Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[B4 2.8 quattro] Problem z geometrią - kąt WSZ

marszx 17 Wrz 2009 23:13 4634 12
  • #1 17 Wrz 2009 23:13
    marszx
    Poziom 11  

    Koledzy mam taki problem na geometrii nie mogli ustawić mi jednego kąta dokładnie po lewej stronie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ponieważ w b4 się tego nie reguluje i z tego co mi powiedzieli wynika ze mam albo krzywą kolumnę albo wahacz przez to ściąga mi w prawo. Moje pytanie to czy jak wymienię kolumnę albo wahacz albo to i to, to będzie dobrze i czy w ogóle da się z tym coś zrobić żeby było OK jeśli tak to od czego byście polecali zacząć?
    [B4 2.8 quattro] Problem z geometrią - kąt WSZ

    0 12
  • #2 18 Wrz 2009 07:06
    1Remus
    Poziom 16  

    Krzywa kolumna?Chyba ze auto jest po wypadku.Jezeli tak to zmierz karoserie.Jezeli kielich jest przesuniety to raczej nic nie zrobisz.Jezeli auto jest bezwypadkowe to wymienil bym w pierwszej kolejnosci wahacz.

    Pozdrawiam.

    0
  • #3 18 Wrz 2009 07:47
    marszx
    Poziom 11  

    a jak albo gdzie można zmierzyć karoserie?

    0
  • #4 18 Wrz 2009 08:22
    1Remus
    Poziom 16  

    Warsztat -"Blacharstwo samochodowe".

    0
  • #5 18 Wrz 2009 09:12
    invx
    Poziom 25  

    kompleksowa geometria nadwozia. Trzeba zmierzyć położenie punktów stałych nadwozia. Tylko nie na kanale u pania miecia, który wystartuje z metrówką ....

    Moderowany przez robokop:

    Tzw. chińskie ostrzeżenie - posty kolegi są raportowane, jako porady szkodliwe i straszne bzdury. Wypadało by się albo poduczyć , albo zaprzestać pisania o rzeczach o których nie ma się bladego pojęcia. W przeciwnym przypadku przypominam, że ma kolega już tylko 2 ostrzeżenia do zdobycia - 5 ostatnie, spowoduje zablokowanie.

    0
  • #6 18 Wrz 2009 09:32
    1Remus
    Poziom 16  

    invx dokladnie tak jak mowisz...Dlatego napisalem jak wyzej...
    Znam takich ktorzy mierza sznurkami...Pozniej wlasciciele pojazdow dziwia sie ze auto na prostej, przy mokrej nawierzchni wpada w poslizg.

    0
  • #7 18 Wrz 2009 13:09
    marszx
    Poziom 11  

    a jaki jest orientacyjnie koszt takiego pomiaru? i czy długo to trwa?

    0
  • #8 18 Wrz 2009 13:26
    1Remus
    Poziom 16  

    Nie wiem jakie to sa koszta...
    Czas pomiaru uzalezniony jest od metody.Jezeli pomiar bedzie robiony tzw. cyrklem, to nie powinno to dluzej trwac niz pol godziny.Ta metoda mozna pomierzyc szerokosci dlugosci i przekatne.Nie wysokosci.Uwazam jednak ze to wystarczy.

    Pozdrowionka.

    0
  • #9 18 Wrz 2009 14:41
    marszx
    Poziom 11  

    może ktoś jeszcze wie? bo nie wiem czy warto pakować się w koszta, chciałbym orientacyjnie wiedzieć.

    0
  • #10 18 Wrz 2009 16:13
    1Remus
    Poziom 16  

    Przykro mi ale ja nie mieszkam w Polsce wiec nie znam cen.
    Znajdz w internecie jakis warsztat i zadzwon.

    1
  • #11 29 Wrz 2009 18:16
    robokop
    Moderator Samochody

    invx napisał:
    kompleksowa geometria nadwozia. Trzeba zmierzyć położenie punktów stałych nadwozia.


    Pierwsze słyszę - mierzy się tzw. geometrię płyty podłogowej, czyli podwozia żeby stwierdzić czy auto było poważnie rozbite czy dociec przyczyny dziwnego zachowania na drodze, w celu ustalenia poprawności zamocowania elementów zawieszenia.

    0
  • #12 29 Wrz 2009 23:13
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    Troszkę mu się pomyliło bo od punktów stałych to zaczyna się kalibracje urządzenia a urządzenie do takich prac to między innymi CAR-O-LINER

    0
  • #13 04 Maj 2014 15:25
    karolsz
    Poziom 10  

    I co się okazało ? Jak autor rozwiązał problem kąta WSZ ?

    0