Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dopasowanie licznika VW LT35 r.2000

maszakow 16 Wrz 2009 22:32 2476 4
  • #1 16 Wrz 2009 22:32
    maszakow
    Poziom 11  

    Witam,
    Nabyłem autko jak powyżej - oczywiście przecwaniakowane.
    Tablica najprawdopodobniej została w nim wymieniona, albo i nie wymieniona...w każdym bądź razie nie została dopasowana do tego co jest - no i licznik kilometrów i prędkościomierz przekłamują w górę.
    Pytanie jak dopasować licznik dysponując PCtowym interfejsem KL i programem diagnostycznym ?
    Fabryczna procedura mówi o testerze VAG 1551, kablu standardowym 1551/5 i jeszcze przejściówce 1598/32 z kórego 1 kabel podpina się pod gniazdo tablicy T12. Rozpiska gniazda mówi że jest tam 1 styk używany do dopasowania.(sygnałowy, pewnie masa i + będą obowiązkowe...) - Oczywiście wymaga to demontażu tablicy.
    Jak to przełożyć na interfejs i program ?
    Czy da się to zrobić BEZ rozkręcania deski ?

    POdstawowe zadanie to sprawdzić parametry wału, skrzyni, kół - no i poprawić to co skaszanione - mimo że teoretycznie przekłamanie jest fajne bo radar mię nie złapie to w praktyce i tak wkurza i koszt chociaży częstszych przeglądó i tak będzie większy ...

    0 4
  • #2 17 Wrz 2009 15:25
    Spacewalker
    Poziom 32  

    Fabryczna instrukcja jest do czystego licznika który się dopasuje automatycznie bo ma czyste IMMo itp z tego co pamietam. Nie wiem jak to jest do konca bo nigdy nie miałem 1500zł na nowy licznik ;) Ty musisz miec Vag Taho i jakis K-line. Tahem zczytasz PIN i zrobisz korekte przebiegu, a K-line adaptacje itp. Masz na 99% licznika z anglika z polskimi tarczami, dlatego przekłamuje.

    0
  • #3 17 Wrz 2009 21:44
    maszakow
    Poziom 11  

    Dzięki za poradę.
    Co do tarcz - nie jestem przekonany. Rozkręcanie licznika pod wymianę tarcz to by była finezja, na którą nie byłoby stać tego rzeźnika, który robił samochód na sprzedaż.
    WIdząc całość tez byś to wiedział :D, niemniej jednak sprawdzić można ...
    No ale secundo: licznik byłby wyskalowany w milach i nabijałby przebieg WOLNIEJ, a nie szybciej.
    Poza tym chrzanię przebieg, skąd wezmę oryginalny? najważniejsze żeby od określonego momentu dobrze wszystko zliczał, bo cuda na kiju mi wychodzą. 2,5 TDI spala 7,1 na setkę ...

    0
  • #4 19 Wrz 2009 13:51
    s27
    Poziom 15  

    kolego jeżeli nie robiłeś liczników to tego nie zrobisz sam,
    1. nie napisałeś czy jest tam sam licznik czy licznik z tachografem,
    2. różnica może być spowodowana złym rozmiarem kół oraz ktoś już mógł zamienić mechanizm tylnego mostu,

    możesz się udać do kogoś kto profesjonalnie zajmuje się licznikami i wgra odpowiednią zawartość do licznika, w przypadku tachografu polecam stacje legalizacji tacho.

    oczywiście w tym przypadku jest więcej niespodzianek i rozwiązań :D

    0
  • #5 21 Wrz 2009 08:23
    maszakow
    Poziom 11  

    S27:
    1. Licznik jest bez tachografu.
    2. Zgadza się, przede wszystkim koła i most - właśnie to trzeba sprawdzić w liczniku. No przeciez szybciej i taniej będzie w tę stronę aniżeli podmieniać koła i most... chociaż 16 calowe koła są fajne :) problem tylko w tym że ich nie mam :lol: ale może kiedyś...

    0