Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia II 1,9 TDI - Ciężko pali ciepła

SanchosX 15 Sep 2009 12:50 25717 23
  • #1
    SanchosX
    Level 12  
    Witam mam problem z autkiem jak w tytule.
    Ciężko pali jak jest ciepła długo trzeba kręcić ( ok 5 sek )
    Poza tym mam problem z błędem w sterowniku silnika błąd numer 16567 Czujnik A temp. paliwa - wysoki sygnał wyjścia.
    Nie mogę go skasować podmieniałem ten czujnik i jest nadal ten sam błąd.
    Może ktoś spotkał się z podobnym problemem.
  • #2
    yaaro
    Level 33  
    Zacznij od sprawdzenia instalacji,
    Poźniej ustawienie parametrów wtrysku, a w ostateczności korekcja dawki startowej.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    SanchosX
    Level 12  
    Super chłopaki ale jak jeden z kolegów zauważył jest to Octavia II rocznik 2008 silnik na pompowtryskach.
    Jak pisałem czujnik temperatury paliwa * dla nie wtajemniczonych znajduję się na przewodzie idącym od filtra paliwa i jest wymienny dochodzi do niego wtyczka 2 pinowa *
    Tak więc korekcja dawki początkowej odpada :)

    Podejrzewam uszkodzenie wiązki choć dziwi mnie że czy czujnik jest podpięty czy nie wskazuję taka sama temp. no chyba że w tej octavii znajduje się drugi czujnik temp. paliwa.

    Tak więc kolego Motronic może jakiś pomysł w mojej sprawie :twisted:
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    Dudi_1981
    Level 12  
    SanchosX mamy podobny problem tylko ze u mnie nie ma żadnego błędu i pali z kopa po odpięciu czujnika tem wody . A silnik to BCK tez na pompkach . przebiegu 35000 mil czyli 56000km .
    Motronic masz plan na to ?
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Moderated By Pawel wawa:

    Temat przeczyściłem ze zbędnych dyskusji.

  • #9
    muerte96
    Level 2  
    mam jedno pytanko a wymiana tego czujnika temperatury polepszy sprawe czy trzeba go odpiąc juz na stale
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    muerte96
    Level 2  
    to w takim razie co należy zrobić żeby był i czujnik temp i paliła od strzała
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    muerte96
    Level 2  
    Skąd jesteś!!! i w jakich godzinach można podjechać ....
  • #15
    luzipower
    Level 12  
    Panowie trochę już czasu minęło od poprzedniej odpowiedzi, ale podpinam się pod temat.

    Na zimnym nie zdążę cofnąć kluczyka a już chodzi. Na ciepłym odpala ciężko, mozolnie, czasami aż cała buda się zatrzęsie jak zaskoczy... kto w pobliżu Poznania może mi to opanować ?
  • #16
    szajbus181
    Level 15  
    Wystarczy przekaźnik i proste obejście ale przed tym radzę sprawdzić pompowtryski gdyż to rozwiązanie może uszkodzić dwumasę.
  • #17
    luzipower
    Level 12  
    w owym temacie nie jest dokładnie podana przyczyna, a jedynie rozwiązanie (ingerencja w ecu - czyli rozumiem zmiana dawki startowej) ale czy to nie jest leczenie syfa za pomocą pudru ?

    możesz trochę rozwinąć odpowiedź z tym przekaźnikiem ? na czym to polega ?

    dwumas i tak mam podjechany i czeka na wymianę. Chyba, że zrobię jak w mojej poprzedniej Borze - wstawię jednomas od g60 (corrado) pasuje idealnie (jedynie muszę sprawdzić, czy do silnika BJB też podejdzie....) różnicy w użytkowaniu nie było a sprzęgło wtedy mamy "wieczne" i może przenosić większe obciążenia...

    ogólnie z tym odpalaniem to albo potrzebował bym całe know how albo kogoś z Pozka co by to opanował....
  • #18
    szajbus181
    Level 15  
    wystarczy na przekaźniku zamontować 2 obwody jesten pomiędzy czujnikiem temp a ecu oraz drugi między rozrusznikiem a masa. wtedy w momendzie kręcenia silnikiem przekaźnij będzie zawsze odłączał czujnik temp i ecu bedzie podawało dawke startową zimnego silnika jak juz odpali to z powrotem przełączy go na zwykły obwód. przy całkowitej eliminacji problemu pomoze tylko solidne plantowanie głowicy i nowa uszczelka i po sprawie.
  • #19
    saly
    Level 32  
    Wiem że temat stary, ale z przekaźnikiem na czujniku to tak łatwo nie będzie w BJB, jak rozłączony przekaźnik przy załączonym zapłonie zaczynają chodzić wentylatory na maxa.
  • #20
    luzipower
    Level 12  
    Panowie, a czy owe objawy nie są początkiem kłopotów z pompowtryskami ?? u mnie po kilkunastu tysiącach km od udzielenia się w tym temacie padł silnik !! właśnie wtrysk zaczął lać, zaciął się zawór i w wyniku owego stopił mi się tłok (leciałem na autostradzie w niemczech jak to się stało)

    Niech się ktoś mądry wypowie, a jeżeli mam rację to każdy z was nie się za wtryski weźmie, aby nie miał takich jaj jak ja (kosztownych jaj...)
  • #21
    saly
    Level 32  
    Wiesz zam przypadki w których poprawa rozruchu poprzez układ z czujnikiem temperatury pozwoliła na wieloletnią eksploatacje bez ruszania pompek, które do tanich nie należą.
    Myśle że przycyzn jest kilka:
    - lekkie zużycie silnika
    - stan popmpowtrysków
    - stan rozrusznika i akumulatora.
    - opracowanie map wtryskowych bez uwzględnienia lekkiech odchyłek przy wieloletniej eksploatacji.
  • #22
    serwer20082009
    Level 14  
    Jeżlei po odpięciu czujnika temperatury cieczy auto pali to prawdopodobieństwo jest dość duże że pomoże korekcja dawki startowej.
  • #23
    luzipower
    Level 12  
    - no przy 230 tyś km wiadomo, że jest lekkie zużycie silnika
    - stan pompowtryskiwaczów; właśnie o tym mówię, może to są właśnie objawy, że trzeba się nimi zająć, a nie zmieniać dawki startowej czy cokolwiek innego jako "leczenie syfa za pomocą pudru"
    - co ma stan rozrusznika ? jeżeli na zimnym jest ok, a na ciepłym odpala normalnie ?? aku również uważam, że nie jest tu przyczyną, bo gdyby tak było to bardziej na zimnym nie mógł by rechnąć...
    - a czy gdziekolwiek jest w instrukcji obsługi auta, że po xxx tyś km należy opracować i zmienić mapę wtryskową (mapę silnika) ??

    Ja jedynie piszę aby przestrzec ! Jeżeli ktoś z was ma takie objawy (ja takie miałem) to czy nie rozsądnie byłoby dać auto do specjalisty który zbada wtryski... ?? ja teraz żałuję, że tak nie zrobiłem ! zdaję sobie sprawę, że to jak ktoś tu wspomniał kosztowne (pompki) ale na pewno lepiej zapłacić za diagnozę np. 300 zł i ewentualnie wymienić wtrysk (nawet używany) za 300 zł niż później wymieniać cały silnik - mnie koszt wyszedł 4000 zł silnik + 1000 zł przekładka (w tym rozkręcenie starego, diagnoza, wstawienie nowego oraz zalanie go świeżym olejem) nie licząc kosztów holowania spod Hanoveru 850 km (koszt lawety, kierowcy, paliwa, wyszedł 1500 zł)

    więc sami sobie odpowiedzcie - lepiej sprawdzić i wydać nawet max 1000 zł czy olać i skończyć biedniejszym o 6.500 zł !

    piszę jedynie jako przestrogę - jeżeli ktoś się na tym zna i stwierdzi, że owe objawy nie były przyczyną mojej awarii (jeżeli była ona wywołana czymś innym) to nie ma problemu !

    Na koniec dodam, że przy nowym silniku (również oznaczenie BJB) nie mam już takich objawów (a przecież rozrusznik, aku, i wiele innych rzeczy poza wtryskami własnie zostało to samo) ja obstawiam wtryski...
  • #24
    SanchosX
    Level 12  
    Koledzy zrobiony Hot start i problemu brak
    Pozdrawiam