Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z prądem, Calibra 8V 1992

Criss 14 Wrz 2009 21:06 3117 21
  • #1 14 Wrz 2009 21:06
    Criss
    Poziom 8  

    Witam.
    Otóż od jakiegoś czasu mam dziwną przypadłość.
    Odpalam auto, czasem zaskoczył od 1 razu czasem za drugim. Ruszam pomału z pod domu.... (Nie dzieje się to zawsze) Wtedy auto zaczyna pierdzieć i się dławić. Ruszam na prostą wciskam pedał gazu i do 3 tysięcy obrotów samochód ma muła. Dopiero po 3 tysiącach auto ożywa. Na tym nie koniec. Jadąc po mieście z tymi właśnie objawami i np stojąc w korku, auto nagle gaśnie. Przekręcam kluczyk raz i nic... drugi raz i nagle koniec prądu. Kontrolki wygasają. i mogę se kręcić do usranej śmierci. Potem tylko muszę odpalić auto na kable od kogoś zatrzymanego na drodze i przez jakiś czas mam spokój.

    Proszę o pomoc bo problem ten mam od pół roku. W tym czasie wymieniałem juz chyba wszystko. To znaczy. Wszystkie przewody paliwowe (wszystkie i nic)
    pompa i filtry paliwa (też nic) kable WN świece i też nic.
    Wszystkie czujniki i też nic
    komputer i tez nic.
    1 listopada 2008 roku zatarł mi się alternator wiec wymieniłem na regenerowany. i był spokój przez 3 miesiące. potem zaczęły się dziać takie dziwne rzeczy.

    Bardzo proszę o jakieś rady. Wszystko w aucie jest sprawne. byłem na komputerze diagnostycznym 2 razy.

    dziś wymieniłem akumulator na nowy Bosch S5 740tka. i jest jakby troszkę lepiej. Alternator jak elektryk sprawdzał coś tam klemami to niby ładuje. Ale go nie rozbierał. A voltomierz przed wymiana akumulatora to tańcował jak chciał.

    Pomóżcie proszę.

    Calibra silnik C20NE 115 koni. Komputer Motronic 51. 1992 rok

    Pozdrawiam

    Dodano po 5 [godziny] 38 [minuty]:

    Nikt nie wie?

    0 21
  • #3 14 Wrz 2009 21:28
    pokemonraddi
    Poziom 2  

    sprawdz sam sobie ładowanie i napisz jakie masz.zwykłym miernikiem.odpal auto i podłącz go do aku.powinno być ok 14v i sprawdz kable między akumulatorem a rozrusznikiem i alternatorem te grube.bo może ci któryś zaśniedział.ja miałem problem w astrze czasami ładowała czasami nie.i właśnie te kable były zaśniedziałe.

    0
  • #4 14 Wrz 2009 21:28
    pawel16150
    Poziom 29  

    Prąd jak zanika całkiem go nie ma?

    0
  • #5 15 Wrz 2009 15:30
    Criss
    Poziom 8  

    Witam.
    Pełnych 14 volt nie ma ma miedzy 12,8 a 13,7 tak mniej wiecej. Na nowym akumulatorze juest pelne 14V. Sprawdze te kable o ktorych mowicie.

    Tak własnie jak zgaśnie to jak by był pusty zero prądu właśnie
    ps. LPG nigdy nie wąchała i nie będzie.

    0
  • #6 15 Wrz 2009 18:28
    seba019
    Poziom 12  

    ja bym dał do sprawdzenia alternator Pozdrawiam

    0
  • #7 15 Wrz 2009 20:50
    kwok
    Poziom 39  

    czy jak już zgaśnie z powodu braku prądu to po włączeniu zapłonu świeci się kontrolka ładowania?

    0
  • #8 15 Wrz 2009 23:03
    mariusz362
    Poziom 12  

    koledzy mają rację,sprawdzić alternator najlepiej u elektryka oraz przekaźniki od zasilania sterownika silnika i pompy paliwa,i jeszcze kostkę w stacyjce bo też może robić takie cuda.

    0
  • #9 16 Wrz 2009 21:24
    Criss
    Poziom 8  

    Witam.
    Jak zgaśnie. to po 2 próbach odpalenia nie ma prądu w ogóle. Nic zero. nawet rozrusznik nie zakręci. Przekaźnik pompy paliwa wymieniłem i dalej to samo. Dalej stawiacie na alternator? bo on ładuje jak mi elektryk powiedział. Ok sprawdzę przekaźniki i kostkę stacyjki, choć nie wiem co ona ma do tego że auto ma muła i dziwnie pierdzi.

    Pozdrawiam

    0
  • #10 17 Wrz 2009 00:51
    kwok
    Poziom 39  

    podłącz sobie jakiś woltomierz i go obserwuj w czasie jazdy jak normalne wskaźniki jak będziesz widział napięcie poniżej 13,5V to ładowania brak
    ja stawiałbym na padnięty regulator (np przestaje wzbudzać altka jak się nagrzeje czy coś w tym stylu)

    0
  • #11 17 Wrz 2009 20:59
    Criss
    Poziom 8  

    Witajcie tak zrobie.

    Dziś jeszcze wymieniłem przewody WN na nowe, nowe świece, kopułka i palec. Wszystko Bosch-a i zobaczymy. Jutro kupuje miernik i go podłączę.

    Panowie słyszałem takie coś że tez może robic takie jaja kostka stacyjki. Można to samemu wymienić?

    0
  • #12 18 Wrz 2009 05:37
    pawel16150
    Poziom 29  

    Pewnie ze mozna, ja stawiam na kostkę

    0
  • #13 19 Wrz 2009 18:02
    Criss
    Poziom 8  

    Najnowsze wieści.

    Otóż tak panowie.
    Sonda zmierzona dokładnie i sprawna. czujnik przepustnicy jak i otwarcie przepustnicy zmierzone także i jest perfekt. Alternator mam do wymiany bo mało daje. Ale uwaga. Spec stwierdził po oględzinach autka że wypada mi cylinder przy pierwszej świecy. stąd tez mogło być spalanie większe. I uwaga. Na kablach WN Boscha mam separatory. Te aluminiowe. Pozdejmował mi je i jak ręką odjął. Tłumaczył mi to ze guma przewodzi prąd a ten separator jeszcze na dodatek wzbudzał wszystko. Więc teraz jerzdzę bez separatorów i to w niczym nie przeszkadza.

    Dziś kupiłem kostkę stacyjki. koszt 17 zł.
    w przyszłym tygodniu robię alternator i jadę na badanie spalin. Dokładnie na pomiar stosunku paliwa do powietrza. To się jakoś nazywa ale nie pamiętam. Jeszcze zostaje sprawdzenie czemu tak wciąga wachę. Może przez wypadanie tego cylindra. testy trwają i będę meldował.

    Pozdrawiam

    0
  • #14 19 Wrz 2009 18:24
    ociz
    Moderator Samochody

    Criss napisał:
    kablach WN Boscha

    bubel
    Criss napisał:

    kupiłem kostkę stacyjki. koszt 17 zł

    kolejny bubel
    I Ty chcesz żeby to jeździło...

    0
  • #15 20 Wrz 2009 10:42
    Criss
    Poziom 8  

    Przepraszam ale nie rozumiem.

    Kostka stacyjki GM oryginał po zniżkach koszt 17 pln więc jaki bubel bo nie rozumiem?

    I co według ciebie jest nie tak z przewodami WN Boscha? według ciebie jakie są najlepsze?

    wymieniłem te kostkę stacyjki i rozebrałem starą

    między wsuwką z oznaczeniem 50 a wsuwką z oznaczeniem 15a tam gdzie jest taki otworek jest czarne okopcenie. Czy to norma czy faktycznie była strzelona?

    0
  • #16 20 Wrz 2009 12:24
    ociz
    Moderator Samochody

    Niezły masz ten rabat jak cena detaliczna oryginalnej kostki stacyjki to około 97PLN.
    Jat tylko lekko okopcona a nie przytopiona to raczej nie była jej wina.
    Przewody polecam sentech ewentualnie ngk tylko w tych denerwuje mnie że są niby preferowane do konkretnego silnika a i tak zawsze za długie.

    0
  • #17 20 Wrz 2009 12:36
    Criss
    Poziom 8  

    Owszem bo ja nie kupuję w serwisie Opla tylko w Hurtowniach. I do tego rabaty na kartę klienta kolegi który pracuje w Fordzie. Ale szukamy dalej.

    1
  • #18 04 Paź 2009 21:30
    Criss
    Poziom 8  

    Witam po dłuższej przerwie.
    Generalnie problem mam rozwiązany lez pojawił się nowy.
    Ale opisze co zrobiłem.

    Wymieniłem:

    pompa paliwa, filtr paliwa, przewody paliwowe po autem, kopułka, palec,kostka stacyjki, przewody WN, świece, reduktor ciśnienia paliwa, wydech od dwu rurki do końcowego, akumulator, nowe przewody masowe oraz plusowe akumulator rozrusznik alternator,zregenerowałem rozrusznik, przekaźnik pompy paliwa, czujnik położenia wału.

    Problem ustał. Jednak teraz pojawia się dziwna rzecz. Mianowicie autko chodzi dobrze lecz obrotomierz skacze jak chce.

    W czym problem ? Po wyjęciu zegarów wszystko podpięte i sprawne. Krokowy do czyszczenia? Słyszałem że to wina może być przewodu masowego idącego z listwy nad listwą wtrysku do kolektora. taki krótki przewód przykręcony na śrubkę. Jest to trochę upierdliwe jak tańczy ten obrotomierz.
    Gdzie ewentualnie szukać jeszcze? I czy elektrozawór ciśnienia paliwa może mieć z tym coś wspólnego ?

    Pozdrawiam

    0
  • #19 04 Paź 2009 21:34
    seba019
    Poziom 12  

    sprawdź czy pod obrotomierz idzie przewód ciśnieniowy czy jest to elektornicznie rozwiązane

    0
  • #20 05 Paź 2009 15:27
    Criss
    Poziom 8  

    Sprawdziłem. Jest elektroniczny. Żadnych lewych mas nie ma, przebić też nie a zegary są sprawne bo gdyby padł obrotomierz to nie działał by wskaźnik paliwa.

    0
  • #21 05 Paź 2009 16:37
    manta
    Poziom 39  

    Po pierwsze w cali nigdy nie było obrotomierza vacu(swoją drogą jak ktoś taki widział prosze o informacje),czy silnik pracuje normalnie w czasie tych skoków obrotka??

    0
  • #22 05 Paź 2009 22:29
    Criss
    Poziom 8  

    Tak pracuje normalnie. Słyszałem że to wina jakiejś masy może być w silniku ale nie wiem której.

    1