Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW Falowanie wolnych obrotów DT gas system nierówna praca

polskak203 17 Wrz 2009 17:48 20059 44
  • #1 17 Wrz 2009 17:48
    polskak203
    Poziom 12  

    Witam

    Jestem posiadaczem BMW E34 525i Vanos 1994r.
    Mam założoną instalacje gazową sekwencje DT Gas system
    Wtryski mam metalowe kazdy wężykiem osobno podłączony do kolektora ssącego.
    Problem polega na tym ze na wolnych obrotach na gazie faluje i nawet potrafi zgasnać silnik jak i również nierówna praca na wolnych obrotach (troche szarpie)
    Podczas jazdy wszystko jest ok zbiera sie super na obroty a jeśli dojezdzam do skrzyżowania lub na postoju falują obroty w góre i w dół badzo nisko.
    Byłem u elektronika podpiał BMW pod kompa i wszystko posprawdzał i ze strony instalacji komputera benzynowego jest ok. Dodam że na bęzynie pracuje super obroty super a na gazie jest tak jak wyzej opisałem. Jestem zdany na siebie i na waszą pomoc

    Co może być przyczyną takich objawów?? proszę o pomoc wszystkich którzy maja jakiś pomysł .

    Pozdrawiam i czekam na wypowiedzi

    0 29
  • #2 17 Wrz 2009 17:53
    Michcio 88
    Poziom 16  

    Cześć, ja osobiście bym ci polecał żeby samemu się nie odtykać do instalacji LPG, trzeba podjechać do gazownika bo z gazem to wszystko się może zdarzyć.

    Pozdrawiam Michał.;-)

    0
  • #3 17 Wrz 2009 18:02
    polskak203
    Poziom 12  

    już mam dość jeżdzenia po gazownikach kazdy by coś innego wymieniał . czekam na jakies pomysły na obroty

    0
  • #4 17 Wrz 2009 20:05
    dariusz105
    Poziom 26  

    interfejs,program i odczytanie czasów wtrysków na obu paliwach oraz ciśnienia gazu.zdjęcia miejsc nawiertów nie zaszkodzą.

    0
  • #5 17 Wrz 2009 21:08
    polskak203
    Poziom 12  

    Mój model instalacji to Gas tech 500S . Koledzy jak sprawdzić czy dobry jest map sensor??

    0
  • #6 18 Wrz 2009 19:16
    Czarlim87
    Poziom 13  

    ja tez miałem problemy podobne z moja sekwencja.też na benzynie było wszystko ok a na gazie skakał na obrotach na biegu jałowym.moja rada to przeczyszczenie układu.najpierw wymień wszystkie filtry na instalacji.powinien być na parowniku taki oktagły z siatką i przed wtryskami na wężyku taka puszeczka.koszt obydwu ok50zł.jeśli to nie pomoże lub w jakimś stopniu jescze bedzie falował na obrotach rozkreć wtryski każdy z osobna i tez przeczyść jakimś płynem do odtłuszczania i ściereczka wytrzyj.uważaj żebyś nie pogubił częsci i tak samo złozył:)ja zgubiłem taką małą sprezynkę i był kłopot:)ale dostałem drugą u producenta:)zapamiętaj jak mocno były skrecone wtryski żebyś z podobnym momentem je skrecił bo to tez jest wazne żeby ich nie ścisnać mocno bo moga zmienić parametry.pozdrawiam:)

    0
  • #7 19 Wrz 2009 17:28
    polskak203
    Poziom 12  

    koledzy opiszcie mi krok po kroku jak przeprowadzic autokalibracje (bieg luzem)

    0
  • #8 20 Wrz 2009 20:48
    Czarlim87
    Poziom 13  

    nie przeprowadzisz kalibracji wtrysków sam bo po prostu nie masz do tego sprzętu.taki sprzet profesjonalny posiada tylko producent wtrysków.Ty ze swojej strony mozesz aby wymienic filterki na instalaci.ale sam za kalibracje sie nie bierz bo mozesz aby jeszcze gorzej ja ustawić(chodzi tu głównie o wtryski)

    0
  • #9 21 Wrz 2009 11:20
    polskak203
    Poziom 12  

    Czarlim87 napisał:
    nie przeprowadzisz kalibracji wtrysków sam bo po prostu nie masz do tego sprzętu.taki sprzet profesjonalny posiada tylko producent wtrysków.Ty ze swojej strony mozesz aby wymienic filterki na instalaci.ale sam za kalibracje sie nie bierz bo mozesz aby jeszcze gorzej ja ustawić(chodzi tu głównie o wtryski)


    Wszystko jest do zrobienia ale ta moja instalacja coś mi sie nie podoba, dwa kable od centralki gazu które powinny byc podłączone do sondy lambda sa nigdzie nie podłączone to jest 1 sprawa. Musze sprawdzić czy dobrze podłączona jest centralka LPG do wtrysków benzynowych i również wtryski gazu. bo na mierniku jak sprawdzam kabel od wtrysku koloru fioletowego to nie ma impulsu i jest zastapiony białym. i musze sprawdzić czujnik RMP czy jest podłączony. Im wiecej siedze w tym temacie wiecej sie dowiaduje. i z wyżej wymienionych przyczyn możliwe że nie zrobi poprawnej autokalibracji. Na centralce LPG pisze symbol Gas tech 500S ale programem z ta wersja nie połącze sie z centralką. Podłanczam sie przez GT600s i w danych centralki widnieje Symbol GT608S
    Wiec poprostu był zmieniony soft na nowszy. Jutro zabieram sie do sprawdzenia tego wszystkiego. Mam już prawidłowe schematy mojej instalacji itd. jak pogrzebie to napisze na forum co udało mi sie zdziałać.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Na dzien dzisiejszy tylko takie pytanko.
    Jak odpalam BMW na benzynie rano przy aktualnie panujacych temp. np 6 rano to może mieć wpływ że odrazu recznie przełanczam na gaz po przejechaniu jakieś 300 metrów?? czy powinienem przejechac rano na benzynie jakiś 1km czy wiecej . jak to jest powiedzcie mi . może faluje bo za wczesno włanczam gaz ?? prosze o opinie

    0
  • #10 21 Wrz 2009 20:22
    Czarlim87
    Poziom 13  

    jezeli masz sekwencje to załozyłeś jachyba po to aby zaoszczedzić sobie kłopotów typowych dla gazu czyli strzałów z filtra powietrza mniejszego zużycia silnika i właśnie ręcznego przalączania z benzyny na gaz.zeby gaz mógł sie rozprężyć prawidłowo potrzeba żeby parownik był rozgrzany do przynajmniej 40 stopni celsjusza.jak przejedziesz 300m to napewno sie nawet silnik dobrze nie nagrzeje a co dopiero parownik.woda na małym obiegu powinna złapać około 40 stopni i dopiero mozna na gaz przełaczyc.

    0
  • #11 22 Wrz 2009 20:07
    polskak203
    Poziom 12  

    Koledzy Wygląda na to że doszedłem ładu z tą swoja instalacją LPG . 1 sprawa to kabel od centralki gazowej nie był podłączony do czujnika położenia przepustnicy TPS (Kabla sygnałowego)
    2 rzecz kable idace do komputera ECU nie łączyły na pinach stad nie miałem impulsu na fioletowych do wtryskiwaczy LPG . Kolejność Kabli idacych do wtrysków LPG. uaktywnienie sondy lambda w programie dt gas na szerokozakresową. i na koniec oczywiscie regulacja w programie detec tech czasów wtrysku ms i oczywiscie autokalibracja (bieg luzem)
    na koniec oczywiscie zapisanie danych w ECU gazowym. Standardowe Hasło do instalacji DT gas system to 8 jedynek :) no i autko lata jak złoto. nic nie faluje nic nie muli silnik pracuje na gazie równo. Mam nadzieje ze juz tak zostanie. Dziękuje za podpowiedzi
    Pozdrawiam wszystkich

    0
  • #12 30 Wrz 2009 09:13
    polskak203
    Poziom 12  

    No i jednak problem dalej wystepuje z moja instalacja.
    faluje na zimnym silniku a jak sie zagrzeje że wskazówka temp wody jest w pionie to jakoś trzymają sie obroty . mozliwe to że problem wystepuje przez mój reduktor bo w BMW mam 196km a reduktor obsługuje do 150KM ale niby radzi sobie bo nie brakuje mu nigdy gazu przy wiekszych obrotach. ale cały czas problem z obrotami na biegu jałowym. i co mam jeszcze sprawdzić??

    0
  • #13 30 Wrz 2009 15:02
    Norcio12
    Poziom 13  

    Najpierw proponuje sprawdzić silnik jak chodzi na Pb jak jest ok tzn obroty nie falują to następnie sprawdź cały dolot powietrza w bmw tak jest że jak będzie gdzieś nieszczelny to falują obroty albo za nisko spadają.Co do inst.gazowej proponuje zrobić auto-kalibrację te instalacje mają to do siebie że potrafią się same rozregulować,możesz jeszcze napisać czy masz osobne wtryski czy listwę jak osobne wtryski weź je rozbierz i wyczyść starannie.pozdrawiam

    0
  • #14 30 Wrz 2009 16:19
    polskak203
    Poziom 12  

    niby cały układ dolotowy jest szczelny. wtryski mam pojedyncze, jeszcze w wolnym czasie spróbuje wyczyscić te wtryski chociaż niby pracują bo jak je odłanczam pokolei to silnik nie pali na baniaka którego odłącze wtryskiwacz. czym najlepiej sprawdzić szczeslnośc układu dolotowego??

    0
  • #15 30 Wrz 2009 16:51
    Michcio 88
    Poziom 16  

    Układ dolotowy można sprawdzić po przez spryskanie go NP: dezodorantem lub benzyną w jakimś atomizerze lub spryskiwaczu, oczywiście na odpalonym silniku. Jak silnik chodzi na wolnych obrotach a układ dolotowy spryskasz benzynką lub dezodorantem, to przy jego nie szczelności obroty wzrosną. A jak spryskasz a obroty są dalej takie same tzn że szczelny.

    0
  • #16 02 Paź 2009 10:53
    polskak203
    Poziom 12  

    Koledzy powiedzcie mi dlaczego nie moge przeprowadzić autokalibracji- bieg luzem?
    mianowicie jeśli daje start pisze prosze nie ruszac pedałem gazu i nie ruszam i idzie czerwony słupek i jak dojdzie do samej góry pokazuje sie 3,13np i rośnie nastepny zielony łupek i jak dojdzie do samej góry ten zielony to nic sie na nim nie pokazuje tylko od nowa idzie czerwony słupek i tak w kółko a poprawka zmienia sie np z 1,00 dochodzi do 1,92 i silnik coraz gożej pracuje az szarpie i gasnie , co może byc powodem ze tak sie dzieje. jeszcze takie pytanie w programie wybierajac średnice dyszy to chodzi tu o tą w kolektorze czy rą wkrecaną do wtrysku tego metalowego pojedynczego . czy rozwierca sie dysze przy wtrysku czy przy kolektorze i jaka powinna być średnica dyszy przy wtrysku a jaka przy kolektorze przy mojej beemce o poj 2500 196KM ?? i jeszcze jakie powinno być cisnienie w reduktorze jakie minimalne a jakie maksymalne. pozdrawiam

    0
  • #17 06 Paź 2009 07:47
    polskak203
    Poziom 12  

    Koledzy jeśli chodzi o autokalibracje bieg luzem to wszystko jest ok . problem polegał na tym ze źle miałem podłączone przewody zasilające do wtryskiwaczy(pomieszana kolejność) teraz jak podłączyłem właściwie to bieg luzem udało sie przeprowadzić prawidłowo. Teraz pozostał mi jeden problem a równocześnie pytanie. Moje Wtryskiwacze gazu DT gas system (in tech) metalowe pojedyncze . i w nich sa wkrecone dysze o średnicy 2,0 a zaznaczam ze pojemność silnika 2500 +Vanos około 200KM
    Reduktor mam firmy tomasetto AT09 zintegrowany najprawdopodobniej model Alaska czyli do mocy 136km. Wczoraj rozebrałem wtryskiwacze gazu i wyczysiłem je dokładnie w środku ale na zimnym silniku dalej falują obroty i silnik gaśnie . jak sie zagrzeje to chodzi w miare dobrze, Mam zamiar wymienić reduktor na większy np tomasetto Super obsługujacy 200KM i rozwiercić dysze wtryskiwaczy na 3,5 i powiedzcie mi czy to może byc problemem falujących obrotów na zimnym silniku i czy jak zrobie tak jak planuje reduktor wiekszy i dysze 3,5 czy wtedy wiecej bedzie mi palił?? aktualnie spalanie wynosi ok 12L gazu na 100km przy jezdzie mieszanej miasto i podjazdy. Prosze o opinie w tej sprawie. ile ewentualnie może wiecej palić gazu po zmnianie???

    pozdrawiam serdecznie

    0
  • #18 06 Paź 2009 21:23
    dariusz105
    Poziom 26  

    kolego błądzisz i to bardzo.dysze 3.5 to najłagodniej mówiąc śmieszne i nie pojedzie.ta alaska zdycha powyżej 90 km a arktic 160 i też nie wesoło.

    0
  • #20 09 Paź 2009 20:33
    dariusz105
    Poziom 26  

    dysze dobiera się indywidualnie do każdego silnika.te wtryski powinny mieć czas wtrysku gazu na wolnych w okolicach 120-140% czasu wtrysku PB.przy pełnym obciążeniu czasy PB i gazu powinny być zbliżone bez zapętlania.
    czy aby na pewno masz alaske? DT miało własne reduktory.

    0
  • #21 10 Paź 2009 13:25
    polskak203
    Poziom 12  

    z tego co szukałem na necie to tylko model alaska tak wygląda jak u mnie.
    z tyłu reduktor jest płaski .
    Czy mógł byś mi opisać coś na temat ustawiania mapy?? bo w tej chwili mam całą mape ustawioną na 100 w każdym okienku . może jakis print screen z ustawieniem prawidłowej mapy do mojego autka??

    Dodano po 13 [minuty]:

    wczoraj próbowałem ustawić cisnienie na reduktorze i gdy ustawiłem na 1,2 bar to z gazu włanczał sie automatycznie na benzyne ale zanim sie przełączył pracował równo. a żeby jezdziło na gazie to musi być ustawione minimum 1,4bar ale wtedy silnik pracuje nie równo i przy przyśpieszaniu np do 4tys obrotów wrzuce jałowy bieg to obroty spadają i auto gaśnie a jezeli przyspiesze i włacze na jałowy i stopniowo zejde na bieg jałowy przez pedał gazu to obroty sie trzymają. Moim zdaniem ten reduktor nie radzi sobie z ta pojemnością bo gdy ustawie 1,1 bar to przełancza sie na benzyne a jeśli ustawie na 1,4bar to jedzie na gazie ale oborty nie równe i i auto gasnie przy spadku obrotów z wysokich na jałowy . i na dodatek im bardziej zwiekszam cisnienie na reduktorze to wtryskiwacze nie pracuja równo i chwilami jak by któryś miał przeskok czyli nie zapodał gazu i słychać takie "pykanie "w rure przy wolnych obrotach jak by tracił zapłon albo coś podobnego. mysle że może sama wymiana reduktora pomoże a jesli to bedzie za mało to wtryski też nowe. Zastanawiam sie na d reduktorem ZAVOLI ZETA S do 240km lub Scorpion ST lub wtryskiwaczy valtek albo Magic jet

    0
  • #22 11 Paź 2009 20:48
    dariusz105
    Poziom 26  

    mapę ustawiasz tak aby po przełączeniu na gaz czas wtrysku PB nie zmieniał się.takie ustawiasz cały zakres obrotów korygowany sondą.ZAVOLI jest na styk ale jeśli jeździłeś na ALASCE to na nim będzie latał.jeśli MJ to najlepiej na pojedyńcze.

    0
  • #23 12 Paź 2009 20:34
    polskak203
    Poziom 12  

    Takie pytanie
    Jak mam dobrać średnice dysz do moich wtryskiwaczy in tech jak wymienie wiekszy reduktor. czy średnice dysz wtryskiwaczy dobiera sie typowo pod model wtrysku czy nie jest wazny producent wtryskiwaczy tylko według pojemności silnika dobiera sie dysze?? na jaką średnice rozwiercieć swoje dysze aktualnie 2mm??
    Mam też problem z ustawienie współczynników mapy korekcyjnej . jak prawidłowo ustawić tą mape . jeśli chodzi o ustawienie mapy to jestem zielony. prosił bym szczegółowy opis.

    0
  • #24 12 Paź 2009 21:22
    dariusz105
    Poziom 26  

    mogę poprowadzić za rączkę ale potrzeba minimum wiedzy.minimum to zrozumienie instrukcji programowania lub znalezienie gazownika.

    0
  • #25 12 Paź 2009 21:25
    polskak203
    Poziom 12  

    troche wiedzy zdobyłem na temat mojej instalacji może przez gg pogadamy o tym?? 3231273

    0
  • Pomocny post
    #26 17 Paź 2009 08:42
    dariusz105
    Poziom 26  

    zrzuty w czasie pracy rozgrzanego silnika na LPG i PB przy falujących sądach.wtryski zielone czy niebieskie? foto wtrysków i wwierceń w kolektor.

    0
  • #27 27 Gru 2009 23:18
    fredko86
    Poziom 10  

    witam szukam schematu podłoczenia wtrysków do dt gas tech gt608s
    BMW Falowanie wolnych obrotów DT gas system nierówna praca

    0
  • #28 29 Gru 2009 21:19
    polskak203
    Poziom 12  

    fredko86 napisał:
    witam szukam schematu podłoczenia wtrysków do dt gas tech gt608s
    BMW Falowanie wolnych obrotów DT gas system nierówna praca

    BMW Falowanie wolnych obrotów DT gas system nierówna praca

    Tutaj masz schemat gt608s

    0
  • #29 03 Sty 2010 00:12
    kali81
    Poziom 8  

    tez mam podobny problem jak kolega DT gas 508s i reduktor alaska silnik 2.3 VR5 150PS ten reduktor jest max do 150ps według producenta ale nie daje rady miałem już ustawione ciśnienie 1.8bar i tak sie niewyrabia najsensowniejsze bedzie wymiana reduktora, tylko niewiem na jaki

    0
  • #30 03 Sty 2010 14:42
    dariusz105
    Poziom 26  

    dołóż drugą i będzie skała.można ARKTICA,ZAVOLAKA itp.

    0
  Szukaj w 5mln produktów