Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

stukanie w układzie kierowniczym Opel Corsa B 94r.

mora17a2 16 Sep 2009 17:12 9446 6
  • #1
    mora17a2
    Level 9  
    witam
    Od pewnego czasu słychać dziwne stukanie w układzie kierowniczym podczas wolnej jazdy po nierównościach, po stuknięciu w kierownicę słychać drganie, gdy jedzie się szybciej na nierównościach mam wrażenie że auto jest niestabilne. Diagnosta stwierdził drobny luz na maglownicy(z tego co pamiętam :) ). Czy da radę to w domu na kanale jakoś sprawdzić i zredukować luz wraz ze stukami ?

    mój samochód to Opel Corsa 94r. 1,2I 5D bez wspomagania.

    pozdrawiam.
  • #2
    petarda0
    Level 18  
    Zawsze się da jeśli wiesz jak się do tego zabrać, byłoby dobrze wjechać przodem na najazdówki lub kanał weź kogoś do pomocy kto będzie ruszał kierownicą a sam robisz "padnij" i słuchasz, patrzysz gdzie stuka, chyba nikt tego za Ciebie zdalnie nie odgadnie.
  • #3
    Artur h
    Level 19  
    Czy były sprawdzane krzyżaki na wale kierowniczym.Bo mam nieodparte wrażenie na podstawie twojego opisu że mogą mieć luzy.Spotkałem się juz z tym w oplu.Jeśli to nie to ,to zostaje maglownica.
  • #4
    mora17a2
    Level 9  
    Dzisiaj sprawdziłem w kanale.. dźwięk dochodzi z maglownicy, gdy wsiadłem do samochodu i poruszałem drążkiem kierowniczym to słychać było stukanie przy energicznych ruchach w prawo i lewo ale sam drążek wydawał się być sztywny i nie mieć luzów. Więc raczej jest to maglownica. Czy da rade to jakoś samemu w domu zrobić czy pomoże tylko wymiana maglownicy na nową ?
  • #5
    robell28
    Level 12  
    Chcesz maglownice to moge ci ja ofiarować za darmo - model bez wspomagania
  • #6
    mora17a2
    Level 9  
    Co do maglownicy dziękuję za propozycję ale już zdążyłem kupić nową. Umówię się z mechanikiem, żeby zmienił i zobaczę czy stuki ustaną.
  • #7
    mora17a2
    Level 9  
    stuki ustały, cała wina leżała po stronie końcówek drążków, po wymianie wszystko jest ok. Co do maglownicy to może jest na niej drobny luz na ślimaku ale już nie ma takiego stukania.