Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford mondeo 2.0 tdci 2002 rok gaśnie silnik

15 Wrz 2009 22:05 43292 39
  • Poziom 9  
    Mam problem z Fordem Mondeo 2,0 TDCI 2002 ROK .Autko jeżdzi ok ale tylko przy delikatnej jeżdzie,bo podczas gwałtownego przyśpieszania (wyprzedzania)zapala się kontrolka świec żarowych i po chwili auto gaśnie.Po resecie kluczykiem pawraca do życia .POMOCY!!![/youtube]
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 33  
    Najczęstsza przyczyna to czujnik położenia wałka rozrządu
  • Poziom 11  
    na 100% czujnik wałka rozrządu koszt ok 120zł a najlepiej sprawdz jaki masz kolor czujnika jak jest czarny to wymień go na szary i kłopot z głowy
  • Poziom 9  
    Gdzie znajduje się ten czujnik ?i gdzie go kupię ?
    Czy po jego wymianie trzeba robić coś z komputerem?
  • Poziom 22  
    Jak popatrzysz na silnik to pod prawą częścią listwy paliwowej wkręcony w głowicę nad kablem zasilającym świece żarowe kostka trzy piny śruba na ósemkę.Nie ma konieczności kasowania błędu jeśli to czujnik jest przyczyną to jak będzie dobrze sam się wyczyści z komputera.
  • Poziom 18  
    jesli czyjnik nie pomoze to wtryski tzn paliwo idzie w przelew i nie ma cisnienia aby auto pracowalo zrob probe przelewowa
  • Poziom 9  
    próba przelewowa wyszła ok czujnik nowy ok a auto dalej szwankuje tylko delikatna jazda i nerw. przy wyprzedzaniu bo zapali się kontrolka ,spadnie moc i wyłączy się silnik

  • Poziom 19  
    podlącz pod kompa i napisz jakie błędy
  • Poziom 22  
    Jaka jest wartość ciśnienia na pompie powinnaś wiedzieć jak robiłeś próbę przelewową nie domowym sposobem.
  • Poziom 9  
    Błędy kompa to CODE001 PO251 Injektion pumpel metering control A malfunction
  • Poziom 36  
    Uszkodzona wiązka lub naprawa sterownika pompy.
  • Poziom 22  
    jurekk55 napisał:
    Uszkodzona wiązka lub naprawa sterownika pompy.

    Z opisu wynika że to comon więc na pompie jest tylko zawór ciśnieniowy a nie sterownik.
    Ponawiam pytanie jakie ciśnienie daje pompa i czy wiązka od czujnika wałka jest sprawdzona pod względem ciągłości do modułu sterowania silnikiem?
  • Poziom 36  
    Scalak5 napisał:
    jurekk55 napisał:
    Uszkodzona wiązka lub naprawa sterownika pompy.

    Z opisu wynika że to comon więc na pompie jest tylko zawór ciśnieniowy a nie sterownik.

    Jeszcze raz uszkodzona wiązka lub sterownik (czytaj ze zrozumieniem tekstu)
  • Poziom 11  
    błąd p0251 jest z ciśnienia paliwa jeśli wtryski są dobre to znaczy ze z pompącoś nie tak minimalne ciśnienie paliwa przy próbie przelewowej wtryskiwaczy to 1050 bar jezeli jest ponizej to bardzo zle moze byc zawór ciśnienia na pompie taki brązowy nie jest dostępny jako częśc zamienna jezeli macie dostep do IDS lub WDS komputery fordowskie to zrobcie jeszcze raz probe przelewowa wtryskiwaczy
  • Poziom 33  
    damianst220 napisał:
    błąd p0251 jest z ciśnienia paliwa jeśli wtryski są dobre to znaczy ze z pompącoś nie tak minimalne ciśnienie paliwa przy próbie przelewowej wtryskiwaczy to 1050 bar jezeli jest ponizej to bardzo zle moze byc zawór ciśnienia na pompie taki brązowy nie jest dostępny jako częśc zamienna jezeli macie dostep do IDS lub WDS komputery fordowskie to zrobcie jeszcze raz probe przelewowa wtryskiwaczy


    Przelewy robi się bez ids
    Zawór chyba raczej jest dostępny
    Sprawdzić komputerem ciśnienie paliwa przy próbie odpalenia.
  • Poziom 11  
    od kiedy?ja w pracy zawsze przelewy robie przez IDS a a nazywa sie to test cisnienia paliwa i nieszczelnosci wewnętyrznej i po takim tescie wiadomo czy wtryski leją czy jest z pompą coś nie tak bo na koncu testu masz wydruk maksymalnego cisnienia pompy.
  • Poziom 33  
    Od zawsze jak zaczęły się problemy z wtryskami czyli od początku.
  • Poziom 9  
    I stało się kontrolka świec żarowych miga,czy zrobię reset kluczykiem ta sama reakcja-świeci ciągle auto słabe .Na zimnym kłopoty z odpaleniem a jak zapali pracuje nie równo i strasznie kopci .Po podłączeniu do kompa błąd jak stwierdzili po za salonem Forda to wtrysk nr 1 ,ale był on wymieniony(nowy) 2 miesiące temu.Proszę o poradę czy warto i nie popłynę w serwisie FORDA-zrobić tam diagnostykę ,czy ewentualną naprawę.A może to wywalanie pieniędzy w błoto ? CO sądzicie jakie są te salony -serwisy ?Gdzi go naprawić Dolny Sląsk z góry dziękuję.
  • Poziom 11  
    miałem podobny problem - tyle że z silnikiem tddi, wymieniłem przewody doprowadzające paliwo - bo były nieszczelne, cz. poł. wałka, jednak auto gasło nadal
    pomógł serwis Pana Jana Wasia (pod Warszawą), ale nie chcieli powiedzieć co zaszło
    Wydaje się że Ford wykoncypował ten model żeby serwisy nadal miały co robić, np.
    regulator napięcia ni to w alternatorze ni to w sterowniku
  • Poziom 33  
    Jedź do serwisu, ale poproś żeby nie robił tego młody tylko doświadczony mechanik. Przede wszystkim poproś o sprawdzenie kodów usterek i przelewy wtryskiwaczy. Można pokusic się o wprowadzenie korekty wtryskiwaczy i nie słuchaj że modul sam się nauczy, bo tak jest przy nowym wtrysku, a stare potrafi wywalić z pamięci.

  • Poziom 19  
    jezeli ma dwa sterowniki to napewno ten od pompy i wtrysków jest do naprawy jezeli jest po lifcie to ma jeden
  • Poziom 9  
    OK Dzięki za pomoc ale wymienili 2 wtryskiwacze ,wpisali kody i autko buja . TROSZECZKę Kosztowało ,ale jak chce się śmigać to co zrobić .FILTR paliwa też do wymiany .wjaki sposób samemu zregenerować wtryskiwacze???jakie koszty
  • Poziom 2  
    Witam. Mam taki sam problem tylko ze mechanik stwierdzil ze to pompa wtryskowa. A moze to wtryski? Niby mialem czyszczone ale nadal silnik sie gasnie.
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich szczesliwych i nie szczesliwych posiadaczy forda.To samo mam i ja sprerzynka mruga auto gasnie po kompie bledy to p1211 injector control pressure sensor i p0251 injector pump fuel metering control a malfunction.Prosze o zdiagnozowanie problemu co to oznacza i jakies rady jak sie ich pozbyc.duzo czytalem na ten temat ale powiem szczeze ze nikt nie sprecyzowal co to jest i jak sie tego pozbyc. ratunku pomocy prosze mondek jest taxowka wiec zalezy mi na szybkiej naprawie.A mechanik sugeruje wymiane pompy paliwowej za duza kase.
  • Poziom 2  
    Bylem u mechanikow i stwierdzili ze to pompa wtryskowa ide teraz do serwisu forda mam nadzieje ze oni podaja konkretna diagnoze bo szlag juz mnie trafia. Za tydzien napisze co znalezli. Zrobilem sobie czyszczenie wtryskow i pompy paliwowej ale to nic nie dalo. Fakt samoch.lepiej pracuje czuje sie ta moc ale przy 4 biegu zaczyna sie ten sam problem. Zbyt mocne dodanie gazu i silnik gasnie.
  • Poziom 13  
    Na bank wtryskiwacze, próbą przelewową nie sprawdzisz ponieważ dopiero przy 1100 bar.dostaje przelewu i prawdopodobnie jest to tylko jeden wtryskiwacz, metoda podmiany lub wtryskiwacze na testy, możemy to zrobić.FORD UCZY.
  • Poziom 22  
    darek640 napisał:
    Na bank wtryskiwacze, próbą przelewową nie sprawdzisz ponieważ dopiero przy 1100 bar.dostaje przelewu i prawdopodobnie jest to tylko jeden wtryskiwacz, metoda podmiany lub wtryskiwacze na testy, możemy to zrobić.FORD UCZY.

    Kolego chyba nie znasz zasady układu comonraili .
    Odpinasz zawór na pompie bez napięcia jest otwarty na maxa./1800 bar.-przy sprawnej pompie.Odpinasz wtyczki wtryskiwaczy.Podpinasz przelewy i chwilę kręcisz 5-10 sek.
    Do 30 cm. w rurkach wtryski ok.-leje jak kran nie ok.
    Pompa poniżej 1050 bar trup./jeździć będzie ale przy obciążeniu brak paliwa/ Odpala przy ok 230 bar.ciśnienie wolnych obrotów.
  • Poziom 2  
    Wlasnie jestem na serwisie. Okazalo sie ze wtryskiwacz trzeciego cylindra padl. Cena okolo 2tys. Moze byc cos jeszcze bo kolejna diagnostyka dopiero po naprawie. Musze tez zrobic czyszczenie zbiornika paliwa i filtra.
  • Poziom 2  
    Witam , mam Mondka 2004 2,0 TDCI I TAKI PROBLEM : odpalam zimny silnik bez problemu obroty silnika 900 , po jeżdzie obroty ciepłego silnika około 800 i tu zaczyna się problem , po przejechaniu jakiekoś odcinka drogi i zatrzymaniu np. na światłach obroty 1000 ispadają na 750 i zaczyna się szarpanie silnikiem i skoki obrotów 750- 600, jazda dalej kolejny postuj i obroty 1000 spadają na 800 i jest OK nieszarpie silnikiem. Co zaczyna siadać ? za pomoc dziękuje. Dodam że niezapalają się żadne kontrolki w czasie tego zachowania , ma moc nie kopci i pali około 7litrów w ruchu miejskim.
  • Poziom 27  
    Zacznij może od dodania do paliwa środka absorbujacego wodę - podobne objawy daje obecność wody w paliwie.
    Jest sporo markowych preparatów na rynku.