Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1,9 TDI 110KM problem z mocą

17 Wrz 2009 21:07 6953 6
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich! mam problem z mocą w mojej Octavii silnik AHF 110KM a mianowicie chodzi o moc. Nie ma takiej mocy jak miała wcześniej. Czytałem wiele postów i w 95% było napisane że może to być zawór ciśnienia doładowania n75 - podmieniłem i zero efektów. Podmieniłem przepływomierz również bez efektów. Sprawdziłem szczelność kanału dolotowego od turbiny do kolektora ssącego i jest wszystko jak najbardziej dobrze. Przepatrzyłem na podciśnieniu wszystkie wężyki też są sprawne. Gruszka od łopatek jest raczej dobra bo gdy zapale samochód opuszcza się na dół a gdy podsadziłem szlałfik od niej do ucha i ruszałem klapką od łopatek to zasysa powietrze wiec też jest raczej sprawna. Ktoś miał może podobne objawy w silnikach ze zmienna geometrią to proszę o pomoc i jeszcze mi na myśl przychodzi i się najwięcej tego obawiam że to mogą być zacięte łopatki. I jeszcze dodam że turbina jest raczej w stanie idealnym bo od samego początku jak ją kupiłem to jej praktycznie nie słychać a swoje robiła tylko teraz coś się stało i bardzo mnie to stresuje proszę o pomoc.
  • Poziom 15  
    Napisz jakie były objawy tej awarii.
    Czy stało się to nagle, czy narastało powoli.
    Jeżeli to drugie to zalecał bym odkręcić kolektor ssący i sprawdzić czystość kanałów dolotowych. Wiem z praktyki, że czasem jest tam tyle (miodu), że ciężko wsadzić tam palec.
    Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Do jakiej wartości turbina "ładuje"?
  • Poziom 2  
    Ja nie należe do ludzi którzy lubią dawać często po garach to już się stało jakiś czas temu i za bardzo nie pamiętam najpierw wchodził mi w tryb awaryjny a później gdy zaczełem przy tym "grzebać" przeczyściłem sam wlot w kanale dolotowym dokąd tylko mogłem dostać szmatką ( było tego naprawde sporo ) i już wchodzenie w tryb awaryjny się skończyło. A jeśli chodzi doładowanie bo na vagu sprawdzałem to mam niedoładowanie.
  • Poziom 15  
    I właśnie dlatego, że nie lubisz ostro jeździć to się tam tego nazbierało. Spróbuj jeszcze przegonić go wysokich obrotach tak 20km może troszkę przepali tego miodu.
    Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    jeśli masz niedoładowanie to wymień wężyki podciśnienia począwszy od tego idącego od turbiny do N75 jak i trzeba sprawdzić np. ręczną pompką podciśnienia czy grucha (puszka siłownika podciśnienia) przy turbinie nie jest dziurawa i czy maleje podciśnienie na niej - jeśli tak - wymienić na nową, wizualnie wężyków na szczelność nie sprawdzisz bo są w oplocie a grucha może zasysać powietrze tak jak ją testowałeś a mimo to może mieć nieszczelność. Jeśli chodzi o łopatki zmiennej geometrii to sprawdź ręką ciągnąc w obydwie strony dźwignię nimi sterującą czy chodzi swobodnie w pełnym zakresie.
  • Poziom 10  
    ja miałem podobną przypadłość i okazało sie że bączek podciśnienia ktury zmienia kąt łopatek turbiny był pordzewiały i zapieczony po odkręceniu łopatki chodziły dobrze .Bączek wymieniłem i wszystko do tej pory gra