Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat uno 900cm3, ECU IAW 16F.UP

marecki_xx 15 Lis 2009 13:01 16790 39
  • #31 15 Lis 2009 13:01
    marecki_xx
    Poziom 10  

    Otwórz ECU i zobacz w jakim stanie jest opornik ten duży pierwszy od tranzystora BU941ZP.Na górze tego tematu jest zdjęcie .

  • Relpol
  • #32 15 Lis 2009 13:02
    blux
    Poziom 11  

    Jest ok, jaką oporność powinien mieć?

  • Relpol
  • #33 15 Lis 2009 13:09
    marecki_xx
    Poziom 10  

    Ja miałem ten sam przypadek co u ciebie spalony był opornik zabezpieczający w ecu i te dwa tranzystory,wymieniłem i chodzi.Ten komp w Lublinie był dla mnie nie osiagalny,mało ich wyszło.Naprawiają je w Tychach

    Dodano po 1 [minuty]:

    0.1oma

  • #34 15 Lis 2009 13:14
    blux
    Poziom 11  

    mój opornik ma rezystancję ok. 0,7Ω minus błąd miernika to może mieć ok. 0,1 albo wcale...

    Jeszcze zajrzę do schematu czy przekaźnik powinien podawać masę na te kable co kolega Owik mówił, jeśli tak to sprawdzę tranzystory

  • #35 15 Lis 2009 13:32
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #36 15 Lis 2009 14:08
    blux
    Poziom 11  

    Sprawdziłem i masa włączająca przekaźnik wychodząca z pinu 23 z ECM jest podawana tylko przez chwile po włączeniu zapłonu(dopóki pompa paliwa chodzi) później już po przekręceniu kluczyka na rozruch się nie załącza. Możliwe, że komputer ma błąd i dlatego nie podaje masy załączającej przekaźnik? Mam jeszcze pytanie, czy do tego fiata można się podłączyć jakimś uniwersalnym testerem obdII z odpowiednią przejściówką? bo mam wątpliwości czy w tym warsztacie w ogóle się do niego podłączyli... Ale z drugiej strony po odłączeniu akumulatora na 30min błędy powinny się wykasować?

  • #37 15 Lis 2009 22:43
    Dr.Zepsuj
    Poziom 20  

    "wskaźnik pokazywał pawidłową temperaturę. Ale ten czujnik w oryginale podpięty jest do ECU. Po jego odpięciu zapala się kontrolka wtrysku i że jest jakiś błąd. Na chwilę obecną zamiast wskaźnika mam tylko kontrolkę która sterowana jest z ECU. Wydaje mi się że nie mogę podpiąć pod jeden termistor bezpośrednio wskaźnika temperatury i ECU. " = nie mozna tego laczyc razem. Ecu oraz deska moze podawac rozne napiecia odniesienia. Ktores sie spali.

    "-napięcia na cewkach nie ma (przekaźnik zielono-czarnym kablem podaję masę) " - musi byc +12v. Ecu podaje impulsy masowe.

    "-impuls mierzony diodą też na cewkach się nie pojawia" - zmierz wzgledem +12. Bedzie.

    Sprawdz co sie dzieje na pinie 23 ECU. Stamtad dochodzi sygnal do przekaznika na podszybiu i do obrotomierza. Sprawdzaj voltomierzem. Musi byc +12, ze szpilkami masowymi pochodzacymi od czujnika walu i sterujacymi obrotomierzem.

    musi byc tak: wlaczasz zaplon, na chwile sie pojawia sygnal na pinie 23, przekaznik na podszybiu sie zalacza, pompa chwile pompuje. Po chwili sygnal zanika. W momencie przekrecenia rozrusznika sygnal pojawia sie znowu, pompa chodzi, obrotomierz pokazuje jakies obroty. Jezeli wczesniej po wlaczeniu zaplonu impuls sie pojawil i znikl, a przy kreceniu rozrusznikiem nie ma, wymien - ustaw - wyczysc czujnik polozenia walu.

    Uwazaj jak mierzysz sygnal na pinie 23. Latwo to zepsuc.

  • #38 16 Lis 2009 20:51
    blux
    Poziom 11  

    Czujnik sprawdziłem, jest ok. Sygnał na pinie 23 pojawia się po przekręceniu kluczyka, a później już nie jak wcześniej pisałem. Chyba się poddam z nim już ;)

  • #40 04 Paź 2010 00:06
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto