Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

almera n15 skacze wskazówka obrotów- silnik chodzi równo.

18 Sep 2009 20:37 13825 10
  • Level 13  
    almera 1.4 benzynka 96rok. obrotomierz nawet po zapłonie czasami idzie na maxa. czasami jest wszystko ok. nastepnym razem sil. chodzi na jałowym równo a wskazówka skacZe jak chce. Zlokalizowałem kabelek idący ze sterownika do obrotomierz i odpiąłem go. obrotomierz spadł do zera ale skakał co chwile bez zmian i przy włączonym kierunkowskazie pulsowała wskazówka na maxa z czestotliwością prZerywacza. Jest sens się tym bawić czy wymienić na nowy licznik?
  • TermopastyTermopasty
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Więc wygląda, ze problem leży po stronie zasilania. Wyciągnij zegary, sprawdź stan połączeń i lutów. Posprawdzaj zasilania i masy. To nie prom kosmiczny, a proste auto.
  • Level 28  
    Witam,
    miałem identyczny problem - wskazówka obrotomierza skakała chaotycznie.
    Przyczyną takich usterek były zimne luty w obrębie płytki obrotomierza,oraz uszkodzony kondensator 1000uF/16V na tej samej płytce.
    Aby dostać się do w/w płytki należy :

    1) zdemontować środkowy panel przykrywający radio oraz mechanizmy ogrzewania ( w tym celu odkręcamy dwie śrubki od dołu i wyjmujemy panel, z góry ma dwa zatrzaski )

    2) zdemontować osłonke licznika ( dwie śrubki z góry , dwa zatrzaski od dołu

    3) wyjąc zegary - trzy śrubki oraz trzy wiązki przewodów

    4) rozmontować zegary - wyjąć obrotomierz ( najpierw demontujemy przeźroczystą szybkę, potem 3 śrubki od tyłu ) i wyjmujemy obrotomierz.

    Poprawiamy luty i wymieniamy kondensator 1000uF, składamy i cieszymy się sprawnym obrotomierzem :)

    pozdrawiam
  • TermopastyTermopasty
  • Level 10  
    Odświeżę temat z września ale arturjasinski nie napisał, czy sobie poradził.
    Też to miałem i j/w przedmówcy załatwiłem problem dokładnym poprawieniem lutów.
    Ale czemu wskazówka reagowała na kierunkowskazy ?
    arturjasinski daj znać jak sobie poradziłeś.

    Ps. Mam nadzieje że ustawił sobie powiadomienie Mail :D
  • Level 9  
    Witam. Moja sytuacja wyglada nastepujaco:
    Mialem objawy w/w i wymienilem kondensator. Z obrotomierzem jest o tyle lepiej, ze podczas dluzszej jazdy zaczyna normalnie dzialac ( wczesniej sie zamykal ). Warto probowac wkladac mniejszy kondensator? Moze ktos ma jakis inny pomysl, oprocz wymiany na inny, aby obrotek zaczal dzialac?
  • Level 10  
    Ale zamykał masz na myśli szedł za 8000rpm ?
    Nie wiem jak z tym kondensatorem, też właśnie miałem, że skakał albo szedł do końca. U mnie pomogło przelutowanie całej płytki i delikatne dokręcanie śrub obrotomierza. Nie zapomnij o delikatnym przelutowaniem drucików na cewce.
  • Level 28  
    Witam,
    Jeśli kondensator filtrujący 1000uF jest wyschnięty = zużyty z biegiem czasu -> Do elektroniki obrotomierza przedostają się wszystkie zakłócenia, np z przekaźników czy alternatora. W takich sytuacjach obrotomierz będzie zakłócany przy pracy np kierunkowskazów. Jednak najczęstszym objawem nie działania lub wadliwego działania (skakanie wskazówki) obrotomierza są zimne luty. Zimne luty trzeba porawiać starannie, czasem dodanie świeżej cyny nie załatwi problemu bo stare luty są pokryte grubą warstwą tlenków i pozostałości po "iskrzeniu zimnych lutów". Wtedy polecam dodać świeżej cyny, odessać mieszankę starej i świeżej cyny i polutować na nowo. Przy wszystkim należy uważać aby nie spalić czułych na ESD układów scalonych - dlatego jeśli ktoś nie ma wprawy, nie rozumie zagrożeń ESD i ma np lutownicę transformatorową niech uważa. Jakby co polecam się na przyszłość ze swoim warsztatem elektronicznym. pozdrawiam
  • Level 9  
    U mnie wskazówka obrotomierza też oszalała. Wymieniłem kondensator elektrolityczny 1000uF/16v i poprawiłem wszystkie luty na płytce obrotomierza usuwając ile się da starej cyny i zastąpienie świeżą. Długo to trwało w moim przypadku, bo robiłem to zwykłą lutownicą transformatorową i musiałem być ostrożny. Nie miałem też urządzenia do odsysania starej cyny, ale mimo to UDAŁO SIĘ!!
    OBROTOMIERZ ŻYJE!! :)
  • Level 28  
    Nissan dawał tam bardzo mało cyny przez co ulegała ona pęknięciom (otwory padów były też "duże"). Odpukać, mój od 2010 działa bez problem do teraz, choć auto ma przejechane 360tyś km + tyle ile było cofnięte jak przyjechało z niemiec :)
  • Level 7  
    Witam, odświeżę trochę temat, mianowicie mam problem z obrotomierzem, wszystko było ok do czasu, w pewnym momencie przestał działać wskazówka leży na 0,nie wariuje. Wyciągnełem licznik przeczyściłem cała płytkę i znowu jest prąd i hula ale nie do końca ponieważ wyjmowałem tez sam wskaźnik obrotów i teraz albo pokazuję za dużo albo za mało raz idzie w miarę normalnie wskazówka do góry ale wolno opada, i po wyłączeniu stacyjki obroty zatrzymują się na poziomie około 300.
    Jakieś sugestie??
  • Level 7  
    udało się naprawić, kombinowałem z szpilką na której trzyma się wskaźnik obrotów, prawdopodobnie silniczek się wyrobił trochę polskiej kombinatoryki i narazie działa, co bd to się okaże jeżeli ktoś bd miał jakieś sugestie przemyślenia to pisać