Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moment dokręcania piasty z łożyskiem w SEAT LEON II 1P

16 Wrz 2009 18:22 36712 11
  • Poziom 9  
    witam
    jak w temacie może ktoś się orientuje jaki powienien być moment dokręcania piasty na osi przedniej i tylnej?
    silnik 2.0 Tdi BKD
    rozmiar tarczy hamulcowej przód 288mm
    rok produkcji 2006

    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Witam proszę bardzo.Moment dokręcania piasty z łożyskiem w SEAT LEON II 1P
  • Poziom 9  
    dziękuję bardzo
    a można wiedzieć skąd te dane?
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    tak dla informacji autodata 3.18 podaje
    przód 200Nm + 180st
    tył 180Nm + 180st
    przy dokręcaniu już po tych 200Nm raczej nie ma szans przekręcić śruby jeszcze o 180st i bankow byłoby to za dużo, więc zostałem przy tych 200Nm
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Nie pisało, że trzeba zastosować nowe śruby? W danych są te wartości, ale dla nowych śrub. Jeśli zastosowałeś nowe śruby to trzeba je dokręcić takim momentem jak masz powyżej z Autodaty. W EsiTronicu są takie same wartości więc pomyłka nie wchodzi w rachubę.
  • Poziom 9  
    tak to są wartości dla nowych śrub...
    raz już dokręcałem powiedzmy na oko użyłem za dużo siły i łożysko się rozleciało po przejechaniu niecałych 1000km...
    myślisz żeby przekręćić tą śrubę do podanych wartości?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Witam.
    Właśnie przed chwilą wymieniałem 2 piasty w Passacie 3C5 2.0 BKP z 2006 roku i 200Nm + 180 stopni kręciło się bez problemu, (dynamometr Stahlwille manoskop 730 a później na 180 pokrętłem Beta 3/4"). W komplecie (154.54 firmy SNR) były nowe śruby oraz zaślepki.
  • Poziom 9  
    zgniesc lozyska dwurzedowego nie da rady
    raczej obstawialbym na kiepska jakosc lozyska (chinskie)
    a druga strona medalu sposob montazu lozyska prasa czy mlotek...
  • Poziom 9  
    sorki nie mialem dostepu do kompa przez jakis czas...
    to były piasty firmy optimal - nie do konca moge okreslic ich jakosc bo na codzien sie tym nie zajmuje, sprzedawca twierdzil ze sa okej. Za pierwszym razem dokrecalem na oko bez uzycia klucza dynanometrycznego dlugim kluczem z dzwignia wiec pewnie te wartosci 200Nm + 180st nie byly zachowane krecilem ile dalem rade... Pudzianowski nie jestem wiec pewnie bylo blisko lub troche brakowalo...
    teraz na przod zalozyem piaste fag ale chyba znowu szumi juz sam nei wiem moze jestem przewrazliwiony, bo ta z tyłu to juz bankowo dlugo nie pojezdzi i tu przyczyny raczej szukac juz nalezy w oponach i feldze. fakt faktem ze wszystkie opony mam do wymiany, pare solidnych dziur zaliczylem, po zakupie kola byly wywazone ale to bylo 5 misiecy temu... w sobote bedzie nowy komplet opon wiec w przyszlym tygodniu zaloze i wywaze kola, innego pomyslu nie mam co moglo jeszcze zrobic takie zniszczenia
  • Poziom 11  
    witam sorki ze odnawiam temat ale czy mogl by ktos mi podac wartosci dokrecania srub piasty lozyska seata leon I 2003 dzieki :)
  • Poziom 14  
    dla seat leon 2005 1M 77kW 105KM - z powodzeniem możesz odnieść dla innych roczników, tylko nie pomyl śruby 12-kątnej z 6-kątną zależy którą masz?!

    Zdaję sobie sprawę że z 300Nm będzie słabo większoć waszych niutków kończy sięna 200Nm :D