Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo III 2.0 TDI, przepustnica kolektora ssącego

18 Wrz 2009 08:10 11492 14
  • Poziom 9  
    Witam,
    Poszukuję fachowca z Bydgoszczy (lub okolic), który pomógłby z przeczyszczeniem przepustnicy. W serwisie rzekli, że do wymiany, ale koszt 1200 zł.
    Będę wdzięczny za pomoc, osobiście jestem zielony w temacie, sam nie chciałbym się tego podejmować.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Hej kolego, spokojnie bez paniki, jesteś to w stanie sam zrobić tylko mi napisz jakie masz oznaczenie silnika np. BKD lub inne, kod silnika znajdziesz na nalepce w książce serwisowej albo na osłonie rozrządu lub wklej tutaj foto silnika a napiszemy jak się za to zabrać. Sam sobie będziesz w stanie wyczyścić i nic nie będziesz musiał płacić - jedyny koszt to trochę własnej odwagi i podstawowe narzędzia.
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedź. Nie mam przy sobie książki, samochodu również (małżonka nim jeździ), więc niezbędne dane podam najwcześniej po południu. (Chyba że numer nadwozia, akurat mam spisany)
    pzodrawiam
  • Poziom 34  
    nie, nr nadwozia niewiele mi daje, podaj oznaczenie silnika, jeśli w domu potrafisz naprawić spłuczkę z kibla to i przepustnicę w swoim silniku naprawisz, trzeba się, tylko zaopatrzyć w klucze typu torx = są dostępne np. w praktikerze lub OBI lub lub podobne
  • Poziom 9  
    Ha, z domowymi naprawami sobie radzę. Ok, zatem, jak powiedziałem, wkrótce podam niezbędne dane.
  • Poziom 9  
    Podaję z książki serwisowej: BKD, a poniżej jest jeszcze LS7Y i DN.
    Przy okazji wyszło jeszcze coś nowego: problemz tempomatem. Czasami po prostu nie działa. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Co to może być?
    ----
    Znalazłem Twój post, w którym jest tłumaczenie z francuskiego instrukcji czyszczenia przepustnicy razem z fotkami (https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1392425.html) Czy znalazłbyś jednak czas, by napisać mi to poprawnie po polsku (w skrócie, rzecz jasna), bo obawiam się, że korzystając z tłumaczenia zrobię coś nieodpowiednio.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    witam serdecznie właśnie odczytałem bledy kompa vw 2.0 bkd -blad 19557 i 19558 - uszkodzona przepustnica, podczas szukania info o niej moge ci pomoc na temat tempomatu tylko dokladnie opisz co sie u ciebie dzieje
  • Poziom 9  
    Proszę o podpowiedź: który bezpiecznik należy wymienić po wyczyszczeniu przepustnicy?
  • Poziom 1  
    witam
    kolego mam ten sam problem świeci mi się kontrolka i na serwisie powiedzieli że padła przepustnica
    JEŚLI MOŻNA TO PROSIŁ BYM ABYŚ PODAŁ JAK SAMEMU WYCZYŚCIĆ TĄ PRZEP.

    moje auto to altea 2.0 TDI 2005 r. nr silnika to : BKD
    z góry dziękuję

    pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Witam,
    Mam ten sam problem. U mnie objawia się to problematycznym odpalaniem na ciepłym silniku. Muszę dodawać gazu i dłuzej kręcić. Na zimnym, pali na dotyk.

    W serwisie wykryto usterki modułu ERG.

    Czy oprócz wymiany tego modułu, można ten element jakoś przeczyścić ? Czy to coś mi pomoże ? W serwisie mówili, że nagar się tam zbiera i element do wymiany.

    Żadne kontrolki mi się nie palą na desce.

    Byłbym wdzięczny za podpowiedź.

    darglo
  • Poziom 42  
    Sami bez sprzętu nie opanujecie tej usterki, za "młode"auta...
    A tak na marginesie jak za samochody tak "młode" nikt nie chce płacić za usługi to będzie ciężki rok
  • Poziom 39  
    No bo po co mają płacić jak jest eletroda. Rzucą pytanko ktoś tam odpowie bo chce się popisać wiedzą i do dzieła.
  • Poziom 22  
    Nie lepiej zapłacić serwisowi 500zł za 30min roboty nie?
  • Poziom 42  
    Mihas66 napisał:
    Nie lepiej zapłacić serwisowi 500zł za 30min roboty nie?

    Na pewno wiesz na czym usterka polega, czy tylko swoje rozterki uzewnętrzniasz?