Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda octavia 1.9tdi - kiepsko zapala i brak mocy

Hawaj123 18 Wrz 2009 20:01 19305 6
  • #1 18 Wrz 2009 20:01
    Hawaj123
    Poziom 12  

    Witam serdecznie

    Pytanie jak w temacie, aby zapalić silnik to trzeba kręcić rozrusznikiem przez co najmniej 15 sec ale w końcu odpali, również obroty silnika są max 4300 i brakuje mu mocy.
    Po odczytaniu błędów:
    P1256 Temperatura chłodziwa silnika (ECT)Czujnik -G62-Otwarty obwód/spięcie obwodu do B+
    P1156 Czujnik ciśnienia absolutnego kolektora (MAP) -G71-Otwarty obwód/spięcie obwodu do uziemienia (GND)
    P3105 Zawór zmiennego obciążenia dla klapy kolektora wlotu -N239

    ale po usunięciu zostaje błąd P3105

    Czy ten czujnik N239 jest odpowiedzialny za utrudniony rozruch?
    Gdzie się on znajduje?
    Oraz co może być przyczyną że auto bardzo ciężko zapala?

    Dzięki bardzo wszystkim za wskazówki

    Pozdrawiam

    0 6
  • Relpol
  • #2 18 Wrz 2009 21:58
    arturjasinski
    Poziom 13  

    na kolektorze dolotowym masz zawór gaszący silnik(taka metalowa gruszka) zobacz gdzie z niego idzie szlaufik a znajdziesz N239. po błędzie jaki podałeś wychodzi zwarcie do masy więc zawór gaszący możesz miec zamkniety i problemy z odpaleniem i mocą. sprawdz kabelki są dwa jeden stale 12V a drugi ma taktowanie z kompa i to właśnie on może mieć zwarcie do masy. wg. autodaty ma mieć kolor fioletowo-szary.

    1
  • Relpol
  • #3 20 Wrz 2009 17:47
    Hawaj123
    Poziom 12  

    po sprawdzeniu auta okazało się że wszystkie 4 świece żarowe są spalone - oraz nie idzie żadne napięcie na te świece - po sprawdzeniu przewodów okazuje się że od przekaźnika do świec żarowych jest zwarcie do masy i teraz pytanie:

    Od przekaźnika do świec żarowych idzie jeden dość gruby kabel (czarny) który wchodzi do wiązki, a od świec żarowych widać że wchodzą 2 kable które wchodzą do wiązki i teraz mam pytanko odnośnie schematu - czy może mnie ktoś nim poratować?
    Czy miał już ktoś z tym problem?

    Dzięki za pomoc

    0
  • #4 20 Wrz 2009 19:00
    Sztomel
    Poziom 34  

    tu masz N239 :
    skoda octavia 1.9tdi - kiepsko zapala i brak mocy

    ale on nie powoduje gaszenia silnika, znajduje się przy kolektorze ssącym i steruje klap gaszącą, sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca :
    skoda octavia 1.9tdi - kiepsko zapala i brak mocy

    Dodano po 3 [minuty]:

    tu masz ten N239 i klapę gaszącą :
    skoda octavia 1.9tdi - kiepsko zapala i brak mocy

    2
  • #5 23 Gru 2012 23:13
    adikow
    Poziom 13  

    Odświeżam temat, otóż mam problem przy gaszeniu silnika strasznie telepie całą budą (ibiza tdi ASV 110KM) podobno ten zawór jest odpowiedzialny za to ? czy bardziej klapa się nie domyka?
    Pozdr

    1
  • #6 24 Gru 2012 05:32
    Sztomel
    Poziom 34  

    A sprawdziłeś czy klapa gasząca się zamyka w trakcie gaszenia silnika na 3 sekundy ?
    Jeśli z jakichś powodów się nie zamyka to owszem telepnie nieprzyjemnie ale tylko silnikiem a nie całą budą. W każdym razie przyczyny braku działania klapy gaszącej mogą być dwie :
    1. Elektryczna :
    - spalona cewka elektrozaworu N239 (sprawna powinna mieć rezystancję między stykami tego zaworu w zakresie 25-45 Ohm),
    - przerwa w obwdzie sterowania N239.
    2. Mechaniczna :
    - nieszczelność w układzie podciśnienia (dziurawy wężyk pomiędzy N239 a siłownikiem klapy gaszącej, pęknięta membrana siłownika),
    - złamane plastikowe ramię siłownika klapy gaszącej,
    - zablokowana w pozycji otwartej klapa gasząca wewnątrz obudowy zaworu EGR z powodu nagromadzonego nagaru.

    1
  • #7 24 Gru 2012 22:55
    adikow
    Poziom 13  

    Dziękuje za wyczerpującą informację, okazało się że wężyk był pęknięty, jest trochę lepiej ale nie całkiem, muszę posprawdzać resztę

    0