Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford mondeo 2.0 tdci 2002 rok gaśnie silnik

jula 20 Gru 2011 15:51 44279 39
  • #31
    trucker70
    Poziom 2  
    Prosze o podanie najlepszego na rynku bo wlałem dodatek Shell-a i dalej to samo.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #32
    wojciechjanusz
    Poziom 27  
    Każdy markowy preparat jest dobry - z tego wynika, ze nie tu przyczyna. Ale ja w takich sytuacjach używam STP (są dwa do diesli - do całego układu i do wtrysków).

    Lista rzeczy do sprawdzenia jest długa... Jeżeli silnik nie wchodzi w tryb awaryjny i nie ma błędów, to bym go zasilił (bezpośrednio do pompy) z zewnętrznego baniaka i definitywnie wyeliminował podejrzenia co do paliwa.
    Jeżeli by nie pomogło, to trzeba zacząć sprawdzać czujniki - a jest w czym szukać... (w dolocie, położenia pedału, położenia wałka rozrządy, wału, ciśnienia w pompie IMV itd itd). Także EGR może się przycina od brudu...
    Może być uszkodzony (zabrudzony) jakiś wtrysk.
    Tdci to generalnie śliski i ciężki temat...
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #33
    Wdzieczny833
    Poziom 12  
    Witam wszystkich mam mały problem z fordem tdci 2.0 2004r auto nie chciało rano zapalać okazało się że padły wszystkie świece żarowe po wymianie wszystko oki. Dziś pierwszy dzień po wymianie auto gaśnie przy wyprzedzaniu reset kluczyka auto zapala czy coś mogło się uszkodzić przy wymianie świec ja nic nie widziałem a wpięliśmy wszystko co wypinaliśmy na co zwrócić uwagę bo po wymianie tak jest wcześniej nie było.
  • #34
    wojciechjanusz
    Poziom 27  
    To raczej ma związek pośredni - świece grzeją jeszcze dosyć długo po odpaleniu, aż silnik osiągnie pewną temperaturę. Powoduje to szybsze dogrzanie silnika i przejście ze zwiększonej dawki wtrysku na podstawową.
    Przelewające nawet mocno wtryski na zimnym silniku (zwiększona dawka) nie powodują wejścia w tryb awaryjny, ale na podstawowej mapie na ciepłym silniku już tak (przy depnięciu w pedał).
    Pomijając konieczność podłączenia się pod dobry tester - obstawiam przelewające wtryski...
  • #35
    Wdzieczny833
    Poziom 12  
    Witam bo piszą że w pompach padają tranzystory on jest w sterowniku w kabinie czy przy pompie i jak za nią się najlepiej zabrać żeby wykręcić.
  • #36
    wojciechjanusz
    Poziom 27  
    Wdzieczny833 napisał:
    piszą że w pompach padają tranzystory
    Jeżeli masz układ wtryskowy tdci (common-rail) z silnikiem 2,0/2004 rok, to nie masz takiego sterownika pompy. Masz pompę Delphi, zupełnie innej konstrukcji... To o czym piszesz, dotyczy układów tddi na pompie rotacyjnej Boscha...
  • #37
    jurekk55
    Poziom 36  
    Wdzieczny833 napisał:

    Witam bo piszą że w pompach padają tranzystory on jest w sterowniku w kabinie czy przy pompie


    Tam gdzie zwykle w 2.0 TDCi

    Wdzieczny833 napisał:
    jak za nią się najlepiej zabrać żeby wykręcić.


    Oddając do warsztatu , bo będziemy mogli doświadczyć jeszcze kilku tematów z ustawieniem rozrządu ,włącznie
  • #38
    kkrzys20
    Poziom 11  
    ja mam podobny problem z tym autkiem. ale co najlepsze to nie było wcześniej żadnych problemów autko paliło i jechało <nie kopciło> obecnie jest rozebrane, napewno poszły wtryski koszt za 1 590zł gościu znalazł opiłki także do tego będzię pompa. czy ktoś wie co mogło zniszczyć nagle układ paliwowy?? w baku też opiłki.. i mam pytanie odnośnie pomp bo widzę używki (oczywiście wcześniej pójdzie do sprawdzenia) tylko nr się nie zgadzają. k9paa
  • #39
    wojciechjanusz
    Poziom 27  
    kkrzys20 napisał:
    czy ktoś wie co mogło zniszczyć nagle układ paliwowy?
    Montowanie kładu wtryskowego Delphi do 2004 roku to duża porażka Forda - mówiło się, że Ford chciał tu popełnić seppuku...
    Po 2004 roku Delphi było nieco lepsze, w 2006 roku Ford przeszedł na bardzo wytrzymałe japońskie Denso.
    Twoja pompa się złuszczyła, na pewno dobiło ją marne paliwo (opał odbarwiany kwasem siarkowym możesz zatankować nie wiedząc o tym nawet na tzw dobrej stacji). I opiłki poszły w układ.
    Jeżeli chcesz tym autem pojeździć, czyli zrobić dla siebie, to jeśli mogę radzić - oddaj pompę do dobrego autoryzowanego zakładu posiadającego oryginalne części Delphi. Najgorsza sytuacja kiedy zmieniają głowicę plus wirnik to ok. 2100zł. W ASO Forda można kupić od ręki regenerowana pompę (z wymianą za starą) , ale bardzo drogo - ponad 3.050 zł. Wtryski zrób albo sam (tzn wymiana zaworków) albo też u nich - będzie łatwiej odpalić auto z nadanymi kodami. Układ trzeba przepłukać, zbiornik wyjąć...
    Kupowanie pompy używki to moim zdaniem 50% szans, że kupisz taki sam złom jaki masz...

    Współczuję kosztów...
  • #40
    texasso
    Poziom 11  
    tmanko napisał:
    miałem podobny problem - tyle że z silnikiem tddi, wymieniłem przewody doprowadzające paliwo - bo były nieszczelne, cz. poł. wałka, jednak auto gasło nadal
    pomógł serwis Pana Jana Wasia (pod Warszawą), ale nie chcieli powiedzieć co zaszło
    Wydaje się że Ford wykoncypował ten model żeby serwisy nadal miały co robić, np.
    regulator napięcia ni to w alternatorze ni to w sterowniku


    To ci napiszę co wymienił: Pompa paliwa przy zbiorniku. Miałem ten sam problem i udało się mi go usunąć

    Moderowany przez MakroSerwis:

    Zauważyłeś datę postu, na który odpowiadasz? 29 Paź 2009