Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 B4 Czujnik Spalania stukowego

marszx 13 Wrz 2009 17:03 6281 16
  • #1 13 Wrz 2009 17:03
    marszx
    Poziom 11  

    orientuje się ktoś może jakie napięcie do ECU podaje czujnik spalania stukowego kiedy odbierze sygnał że spalania takie wystąpiło w komorze spalania?

    0 16
  • #3 13 Wrz 2009 17:08
    krysto15
    Poziom 10  

    W CHwili wystąpienia stuka on generuje sygnał, nie pamiętam już jaki. ecu potem przyspieszsza zapłon.

    Moderowany przez robokop:

    Bzdura - pierwsze ostrzeżenie.

    0
  • #4 13 Wrz 2009 17:28
    emeryt2
    Poziom 42  

    Spalanie stukowe to wczesny zapłon , to jak może ECU przyśpieszać zapłon.

    0
  • #5 13 Wrz 2009 17:31
    marszx
    Poziom 11  

    a ile V wtedy podaje czujnik stukowego? bo chodzi mi o taki eksperyment żeby oszukać ECU, że spalanie stukowe nie występuje ponieważ mam podejrzenie ze stukowiec wyłapuje fałszywy sygnał od stukających klapek kolektora dolotowego i przez to ECU przyspiesza zapłon i osiągi spadają i chciałbym wstawić rezystor między stukwcem a ECU bo jeśli całkiem odłączę stukowca to wtedy ECU bedzie w trybie awaryjnym i nie będzie opiuźniał zapłonu przez co osiagi spadną całkiem. A jak wstawię opornik to ECU będzie myślał że stukowiec działa poprawnie i nie bedzie przyspieszał zapłonu. Chcę tak zrobić tylko na próbę żeby wyeliminować podejrzenie że to przez fałszywy sygnał ze stukowca ECU przyspiesza zapłon.

    0
  • #6 13 Wrz 2009 17:44
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 13 Wrz 2009 18:00
    marszx
    Poziom 11  

    kolego mowie że przypuszczam ze to kwestia nie błędu a łapania fałszywego sygnału więc nie podejrzewam że mój stukowiec nie działa tylko że łapie sygnał nie z bloku a z kolektora więc dlatego tak kombinuje.

    0
  • #8 13 Wrz 2009 18:01
    emeryt2
    Poziom 42  

    Ten czujnik to piezoelektryk , jak w zapalniczce /tylko bez iskry/.
    Trudno bedzie o zastępczy obwód lub emulator. Gdzies na forum jeden kombinował , co mu wyszło z tego nie wiem. Szukaj.

    0
  • #9 13 Wrz 2009 18:14
    krysto15
    Poziom 10  

    Panie emeryt2 . Czy możesz objaśnić działanie tego czujnika dlatego że trochę mamy inne zdanie na ten temat.

    0
  • #10 13 Wrz 2009 18:19
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 13 Wrz 2009 18:26
    emeryt2
    Poziom 42  

    Krysto , poczytaj o tym i nie tylko o tym , a pózniej pytaj , to nie przedszkole.

    0
  • #12 13 Wrz 2009 18:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 13 Wrz 2009 19:04
    marszx
    Poziom 11  

    wracając do mojego pytania z tematu czy wie ktoś jakie napięcie idzie ze stukowego do ECU jeśli ten wykryje spalanie detonacyjne w silniku?

    0
  • #14 13 Wrz 2009 19:08
    emeryt2
    Poziom 42  

    Bardzo chętnie poczytam.
    Wracając do tematu , tam występuje przy stuku na[pięcie zmienne , a jego sinusoida zależna jest od intesywnosci tego zjawiska. Póżniej w ECU formowany jest sygnał przez układ całkujący , jak pokazane w górnym poście.

    0
  • Pomocny post
    #15 13 Wrz 2009 19:23
    trustno1
    Poziom 15  

    Wrzuciłem Ci w rysunek co idzie do ECU. Nie jest to zwykły sygnał napięciowy tylko jak widzisz skomplikowany przebieg który dopiero po odpowiedniej obróbce daje informacje cyfrową 0 albo 1 (jest spalanie stukowe, albo nie ma). Żaden rezystor tu nic nie pomoże i kropka.

    marszx napisał:
    chodzi mi o taki eksperyment żeby oszukać ECU, że spalanie stukowe nie występuje ponieważ mam podejrzenie ze stukowiec wyłapuje fałszywy sygnał od stukających klapek kolektora dolotowego i przez to ECU przyspiesza zapłon i osiągi spadają i chciałbym wstawić rezystor między stukwcem a ECU bo jeśli całkiem odłączę stukowca to wtedy ECU bedzie w trybie awaryjnym i nie będzie opiuźniał zapłonu przez co osiagi spadną całkiem. A jak wstawię opornik to ECU będzie myślał że stukowiec działa poprawnie i nie bedzie przyspieszał zapłonu. Chcę tak zrobić tylko na próbę żeby wyeliminować podejrzenie że to przez fałszywy sygnał ze stukowca ECU przyspiesza zapłon.


    Po pierwsze po wykryciu spalania stukowego zapłon jest OPÓŹNIANY.

    Po drugie gdyby Ci się nawet udało zasymulować sygnał z tego czujnika, na taki, w którym ECU nie dostaje informacji o "stukaniu" to spalanie stukowe i tak wystąpi :D Przecież praca ECU (w pewnych warunkach) polega na wyprzedzaniu zapłonu aż do wystąpienia spalania stukowego, następnie minimalne opóźnienie i tak dalej...

    Co to za klapki Ci stukają ?

    1
  • #16 13 Wrz 2009 19:27
    marszx
    Poziom 11  

    OK dzięki bardzo kolego można zamknąć temat.

    0
  • #17 13 Wrz 2009 19:35
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Raczej czujnik przewrażliwiony albo silnik uszkodzony i coś dzwoni.
    Symulacja tej czujki to głupota jeszcze takich jaj nie czytałem.
    Kształt sygnału podany w każdym programie diagnostycznym.

    -1