Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW Falowanie wolnych obrotów DT gas system nierówna praca

polskak203 05 Lut 2010 14:57 21022 44
  • #31
    polskak203
    Poziom 12  
    witam. po wymianie reduktora na scorpion gt i wtryskiwaczy magic jet auto na początku chodziło lepiej . ale to tylko chwilowa poprawa, bo znowu chwilami nie pali na wszystkie cylindry zwłaszcza jak dobrze nie rozgrzeje silnik na benzynie. chwilami jak dodaje mu gazu to coś jak by go przytrzymywało , blokowało.wolne obroty różnie czasem trzymają w normie, ale od wczoraj to zgłupiał całkiem obroty albo spadają że silnik gaśnie albo falują od 700 w dół i na benzynie też zaczął tak samo falować, a od dłuższego czasu nie falował na benzynie , pracował równo. normalnie cyrki się dzieją z tym autem . teraz władowałem ok 1000zł w ten reduktor i wtryski a auto dalej nie jeździ . już nie wiem gdzie szukać pomocy i co tu może być uwalone. jeśli spotkaliście się z takim problemem albo macie jeszcze jakieś propozycje to piszcie . sterownik został ten co był d.t gas system gas tech 500s i wgrany soft na 608s .
    ps, od wczoraj sam się zaczał przełączać z gazu na benzynę podczas jazdy .
  • e-miernikie-mierniki
  • #32
    polskak203
    Poziom 12  
    No i winowajca falujących obrotów i nierównej pracy silnika chyba został znaleziony.
    Widząc w programie dt gas pracę sondy lambda napięcie utrzymywało stałe niezależnie od temp. i obrotów. Ktoś tu nieźle namieszał (najprawdopodobniej poprzedni właściciel BMW)
    Udało mi się odczytać numery fabryczne sondy na której jeżdżę i są one takie : 0258003265 numery dedykowane dla innej marki samochodu. Numery sondy Bosch do mojego silnika które znalazłem w necie powinny być:0258005322 lub 0258986503. zamówiłem nową sondę w sklepie tą pierwszą droższą i ma być dokładniejsza. Na dniach mam ją zamontować. Mógłbym wymienić wszystko oprócz sondy a obroty na biegu jałowym dalej by skakały. Męczyłem się z tym problemem od samego początku nabycia BMW.
    Czasem jak się udało to na benzynie nie falował ale na gazie (sekwencji) tak .
    Jeśli ktoś ma podobny problem niech dokładnie sprawdzi działanie sondy bo możecie spotkać się z podobnym problemem. Winy szukałem po stronie gazu (bo na benzynie było ok) wymieniałem reduktor bo był za mały do mojego silnika i założyłem scorpiona GT i wywaliłem pojedyncze wtryskiwacze gazu dt gas in-tech na listwy wtryskowe Magic Jet, autko lepiej pracowało ale obroty doiło Oczywiście jak zamontuje sondę opiszę na forum co i jak autko będzie śmigać.
  • e-miernikie-mierniki
  • #33
    polskak203
    Poziom 12  
    Wymieniłem sondę lambdę na oryginalną bosch dedykowaną do tego silnika i powiem ze jest różnica. silnik pracuje równo podczas jazdy płynnie wchodzi na obroty i nie szarpie. Obroty poprawiły się ale nie do końca. Tzn faluje nadal ale silnik nie gaśnie( nie spadają aż tak nisko jak przedtem.) czasami nie faluje na gazie, ale przeważnie obroty skaczą na biegu jałowym od 1000 do 500 . Na benzynie jest tak samo. Chociaż tyle lepiej że silnik nie gaśnie ale wkurzające są te falowania. Co jeszcze może być przyczyną??
  • #34
    dariusz105
    Poziom 26  
    przepustnica,przepływka,tps,zawór biegu jałowego,lewe powietrze.
  • #35
    polskak203
    Poziom 12  
    Czyszcząc przepływomierz powietrza urwałem tą płytkę w środku. Zamówiłem już inną sprawną i czekam na nią.
    Do tej pory sprawdziłem : dolot powietrza szczelny, Silnik krokowy 100% sprawny(podmieniałem) Sonda lambda Nowa , przepustnica czyszczona,czujnik położenia przepustnicy sprawny, świece wymieniałem , cewki zapłonowe wymieniałem ,Ze strony gazu Nowy reduktor założyłem do mojej mocy silnika Scorpion GT i wtryskiwacze wymieniłem na listwy Magic Jet. Okażę się jak przyjdzie przepływomierz, ale myślę że mój był dobry. Jeszcze pozostało mi do sprawdzenia : czujnik temp. wody i powietrza. Co oprócz tych wymienionych rzeczy należy sprawdzić??
  • #36
    dariusz105
    Poziom 26  
    czujniki wału,wałka diagnostyka by nie zaszkodziła.
  • #37
    saszka09
    Poziom 11  
    jedyna dobra rzecz jaką mogę w tej chwili Ci poradzić to napisz tutaj: http://lpg-forum.pl musisz się zarejestrować ale warto, jest dam dużo mądrych głów. zrób zdjęcia swojego sprzętu opisz problem, co i jak ,zrób screeny z programu i napewno uzyskasz sensowną odpowiedź a i może ktoś połapany z twoich okolic jest kto się za to weźmie i w końcu będziesz happy:D pozdrawiam
  • #38
    polskak203
    Poziom 12  
    no i założyłem przepływomierz i okazało się że mój był dobry bo chodzi tak samo jak przed zepsuciem mojej dobrej przepływki. Zauważyłem ze jak jadę i dam na luz to obroty falują do momentu całkowitego zatrzymania auta wtedy obroty nie skaczą ale są gdzieś ok 600 . gdy znowu ruszę i dam na jałowym obroty falują że aż chwilami gaśnie. Gdy się całkiem zatrzymam obroty ustabilizują się. i na postoju jak dodam gaz obroty zatrzymają się na 600 lub 700 i nie faluje.Na dodatek ostatnio obrotomierz cygani albo zawyża albo zaniża w danej chwili obroty. przykładowo jest faktycznie 600 a pokazuje 400. co to może być?????? ktoś wie jak to sprawdzić??
  • #39
    polskak203
    Poziom 12  
    Sprawdziłem tą odmę i miała dużą nieszczelność. po dmuchnięciu w wąż prowadzący właśnie do niej całe powietrze uciekało koło niej . Wymieniłem oring odmy i sprawdziłem powietrze nie ucieka już. odpaliłem maszynę i pochodził na biegu jałowym na benzynie, następnie jak zagrzał się trochę przełączyłem na gaz i przez chwilę falował jak jeździłem po placu rozpędzając go lekko na 1 i po czym dawałem na luz. i wtedy zaczął falować trochę, ale po paru minutach takiej jazdy uspokoiło się falowanie. Niby nie faluje ale to okaże się dopiero jak trochę pojeżdżę . Mam takie pytanie - czy po uszczelnieniu lewego powietrza rezultat równej pracy na biegu jałowym dopiero może być po resecie kompa czy też wystarczy od razu jeździć a to się samo uspokoi????
  • #40
    polskak203
    Poziom 12  
    Gdy robie autokalibracje w programie dt gas system wersja 600 to zaraz po tej czynności chodził idealnie na PB i LPG nie falował. Ale po chwili zaczyna się to samo. Ostatnio nawet nie pali na biegu jałowym na 2 i 5 gar tylko na lpg na Pb pali wszystkie ok. pali na wszystkie. Dodam że podczas wykonywania autokalibracji bieg luzem na gazie palił na wszystkie równo. Po jej zakończeniu i zapisaniu ustawień przełączam na gaz i nie pali na 2 i 5
    Po przejechaniu z 5 km ostrzej palił na wszystkie . Ale za chwile znowu na 2 i 5 nie palił. (raz pali raz nie) Po zresetowaniu komputera PB wszystko jest ok. obroty prawidłowe ale na przysłowiowe 5 min. Po krótkiej jeździe robi się to samo falowania obrotów. Na PB i na LPG
  • #41
    polskak203
    Poziom 12  
    Podejrzewam jeszcze jedno. Mianowicie że ecu lpg nie jest podłączone do sondy lambda albo źle jest podłączone , ponieważ w programie dt gas 600s w zakładce wizualizacja wykres sondy lambda nic nie pokazuje. nie rysuje wykresu żadnego. Nie zależnie jaki typ sondy lambda wybiorę. Nawet jak zaznaczę brak sondy to auto nie reaguje. teraz niby pali na wszystkie gary - oderwane były kabelki od czujnika temp reduktora i zwarte ze sobą. Teraz nicy jest ok tylko faluje dalej. ale będę sprawdzał tą sondę lambdę
  • #42
    marcys20
    Poziom 18  
    ja mialem dosc podobny problem ostatnio w chryslerze. okazalo sie ze:
    - nowe kable zaplonowe byly wadliwe (nie mialy przebicia , ale gdzies po drodze iskra sie gubila losowo na roznych cylindrach, na zimnym bylo OK - problem pojawial sie na zagrzanym silniku
    - przewody po stronie niskiego napiecia (idace od ECU do cewek zaplonowych) byly juz stare i wygrzane i 2 z 3 mialy miedzy soba lekkie zwarcie/przebicia.

    po wymianie kabli WN i przewodow zasilajacych cewki WN problem znikl calkowicie!
    PS.ECU nie wywalalo zednych bledow, poprostu nic..jakby ideal - moze tu jeszcze poszukaj?
  • #43
    polskak203
    Poziom 12  
    Problem został rozwiązany. Przyczyną były nie podłączone przewody od sterownika LPG do sondy lambda. Po podłączeniu według schematu nie to auto. Zero falowania. Obroty idealne. A Już traciłem nadzieje na znalezienie tego błędu:)
  • #44
    mayl
    Poziom 1  
    Ja też miałem problemy dt gaz, strzelanie falowanie i szarpanie i tak zwany but do dechy a samochód nie jedzie. strzelanie było bo miałem nieszczelny dolot, szarpanie bo wtryski siadły. wymieniłem wtryski i samochód wmiare chodził, jeszcze to falowanie zostało na zimnym silniku najbardziej . Ale kiedyś odwróciłem przewody i z 4,5,6 cylindra na 1,2,3 cylinder i odwrotnie autko chodzi git płynnie. zadnego falowania :D bmw 520 e39
  • #45
    polskak203
    Poziom 12  
    prawidłowa kolejność podłączenia wtryskiwaczy to podstawa do kalibracji gazu.Najlepiej sprawdzić według schematu połączenia.