Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat uno 900cm3, ECU IAW 16F.UP

13 Wrz 2009 12:46 17315 39
  • Poziom 10  
    Witam.
    Mam komputer od Fiata IAW 16F.UP chciałem go naprawić lecz brakuje jednej części.
    Może ktoś z forumowiczów orientuje się, co to za część powinna być w tym miejscu.
    Prawdopodobnie jest to jakiś rezystor lub dioda ale nie jestem
    pewien. Fiat uno 900cm3, ECU IAW 16F.UP
    Na pewno jest to element odpowiedzialny za impuls na cewki zapłonowe, ponieważ brakuje właśnie tego impulsu.
  • TestoTesto
  • Użytkownik usunął konto  
  • TestoTesto
  • Poziom 42  
    To ogranicznik prądowy. Dobrze polutuj z jednej i drugiej strony płytki , bo będziesz miał następną niespodziankę. Spalenie tego opornika to skutek , a przyczyną może być zwarty tranzystor końcowy , sprawdz je.
  • Poziom 10  
    Dziękuje wam za odpowiedz,jutro będę kombinował z tym opornikiem zobaczę co z tego wyjdzie.Dziękuje i Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Witam. Podepnę się pod ten temat żeby nie zakładać nowego. Mam Uniaka z 2001 roku właśnie na tym module. W standardzie deska rozdzielcza nie posiadała wskaźnika temperatury. Chcę założyć deskę która posiada taki wskaźnik i chciałem zapytać czy posiada ktoś opis wyprowadzeń z tego modułu i czy jest możliwość podpięcia wskaźnika temperatury?
  • Poziom 10  
    Ale sygnał do deski idzie bezpośrednio z czujnika a nie z ecu.Tak jest ogólnie w starszych sprzętach.Kabel dający sygnał do wskaznika temp. po zwarciu do masy powinien wychylić się na maxa.Tylko trzeba ten kabelek znalezc nie proponuje zwierać wszystkich po koleii.Może ktoś jeszcze coś napisze obczajony w fiatach

    Dodano po 10 [minuty]:

    Trzeba szukać ja znalazłem w 5 min.http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=19

    Dodano po 8 [minuty]:

    A jaki kolor tego uno bo u mnie stoi takie uno w Lbn i tylko tyle wiem że właściciel jest z Bytomia.Taki dziwny zbieg okoliczności :D
  • Poziom 15  
    No właśnie w tym miejscu natrafiłem na problem. Też pomyślałem że wystarczy podpiąć deskę pod termistor NTC w korpusie silnika i po sprawie. Nawet po podłączeniu deski pod ten termistor wskaźnik pokazywał pawidłową temperaturę. Ale ten czujnik w oryginale podpięty jest do ECU. Po jego odpięciu zapala się kontrolka wtrysku i że jest jakiś błąd. Na chwilę obecną zamiast wskaźnika mam tylko kontrolkę która sterowana jest z ECU. Wydaje mi się że nie mogę podpiąć pod jeden termistor bezpośrednio wskaźnika temperatury i ECU. W oryginale na termistor z ECU podawane jest 2mA co na zimnym silniku daje ok. 3V spadku na termistorze a na ciepłym (100 stopni) ok 0,5V. Jeśli przez ten termistor puszczę dodatkowy prąd wskaźnika to zmieni mi się spadek napięcia i nie wiem jak zareaguje na to ECU :cry:

    Kolor czerony metalik :D

    Dziękuję za zainteresowanie tematem :D Ale byłem już na tej stronie i schemat tej deski odbiega od tego co mam w aucie. Zaglądałem już do uno 1000cm3 gdzie wskaźnik temperatury jest w standardzie i tam z czujnika sygnał szedł prosto do ECU więc sterowanie wskaźnikiem musiało odbywać się nie bezpośrednio z termistora tylko przez ECU :cry: Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.

    Dodam jeszcze że pod maską siedzi jednopunktowy wtrysk BOSHa.
  • Poziom 10  
    A jakie masz ecu IAW 16F.UP?czyli potrzebujesz rozpiske pinów ecu?
  • Poziom 15  
    Moje ecu ma oznaczenie IAW 16F.UP Potrzebuję rozpiskę pinów bo w złączce do niego jest kilka nie wykorzystanych i całkiem możliwe, że jest tam wyjście na wskaźnik temperatury. Tylko pytanie który? A może lepiej zapytać czy wogóle ten ecu obsługuje taką funkcję jak wskaźnik temperatury :)
  • Warunkowo odblokowany
    Wiatm na rysunku widać że brakuje rezystora musiało nastąpić duże zwarcie skoro tak się zjarał ten opornik . Trzeba by było sprwdzić te dwa tranzystory końcowe bo one sterują pracą cewk.
  • Poziom 15  
    Witam. Przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd. Przekopałem dokładnie cały silnik i w moim fiaciku są dwa czujniki temperatury. Jeden wkręcony do termostatu i podający sygnał na ECU a drugi w korpusie silnika nad 4 świecą zapłpnową który obsługuje kontrolkę w desce rozdzielczej. W moim przypadku należy wymienić zegary na te ze wskaźnikiem temperatury i czujnik progowy na termistor NTC. Jeszcze raz przepraszam za wprowadzenie w błąd. Pozdro
  • Poziom 11  
    Witam,
    Przepraszam za mały odkop, ale ten temat najlepiej się nadaję do zadania kilku pytań. Otóż mam komputer jak w temacie (Fiat Uno 899, 2001r., wtrysk jednopunktowy (jak w seicento) i nie podaję mi on sygnału na cewki, może ktoś ma rozpiskę pinów, schemat komputera, lub po prostu doradzi od czego zacząć diagnozowanie komputera? Instalacja jest ok, świeci mi się kontrolka od wtrysku, byłem z nim w warsztacie na komputerze, ale nie wyświetla żadnych błędów, sprawdzili całą instalację, łącznie z czujnikiem obrotów na wale i wszystko jest ok. Jednoznacznie stwierdzili, że padł komputer...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Załatwiłem sobie książkę od seicento ze wszystkimi schematami i doszedłem do tego, że obydwie cewki mają zwarcie na uzwojeniu pierwotnym (tego dnia kiedy mi się popsuł zauważyłem, że się odkręciły i wisiały praktycznie tylko na przewodach - dzień wcześniej na bank były przykręcone). Więc pewnie je trafiło. Teraz mam tylko pytanie, jak zresetować komputer i czy jak nie podłącze w ogóle żadnej cewki pod kabel, to komputer wtedy nie wyświetli błędu? Bo teraz było zwarcie na obydwu, oby tylko komputera nie trafiło... A najlepsze jest to, że facet twierdził, że sprawdzał miedzy innymi cewki, i wszystko jest ok, a dodatkowo wyciął mi centralny zamek "bo myślał, że to od tego" i jeszcze sobie kazał za to zapłacić. Niech ja tam tylko wpadnę w poniedziałek ;)

    P.s. Jeśli ktoś potrzebuję schematów albo czegokolwiek do seicento/uno 899 to zapraszam na priv, w wolnej chwili poskanuje i podeśle ;)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    wg. książki rezystancja obwodu pierwotnego, mierzona na stykach zasilających powinna wynosić 495-605ohm`ów (u mnie nie cały 1), a na wtórnym 6600-8140 (u mnie na obydwu w normie - ok 7k)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    sprawdziłem jeszcze raz: "495 do 605 Ω"

    błąd w druku? ;) może pojadę jutro do brata ciotecznego, jego żona ma seicento to sprawdzę dla jasności na sprawnej cewce ile wynosi...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    I kup dokładniejszy miernik,by Cie nie wprowadzał błąd.:D
    Pozdr.
  • Poziom 11  
    Wydawnictwa Komunikacji i Łączności - Józef Zembowicz "Fiat Seicento"
    Dobrze, że schematy chociaż dobrze narysowane mają ;) Jutro sprawdzę jeszcze dla pewności na działających

    edit:
    miernik pokazywał coś poniżej 1, tylko nie pamiętam dokładnej wartości... aczkolwiek profesjonalny to on na pewno nie jest
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Faktycznie... Poza tym wszystko się niby zgadzało... Trzeba będzie się rozejrzeć jeszcze za nowym komputerem w takim razie i przejrzeć instalację dlaczego miałby się posypać...
  • Poziom 28  
    Albo przyglądnąć sie dobrze złączu na komputerze.:D
    Pozdr.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    blokady żadnej nie ma, kontrolka nie gaśnie, na cewki nie idzie prąd, na wtryskiwacz ok. 5V, nie wtryskuje, pompa chodzi, paliwo do wtryskiwacza dochodzi, metodą z książki wtryskiwacz sprawny (w przedziale 1,66 - 1,84 Ω).
    Diodą nie sprawdzałem
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam.Kolego a sprawdzałeś bezpiecznik na podszybiu obok komputera,jak on jest spalony to ani komp nie działa ani wtrysk nie podaje i iskry niema.
  • Poziom 11  
    A więc tak, napięcie tak jak piszesz mierzyłem już wczoraj, dzisiaj tylko sprawdziłem diodą led i tak:
    -napięcia na cewkach nie ma (przekaźnik zielono-czarnym kablem podaję masę)
    -impuls mierzony diodą też na cewkach się nie pojawia
    -na wtryskiwaczu jest ok. 5V (mierzone z aku i z kabla od przekaźnika, ten sam wynik, bo idzie nim masa)
    -Impuls na wtryskiwaczu: na włączonym zapłonie dioda się świeci, podczas kręcenia rozrusznikiem gaśnie

    bezpiecznik jest ok. Zresztą gdyby się spalił to by się kontrolka od wtrysku nie zapalała a mi się świeci cały czas jak wyżej pisałem