Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Derbi Senda bi 3, zniszczony, uszkodzony impulsator.

merowingain 14 Sep 2009 14:21 7145 6
  • #1
    merowingain
    Level 12  
    Witam, mam problem z zapłonem do Derbi Sendy bi3 podobno z 94 roku podobno ten sam silnik co w Derbi sendzie przed 2003 r. Poniżej umieszczam fotke, poprzedni właściciel nie przykręcił jednej śrubki wystarczająco mocno, poluzowała się i zniszczyła impulsator oraz delikatnie magneto. Cewki całe, proszę was o pomoc może ma ktoś schemacik albo części do tego motorku.
    Derbi Senda bi 3, zniszczony, uszkodzony impulsator. Derbi Senda bi 3, zniszczony, uszkodzony impulsator. Derbi Senda bi 3, zniszczony, uszkodzony impulsator. Derbi Senda bi 3, zniszczony, uszkodzony impulsator.
    Zepsuty jest ten mały element na 2 fotce, impulsator, może ktoś wie od czego by pasował zapłon kompletny, albo chociaż ten sam impulsator. Jeżeli ktoś ma na sprzedaż kompletny zapłon, od tego silnika, chętnie kupię, w razie pytań moje gg 3963380
  • #3
    merowingain
    Level 12  
    panowie kolejne pytanie czy zapłon od gpr ( ducati energia) bedzie pasował do bi3 ?? niby na rozmiary ok ale na pewno musiałbym kupic od razu do tego cewko moduł żeby nie było problemów ze zgraniem
  • #4
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Nie jestem pewien (nie miałem do czynienia z silnikami Derbi), ale zapłon od silnika Minarelli AM6 nie będzie idealnie pasować, a w szczególności koło magnesowe.
    Kupiłem do Simsona chiński zapłon Langfang Kokusan CFW50-LK10A - na allegro był dostępny jako "tani zamiennik" do AM6 (komplet magneto + stator) w cenie 230 zł. Różnica tkwi w węższym rowku na klin (2.5 mm), znaki na magnecie i podstawie są w innej pozycji, przelotka przewodów jest mniejsza, na końcu przewodów stosowana jest kostka. Przy magnecie z rozrusznikiem (CFW50-LK10), zębatka ma średnicę 117 mm i jest położona dużo niżej. Dane od producenta: http://www.ogar205tuning.republika.pl/img/CFW50-LK10.gif
    Zapłon w AM6 ma klin 3 mm, dużo większą średnicę zębatki i jest położona wysoko - blisko czoła koła magnesowego. Proponuję więc sprawdzić te dane z Twoim zapłonem.
    Gdybyś chciał zastosować ten zapłon - to niestety muszę Ciebie zmartwić, w sklepach skończyły się te zapłony a importer zapowiada dostawę dopiero na marzec 2010...
  • #5
    merowingain
    Level 12  
    więc wyszło na to że zapłon od gpr nie pasuje kupiłem chciałem przypasowaći wszystkie wymiary są ok ale mój wał jest fizycznie grubszy i mimo podobności w kształtach i wymiarach nie pasuje na stożku i teraz pytanie czy ktoś by się podjął przełożenia stożka z oryginalnego magneta do tego co mam
  • #7
    merowingain
    Level 12  
    od razu powiem tak w bi3 jest silnik 80 CC i siłą rzeczy jest wał mocniejszy i siłą rzeczy jest po prostu grubszy wał więc bedzie pasować tylko od innej bi3 :-(