Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TICO - wariuje na wolnych obrotach

14 Wrz 2009 14:46 7173 8
  • Poziom 15  
    Witam dzisiaj od rana walczyłem z TICO mojej matuli (98r benzyna).
    Otóż sprawa ma się tak że przy zimnym silniku samochód zwyczajnie wskakuje na automatyczne ssanie , gdy już się rozgrzeje i ssanie się wyłącza zaczyna się cały trząść , obroty spadają tak do 700 obr/min (jest cyfrowy obrotomierz).Jak już pisałem po wyłączeniu się ssania cały samochód trzęsie się na boki , a silnik pracuje jak w ciągniku.Próbowałem nim jechać , w sumie to nie idzie nim w ogóle przyśpieszyć , na dwójce to do 40km maxymalnie przy pełnym gazie.Dziwne bo gdy odpuszczam gaz lub trącam go energicznie nogą to jakby na jakiś czas się odmulał ale to tylko chwilowe.Na postoju gdy wciskam gaz do końca to na początku nie chce wkręcić się na obroty ale po przekroczeniu 2000 obr niby pracuje normalnie.Podobne objawy miał rok temu ale wtedy zostały wymienione przewody WN kopułka rozdzielacza oraz świece i w sumie było w miarę w porządku chociaż wedle mnie nadal nie pracował równo, ale można było bezproblemowo się nim poruszać.Teraz gdy objawy wróciły to już nie wiem o co biega.Teraz , co było robione :
    Sprawdziłem kopułkę wygląda w porządku , prawie nówka , sprawdziłem wizualnie przewody gumowe przy gaźniku , sprawdziłem wtyczkę z trzema przewodami (2xczerwone i 1 niebieski) od czujnika podciśnienia wszystko raczej ok.Chciałem jeszcze sprawdzić "kable od dyszy wolnych obrotów" ale nie bardzo wiem które to , oraz podobno "zaworek PCV (ten odprowadzający opary oleju" ale również nie wiem gdzie go szukać.Może powinienem obciąć i na nowo zarobić te trzy przewody za filtrem powietrza bo wiele osób na nie narzekało chociaż styki w kostce trochę przetarłem.Chciałby sam trochę popróbować zanim oddam go do mechanika a ten zacznie sukcesywnie wszystko wymieniać i kasować za to niezłą kasę.Proszę wszystkich o pomoc.
  • Poziom 28  
    Luzy zaworowe pasowało by sprawdzić.
  • Poziom 2  
    sprawdź dokładnie wszystkie przewody przy gaźniku te gumowe nie elektryczne one są jakieś podciśnieniowe ja wymieniłem i pomogło
  • Poziom 20  
    Daewoo Tico luz zaworowy 0,15ssący 0,20wydechowy.

    Obaj koledzy powyżej mają rację ale ja dodam jeszcze kable zapłonowe do spr.
  • Poziom 15  
    Wczoraj spędziłem znowu kilka godzin nad tym cudem techniki.Udało mi się załatwić drugiego sprawnego Tikosa więc mogłem sobie przełożyć przewody , świece i parę innych elementów niestety bez rezultatów.Wszystko dokładnie widać na filmiku , który nakręciłem , niestety nie mam konta rapid więc wrzuciłem go na mojego chomika oto link: http://chomikuj.pl/AKSORZ
    Film znajduje się w katalogu głównym działu motoryzacja.Okazało się że był walnięty taki ... zawór chyba odpowietrzający czy jakoś tak. Jest on czarno - pomarańczowy i znajduje się z lewej strony na tylnej ściance komory silnika z obu stron dochodzi siwy przewód gumowy.W ogóle nie mieli takiego w sklepie ale sprzedawca mi poradził żeby go skleić i będzie ok.Nie miałem czasu na klejenie tymczasowo przełożyłem go z drugiego Tikusia , niestety nic nie pomogło.Na filmiku również pokazuję co było wymieniane także proszę chętnych pomocy o obejrzenie tego materiału.Ten koleś od którego miałem Tikusia powiedział mi, że miał podobny problem z tym że u niego rozsypał się katalizator i zapchał wydech.Po ostukaniu katalizatora z rury wyleciał syf i jest już ok.Sprawdzałem kable WN miernikiem i mieszczą się one w przedziale 6-7 kohm więc sądzę że są ok.Kostkę za filtrem powietrza rozłożyłem na czynniki pierwsze ściągnąłem siwą osłonę kabli ale żyły przewodów są idealne.Powoli się poddaję i pewnie zaciągnę go do mechanika dając się skasować jak młody.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Sprawdź te luzy zaworowe.
  • Poziom 15  
    Ok Tikuś działa okazało się że winna była kopułka rozdzielacza , mimo że była wymieniana zeszłej zimy to nadawała się do wymiany.Do tego jeszcze kable zostały wymienione chociaż moim zdaniem były dobre no i jeszcze regulacja luzów zaworowych oczywiście.W sumie wydałem powiedzmy 100zł na części i 30zł na flaszkę dla gościa który to robił.Niestety teraz mi obrotomierz nie działa bo koleś dobierał się również do aparatu zapłonowego i teraz nie wiem jak go z powrotem podłączyć ...
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    rzoska napisał:
    ...nie wiem jak go z powrotem podłączyć ...

    Jeśli masz trzy przewody to jeden do"+",drugi do"-",trzeci do cewki niskiego napięcia(na przegrodzie przy podszybiu)do pionowego styku.
  • Poziom 15  
    Witam ja do kolegi >rzoska<
    Jeśli nadal masz Tico z obrotomierzem cyfrowym jeśli nadal masz konto i bywasz tu to podaj ile obrotów masz przy:
    1 bieg 20 3000?
    2 bieg 40 3000?
    3 bieg 60 3000?
    4 bieg 65 2000?
    5 bieg 75 2000?
    R bieg nie podaję bo wtedy nie oglądam ile obrotów bo patrze w lusterka i też odwracam się do tyłu głową:)
    Nagle zapomniałem jak to było dokładniej ale tak mniej więcej mam więc dobrze pokazuje obrotomierz analogowy wskazówkowy? Bo mam z tyłu przełącznik 4-4 2-2 i 4-6 2-3 obecnie mam na 2-2 4-4 bo jak dam na 4-6 2-3 to obroty mam jeszcze niższe.
    Wybaczcie że nie na temat.
    Pozdrawiam