Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter cpi oliver 2002 rok, przepalające się żarówki.

15 Wrz 2009 11:26 10207 4
  • Poziom 19  
    Witam wszystkich, mam taki problem, przepalały się żarówki w moim skuterze wymieniłem regulator napięcia założyłem wszystkie żarówki nowe i moja radość trwała 15 minut po czym żarówki spalone .Zmierzyłem ładowanie, brak, ale problem pojawił się gdy mierzyłem napięcie na żarówkach, okazuje się że idzie na nie napięcie 40V prądu zmiennego(AC) a prądu stałego około 0,20V (DC) tak samo ma się z akumulatorem .Włożyłem stary regulator, który miał wcześniej napięcie 18V prądu stałego, teraz ma tak samo jak ten nowy. Nie wiem, co może być tego przyczyną, bo nie znam się na skuterach.
    Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
  • Poziom 39  
    1. Możesz nie mieć połączenia na przewodzie "charge" od cewek - jest to koniec uzwojenia, z przewodem o kolorze białym (wyjście na światła to odczep cewki, z przewodem o kolorze żółtym). W przypadku regulatora z wejściem typu "sense" czyli na przewodzie żółtym sprawdza napięcie a na przewodzie białym zwiera nadwyżkę napięcia do masy wówczas nie będzie działać ograniczenie napięcia podawanego na żarówki.
    2. Możesz mieć brak połączeń w instalacji pomiędzy kostką regulatora a statorem, również na przewodzie żółtym, masowym.
    3. Możesz mieć uszkodzony stator (przerwany koniec uzwojenia)
    4. Regulator który kupiłeś, może mieć inny pinout - zamienione połączenia w kostce. Przykład: http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_pinout13.png . Inne pinouty zostały podane na tej stronie: http://www.motelek.net/schema/spannung/ . Oczywiście regulator również może być uszkodzony.

    PS. Napięcie AC sprawdzaj bez podłączonych żarówek, po co je wymieniać.
  • Poziom 19  
    1.Rozumiem jeśli chodzi o regulator napięcia wydaje mi się że ten nowy jest inny ale niema na nim żadnego opisu tylko pisze mz 50 a stary tylko cpi
    2. Czy taki regulator ma wpływ na za duże napięcie na żarówkach(jakie napięcie powinno być,rozumiem że na żarówkach powinno być AC tylko ile).
    3. Nie rozumiem za bardzo 1 odpowiedzi .
    4. Czy stator to jest cewka przy magnecie
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    AD 1. Jest kilka rozwiązań układowych takich regulatorów, są regulatory z wejściem "sense" w których tak jak wyżej napisałem, do pracy układu ogranicznika napięcia potrzebne są dwa przewody. Są też takie które obwody ograniczania napięcia (AC) mają oddzielnie od układu regulacji napięcia ładowania (DC), wówczas wystarczy że będzie podłączony tylko jeden przewód aby działało ograniczanie napięcia. Schemat regulatora z wejściem "sense" wygląda następująco: http://www.motelek.net/schema/spannung/funktionsschema.png natomiast regulatora z oddzielnym układem AC/DC: http://www.motelek.net/schema/spannung/malaguti.png
    AD 2. Tak, gdyż regulator napięcia jest w zasadzie zwarciowym ogranicznikiem napięcia. Napięcie na żarówkach powinien ograniczać do 12-14V AC mierzone miernikiem True RMS.
    AD 3. Przeczytaj to co napisałem i zrozum zasadę działania regulatora stosowanego w skuterach.
    AD 4. Tak, stator to zespół cewek znajdujące się pod magnetem.
  • Poziom 19  
    więc tak w tyle na tym nowym regulatorze znalazłem jakiś nie wyraźny opis ale była na nim duża ósemka więc pomyślałem że to ten opis http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_pinout8.png podłączyłem go według schematu i niby działa .Napięcie ładowania akumulatora do 14V(DC) napięcie na żarówkach około 12V (AC) tylko czy nic nie będzie działo się z cewką .Jeśli chodzi o stary regulator to też coś na nim pisze z tyłu ale bardzo nie wyrażnie odczytałem tylko w 12b jeśli by chodziło o pinout 12b to takiego nie widzę w schematach bo połączenie jest inne niż na tym schemacie http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_pinout13.png chodzi oto że u mnie wygląda to mniej więcej tak Skuter cpi oliver 2002 rok, przepalające się żarówki.