Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z PGE licznikiem energii zawiesil sie .

paolus 14 Sep 2009 16:06 4076 4
  • #1
    paolus
    Level 2  
    Witam serdecznie forumowiczów i bardzo bym prosił o pomoc, rade.
    Pokrótce opisze mój problem,przez 2,5 roku wynajmowałem mieszkanie lecz skończyła mi się umowa najmu i 1 czerwca wyprowadziłem się, tamto zdałem spisałem stan licznika zaniosłem wszystko do administracji i niby wszytko było ok. Jakieś trzy tygodnie tamu przyszło mi rozliczenie za energie elektryczną za stare mieszkania i tu pierwsze zdziwienie gdyż była niedopłata za okres 6 miesięcy w wysokości 500 zl, gdzie takiej niedopłaty nie miałem nawet za rok, góra to 150 zloty. Następnie jakiś tydzien temu zadzwoni pan z elektrowni i stwierdził ze tamten licznik zawiesił się i nie naliczał taryfy nocnej, gdyż tamto mieszkanie ktoś kupił i od lipca stan licznika na taryfie nocnej jest taki sam jaki ja zdałem wiec awaria nastąpiła jak ja jeszcze bylem użytkownikiem, umówił się ze mną następnego dnia ze będzie i w obecności nowego wlaściciela mieszkania mieli coś tam robić nie wiem co, bo gdy tam przyjechałem o umówionej godzinie panów z PGE już nie było a nowy właściciel powiedział mi ze oni byli wcześniej i stwierdzili ze wszytko jest dobrze. Myślałem ze koniec kłopotów z tym PGE i sie wszytko wyjaśniło, lecz dzisiaj z rana nawiedził mnie pracownik PGE który to stwierdzil ze jednak ten licznik jest zepsuty bo nie naliczał taryfy nocnej czyli placiłem tylko za dzienna i kazał mi się skontaktować z jakim swoim kierownikiem który to niby ma obliczyć oprócz tej niedopłaty ile mam jeszcze za ta taryfę nocna mam dopłaci.
    I tu moje pytanie czy na podstawie badan laboratoryjnych można stwierdzić kiedy nastąpiła awaria tego licznika i czy czasem ten licznik nie naliczał tej nocnej taryfy na dzienna bo coś ta niedopłata mi sie wydaje za duża i w jakich laboratoriach oni wykonuja te badania bo jak maja swoje to chyba mogą sobie pisać co chcą.
    Dodam ze nie bylem przy wymianie tego licznika na nowy i nie podpisywałem żadnego protokołu ni nic przez ten czas oni mogli przecież robić z tym licznikiem co chcieli czy mogą teraz ode mnie żądać dopłacenia za ta taryfę nocna jeżeli awaria tego licznika nie nastąpiła z mojej winy i nie miałem do niego dostępu bo był zamknięty na kłódkę a klucz miał administrator budynku.

    pozdrawaim i z gory dziekuje za odpowiedz.
  • #2
    mr_kciuk
    Level 17  
    jeżeli licznik wykazywał zużycie tylko w strefie dziennej, czyli droższej, to dostawca energii powinien zrobić korektę, ale na Twoją korzyść. Nie napisałeś jaki to był typ licznika i zegara. Gdy zatnie się mechanizm przełączający taryfy w liczniku, sprawa jest ewidenta - stany na jednym z liczydeł nie zmieniają się. Gorzej wypada rozprogramowany zegarek - może naliczać "jak chce", czyli przełącza lub nie przełącza ... .
    W momencie złożenia wypowiedzenia umowy o dostarczanie energii podpisałeś klauzulę, iż zgadzasz się na rozliczenie końcowe licznika.
    Nie wiem jak jest w PGE, w innym koncernie w takich przypadkach jest pisany protokół kontroli układu pomiarowego, który użytkownik może zaakceptować lub nie (w tym przypadku musi w ciągu 7 dni złożyć na piśmie wyjaśnienie) i na mocy którego, także na piśmie można złożyć podanie o laboratoryjne sprawdzenie układu pomiarowego. Taką próbę przeprowadzają laboratoria niezależne. W opisanym przypadku odradzam, gdyż na 90% nie stwierdzą daty usterki, tylko jej przyczynę, a to jest już opisane w protokole kontroli. Koszt badania to x00 zł ... - pokrywa zgłaszający.
    Przy przepisaniu licznika na nowego odbiorcę, pracownik PGE zachował się prawidłowo - nie jesteś już stroną umowy, tylko nowy najemca, nie musiał czekać. Chyba, że to było zlecenie reklamacyjne, wtedy inna kwestia.
    To że spisałeś stan liczydła i zaniosłeś do administracji, to nie jest żadna kwestia wiążąca dla energetyki - do momentu przepisania licznika na nowego odbiorcę / zdjęcia licznika cały czas pozostajesz prawomocną stroną w umowie; na mocy tej umowy (zgodnie z prawem energetycznym) musisz, na żądanie zakładu energetycznego, udostępnić układ pomiarowy - czyli fizycznie otworzyć skrzynkę w której znajduje się licznik (np do odczytu lub sprawdzenia) o ile jest zamek inny niż zatwierdzone czyli "trójkąt" lub Master-key. Tłumaczenie, że administrator ma klucz nie gra tu roli - cały czas Ty jesteś stroną w umowie i taki ciąży na Tobie obowiązek.
  • #3
    paolus
    Level 2  
    dzięki za szybką odpowiedz
    Licznik był taki elektroniczny nie znam się na tym podam to co mam napisane typ:CM16040.Co do tych protokołów to właśnie są tylko nie na mnie tylko już na nowego właściciela lokalu jest protokół kontroli z dnia 09.10.2009 oraz zlecenie OT jak zdawałem to mieszkanie to z elektrowni był tylko spisać licznik i to juz jak ja tam nie mieszkałem bo licznik jest na korytarzu nie w mieszkaniu żadnych protokołów ja nie podpisywałem.
    Na tym zleceniu pisze cos takiego w rubryce sposób realizacji OT :Wymieniono licznik kWh,dolne liczydło czyli NT nie wykazuje zużycia.
    Wiec co ja ma teraz niby zrobić jeżli ekspertyza laboratoryjna nie wykaże kiedy ten licznik się zepsuł to oni mi mogą to policzyć od kiedy będa sobie chcieli.
  • #4
    mr_kciuk
    Level 17  
    był dodatkowy zegarek do tego licznika? czy "wszystko w jednym" ? Gdy wyprowadzałeś się, złożyłeś w energetyce wypowiedzenie umowy o dostarczanie energii elektrycznej?
  • #5
    paolus
    Level 2  
    Tak złożylem wypowiedzenie razem ze stanem licznika a PGEprzysłało mi pismo ze stanem licznika taki jaki był na ten dzień i ze jest niedopłata.Tak byl dodatkowy zegar.