Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niestabilne pomiary miernika cyfrowego

14 Wrz 2009 19:28 4116 8
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich forumowiczów!

Jestem początkującym elektronikiem więc w razie jakiejś gafy naprostujcie mnie proszę odrazu ;)

Kupiłem bardzo tani (13 zl) cyfrowy miernik V12 (symbol towaru DT830B) firmy DPM Solid Polska (pierwsza wtopa :P). Wiem, nie mogę od takiego sprzętu za dużo wymagać, ale jego zachowanie jest dziwne:

1. Miernik swiezo wyjety z pudelka, razem z bateria dodawana do niego, mierzyl bardzo niestabilnie (np. rezystancja 1 k Ohm to wedlug niego bylo od 900 Ohm do 950 Ohm- kilka razy na sekunde zmienial wynik pomiaru w wyzej podanym przedziale). Jak wymienilem fabrycznie dodana baterie (marki colorful) na baterie Varty (wszystkie baterie są zwykłe 9V NIEalkaiczne) to pomiary staly sie stabilne (1 kOhm to 990 Ohm). Pomyslalem sobie ze bateria dodana od firmy byla jakiejs gorszej jakosci.

2. Miernik był zaledwie pare razy uzywany do pomiarow napiec stalych i rezystancji... po około dwoch tygodniach znowu zaczal mierzyc bardzo niestabilnie... nie mialem czasu na zajecie sie nim wiec zostawilem ten temat na kilka dni.

3. Dzisiaj w dodatku zaczal bardzo przeklamywac wyniki: bateria 9V to wedlug niego 2,5 - 3 V... Dla potwierdzenia że badana bateria jest ok (a takze napiecie na baterii miernika) zmierzylem powyzsze baterie starym analogowcem lavo 21. wyniki byly w granicach 10 V (pomiar na nieobciazonych bateriach).

Pojawia się teraz pytanie: dlaczego ten "miernik" cyfrowy tak wariuje?...
    Bo mi przychodzi parę rzeczy na myśl:
    1. Miernik jest bardzo czuły na delikatne spadki napięcia baterii. Rozwiązaniem by było równoległe podłączenie diody zenera do baterii- jak myslicie?