Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Kadett, Astra - PRZEKŁADKA diesla z Kadetta do Astry F

Fr4nX 18 Wrz 2009 15:12 14172 7
  • #1 18 Wrz 2009 15:12
    Fr4nX
    Poziom 11  

    Witam, mam pytanie odnośnie przekładki silnika 1,7D z Opla Kadetta typu E rocznik 91.
    Chciałbym go wrzucić do Astry F (siedzi tam narazie silnik 1,4 benz.)
    Jakie niespodzianki i problemy mogą mnie spotkać? Czy ktoś już to robił, ewentualnie orientuje się w temacie?
    -Czy spasują na łapy, czy jakieś grubsze cięcie i spawanie?
    -Skrzynia z astry, czy zostawiać kadetowską "piątkę" z diesla i kombinować z półosiami?

    Nie jestem pewny co do oznaczeń, dlatego zamieszczam zdjęcia silników.
    Obecny w Astrze: (proszę się nie zrażać brakiem filtra powietrza :))
    Opel Kadett, Astra - PRZEKŁADKA diesla z Kadetta do Astry F
    Opel Kadett, Astra - PRZEKŁADKA diesla z Kadetta do Astry F

    1,7 D - chciałbym go wrzucić

    Opel Kadett, Astra - PRZEKŁADKA diesla z Kadetta do Astry F
    Opel Kadett, Astra - PRZEKŁADKA diesla z Kadetta do Astry F

    Z góry dzięki.
    Pozdrawiam,
    Franek

    0 7
  • Texa Poland
  • #2 20 Wrz 2009 15:18
    cezars65
    Poziom 24  

    Witam,

    to nie jest takie proste. Myslę, że lepiej kupic "gotową" Astrę 1.7 D... No, ale to Twoja decyzja.
    Pytasz o niespodzianki. Trochę ich będzie. Widzę, że wiesz już o skrzyni biegów i półosiach. Rzeczywiście, skrzynia biegów od 1.4 benz do 1.7 D nie pasuje.
    W komorze silnika czekają cię przeróbki instalacji elektrycznej. Wymiana chłodnicy z wentylatorem także. W środku - wymiana zestawu wskaźników. W 1.7 D zbiornik paliwa też jest inny, niż w benzyniaku ( w środku jest elektryczna pompa benzynowa, której Diesiel nie potrzebuje). Wydaje mi się, że w dieslu są inne główne przewody paliwowe (średnica). Trzeba też będzie zamontować w komorze silnika filtr paliwa. Inny jest też filtr powietrza i jego obudowa. W Astrze 1.4 masz wspomaganie kierownicy - do 1.7D będziesz musiał przełożyć pompę wspomagania i główne koło pasowe wału korbowego.
    Niezbędne są też adaptacje w układzie wydechowym - na pewno będziesz musiał usunąc katalizator. Układ wydechowy w Dieslu ma inną średnicę ruury wydechowej przy kolektorze wydechowym, stąd możesz napotkać problemy z podłączeniem.
    Jeszcze na myśl przychodzi mi alternator, który w Dieslu ma większą moc.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia ;)

    0
  • Texa Poland
  • #3 20 Wrz 2009 16:30
    adamjur1
    Poziom 39  

    A co ze wspomaganiem hamulców?

    Pozdr.J.

    0
  • #4 20 Wrz 2009 20:14
    cezars65
    Poziom 24  

    gdy tylko spojrzysz na ostatnią fotografię silnika 1.7 D, zauważysz, że po prawej stronie głowicy jest urządzenie zwane vacuum - pompą, to ono jest odpowiedzialne za zasilanie serwa hamulcowego podciśnieniem. W silniku benzynowym serwo czerpie podciśnienie z kolektora ssącego.

    Pozdrawiam.

    0
  • #5 20 Wrz 2009 20:21
    Fr4nX
    Poziom 11  

    Za dużo tej elektryki w dieslu nie było, więc z tym luz. Jedynie pociągnięcie zasilania na pompę, no i grzanie świec. Chłodnicę z wentylatorem mam, zbiornik paliwa też, mocowanie z gwintem na filtr paliwa również. Z tą pompą wspomagania-faktycznie będę musiał przełożyć. Mocny, dieslowski alternator z kadetta mam, jedynie zmienie w nim koło pasowe na gruby pasek (bo dochodzi właśnie pompa), ale to też mam:)
    Co do wspomagania hamulców... pompa zostaje z astry-nie trzeba tam ingerować. Zastanawia mnie kwestia macpersonów. Silnik diesla w końcu swoje waży. Pozdrawiam. Franek.

    0
  • #6 20 Wrz 2009 20:52
    adam7009
    Poziom 38  

    Fr4nX napisał:
    Zastanawia mnie kwestia macpersonów.

    te też musisz zmienic,inna skrzynia ,to inne przeguby,półosie i mcpersony ,różnica frezów przegubów.

    0
  • #7 21 Wrz 2009 01:06
    Fr4nX
    Poziom 11  

    niezłe herezje nawypisywałem z tym serwem... nie wiedziałem, że w dieslu jest coś takiego jak pompa podciśnienia, no i że przeguby w tych silnikach mogą mieć inne frezy...no ale w końcu cieńsze półosie...Nie krzyczeć- mechaniką zajmuje się brat, ja biorę wodzę nad kwestią elektryki :)

    0
  • #8 25 Wrz 2009 23:34
    Fr4nX
    Poziom 11  

    Wszystko poszło jak po maśle...wszystko prawie plug&play, z tym, że kadett pochodził z końcówki serii, a te silniki siedziały także w astrach, więc poszło bez większych komplikacji. Jedynie łapa pod rozrządem jest inna, ale odziwo były fabryczne gwiny i pod takie rozwiązanie. Pod maską zrobiło się trochę mało miejsca, zwłaszcza po stronie rozrządu, więc będzie problem z umiejscowieniem pompy wspomagania, a nie wiem gdzie one byly w dieslowskich astrach, zwłaszcza w 1,7
    Przerobię pompę na mały pasek, gdzieś umiejscowię.
    Co do półosi...jak narazie mierzyłem, liczyłem frezy, no i wszystko się zgadza. Przymiarka do skrzyni z wynikiem pozytywnym-od strony skrzyni zarówno kadett, jak i astra mają te same. Nie wiem jak wygląda to od strony piast, bo nie odkręcałem kadetowskich od macpersownów, bo tam potrzebna dłuuga 30.

    0