Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Toledo III 2.0 TDI, przepustnica kolektora ssącego

heliogabalalmighty 18 Sep 2009 08:10 12074 14
  • #1
    heliogabalalmighty
    Level 10  
    Witam,
    Poszukuję fachowca z Bydgoszczy (lub okolic), który pomógłby z przeczyszczeniem przepustnicy. W serwisie rzekli, że do wymiany, ale koszt 1200 zł.
    Będę wdzięczny za pomoc, osobiście jestem zielony w temacie, sam nie chciałbym się tego podejmować.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    Sztomel
    Level 35  
    Hej kolego, spokojnie bez paniki, jesteś to w stanie sam zrobić tylko mi napisz jakie masz oznaczenie silnika np. BKD lub inne, kod silnika znajdziesz na nalepce w książce serwisowej albo na osłonie rozrządu lub wklej tutaj foto silnika a napiszemy jak się za to zabrać. Sam sobie będziesz w stanie wyczyścić i nic nie będziesz musiał płacić - jedyny koszt to trochę własnej odwagi i podstawowe narzędzia.
  • #3
    heliogabalalmighty
    Level 10  
    Dzięki za odpowiedź. Nie mam przy sobie książki, samochodu również (małżonka nim jeździ), więc niezbędne dane podam najwcześniej po południu. (Chyba że numer nadwozia, akurat mam spisany)
    pzodrawiam
  • #4
    Sztomel
    Level 35  
    nie, nr nadwozia niewiele mi daje, podaj oznaczenie silnika, jeśli w domu potrafisz naprawić spłuczkę z kibla to i przepustnicę w swoim silniku naprawisz, trzeba się, tylko zaopatrzyć w klucze typu torx = są dostępne np. w praktikerze lub OBI lub lub podobne
  • #5
    heliogabalalmighty
    Level 10  
    Ha, z domowymi naprawami sobie radzę. Ok, zatem, jak powiedziałem, wkrótce podam niezbędne dane.
  • #6
    heliogabalalmighty
    Level 10  
    Podaję z książki serwisowej: BKD, a poniżej jest jeszcze LS7Y i DN.
    Przy okazji wyszło jeszcze coś nowego: problemz tempomatem. Czasami po prostu nie działa. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Co to może być?
    ----
    Znalazłem Twój post, w którym jest tłumaczenie z francuskiego instrukcji czyszczenia przepustnicy razem z fotkami (https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1392425.html) Czy znalazłbyś jednak czas, by napisać mi to poprawnie po polsku (w skrócie, rzecz jasna), bo obawiam się, że korzystając z tłumaczenia zrobię coś nieodpowiednio.
  • Helpful post
    #7
    bocmar
    Level 10  
    witam serdecznie właśnie odczytałem bledy kompa vw 2.0 bkd -blad 19557 i 19558 - uszkodzona przepustnica, podczas szukania info o niej moge ci pomoc na temat tempomatu tylko dokladnie opisz co sie u ciebie dzieje
  • #8
    heliogabalalmighty
    Level 10  
    Proszę o podpowiedź: który bezpiecznik należy wymienić po wyczyszczeniu przepustnicy?
  • #9
    100norbert100
    Level 1  
    witam
    kolego mam ten sam problem świeci mi się kontrolka i na serwisie powiedzieli że padła przepustnica
    JEŚLI MOŻNA TO PROSIŁ BYM ABYŚ PODAŁ JAK SAMEMU WYCZYŚCIĆ TĄ PRZEP.

    moje auto to altea 2.0 TDI 2005 r. nr silnika to : BKD
    z góry dziękuję

    pozdrawiam
  • #10
    darglo
    Level 1  
    Witam,
    Mam ten sam problem. U mnie objawia się to problematycznym odpalaniem na ciepłym silniku. Muszę dodawać gazu i dłuzej kręcić. Na zimnym, pali na dotyk.

    W serwisie wykryto usterki modułu ERG.

    Czy oprócz wymiany tego modułu, można ten element jakoś przeczyścić ? Czy to coś mi pomoże ? W serwisie mówili, że nagar się tam zbiera i element do wymiany.

    Żadne kontrolki mi się nie palą na desce.

    Byłbym wdzięczny za podpowiedź.

    darglo
  • #11
    autoas
    Level 42  
    Sami bez sprzętu nie opanujecie tej usterki, za "młode"auta...
    A tak na marginesie jak za samochody tak "młode" nikt nie chce płacić za usługi to będzie ciężki rok
  • #12
    trans-serwis
    Level 39  
    No bo po co mają płacić jak jest eletroda. Rzucą pytanko ktoś tam odpowie bo chce się popisać wiedzą i do dzieła.
  • #13
    Mihas66
    Level 22  
    Nie lepiej zapłacić serwisowi 500zł za 30min roboty nie?
  • #14
    autoas
    Level 42  
    Mihas66 wrote:
    Nie lepiej zapłacić serwisowi 500zł za 30min roboty nie?

    Na pewno wiesz na czym usterka polega, czy tylko swoje rozterki uzewnętrzniasz?