Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez 1.6GLI za wysokie obroty silnika

danieldeni20 18 Sep 2009 23:35 15851 67
  • #1
    danieldeni20
    Level 11  
    Witam.Jestem posiadaczem poloneza atu 1.6 GLI kat benzynka bez gazu,przebieg 140tys.mianowicie mam problem,odpalam rano silnik obroty wskakuja po odpaleniu na 2,2tys obr po chwili spadaja do 1 tys czy nawet nizej(na normalne),przejezdzam 200m do drogi i obroty wracaja do 2,2- 2,3 tys tak jest nawet po przejechaniu 20 kilometrow ze obroty sa zawysokie,co jest ;(chek engine nigdy nie zamryga podczas jazdy(tylko raz mial tak ze po odpaleniu nie zgasla),czasem jest tez tak ze odpalam i pali mi sie ze mam polaczona przyczepke (a nie mam podłaczonej) i taka pomaranczowa kontrolka nizej troszke przedstawiajaca jakby pedał gazu. silnik zyleta suchy i idzie jak przeciag az zdziwia,tez dziwi mnie temp silnika,nie wiem jaka powinna byc stala temp na trasie ale wydaje mi sie ze mam ze niska bo wskazowka staje na pomiedzy 0 a 90sC,jak stoje w korku ruszy do 90,aha i te zbyt wysokie obroty spadaja z czasem jesli nie rusze gazu stojac w miejscu,lekko dodam i wracaja ;S spalanie za 30 zl zrobie 60km jadac do 100km/h na trasie ,prosze o pomoc bo nie mam pojecia co zrobic ;(
  • #2
    zezuama
    Level 23  
    Jeżeli chodzi o temperaturę silnika to są to objawy uszkodzenia termostatu, koszt 20zł i 10min. roboty.
    Zalecam jego wymianę ponieważ niedogrzany silnik jest nieekonomiczny,nieekologiczny i przedwcześnie się zużywa.
    Jeżeli chodzi o kontrolkę "przyczepki" to zwróć uwagę na włącznik tej funkcji, znajduje się on nieopodal włącznika świateł.
    Pomarańczowa kontrolka z pedałem to sygnalizator przepalonej żarówki świateł stopu,
    jeżeli po krótkim wciśnięciu stopu świeci się nadal to musisz sprawdzić żarówki.
    A teraz trochę o wolnych obrotach.
    Jeżeli zdarzyło ci się odłączać akumulator to musisz dokonać tzw.adaptacji.
    Odłącz akumulator na min.30min a najlepiej na całą noc, następnie podłącz akumulator i uruchom silnik.
    Wyłącz silnik gdy osiągnie 75-80stopni,a następnie po 20-30sek.uruchom ponownie do momentu w którym osiągnie 90stopni.
    Jeżeli to nie pomoże to sprawdź wszystkie przewody podciśnieniowe,czujnik położenia przepustnicy i silniczek regulacji wolnych obrotów.
  • #3
    danieldeni20
    Level 11  
    postaram sie to zrobic i napewno dam znac,dziekuje

    Dodano po 1 [godziny] 34 [minuty]:

    Włąsnie rozkreciłem termostat bo znalazlem po starym poldku nowy,ten co mialem mial wygieta głowke ktora otwiera i zamyka a po 2 byla wypadnieta i prawie wpadla mi do glowicy...wymienie i zobacze jaki bedzie efekt jezeli chodzi o temperature;)
  • #4
    danieldeni20
    Level 11  
    teraz mam wyzsza <niewiele>temp wody na trasie ale obroty podczas jazdy zadko spadaja,ale zaowazyłem ze za kazdym razem jak jade na 1 albo stane w miejscu to obroty fajnie spadaja do normalnych ;(
  • #5
    zezuama
    Level 23  
    Niewiele rozumiem z ostatniego postu.Domniemam że wszystko OK?
  • #6
    danieldeni20
    Level 11  
    chodzi oto ze temeratura wody jest wyzsza,czyli z silnik ma dobra temp.ale obroty podczas jazdy sa nadaj 2,2tys obrotow .ale zaowazylem ze jak jade na 1 biegu powoli i puszcze gaz odrazu schodzi do 1tys obroto<normalnych>,lub gdy sie calkowicie zatrzymam.ale jak jade np rozpedzony na 5 biegu i dam luz bo np z gorki czy cos to obroty stoja na 2,2 tysia.troche to pogmatfane ale tak jest...czy rozumi pan cos ztego?? ;(
  • #7
    zezuama
    Level 23  
    A czy resetowałeś pan sterownik silnika jak zalecałem?
  • #8
    danieldeni20
    Level 11  
    Nie zrobilem tego ale jestem w trakcie bo zdjełem 1h temu klamre z aku.zobacze jaki bedzie rezultat ;)
  • #9
    jurekk55
    Level 36  
    sprawdź czujnik prędkości (VSS)
  • #10
    Robert SI
    Level 13  
    lub czujnik temperatury wody
  • #11
    zezuama
    Level 23  
    Nie pasuje mi ten czujnik temperatury.Jeżeli byłby uszkodzony to cały czas trzymałby podwyższone obroty. Jeżeli reset nic nie da to posprawdzaj dokładnie wszystkie podciśnienia a jeżeli to nie pomoże to będziemy dalej debatować :)
  • #12
    szczepanstjepan
    Level 20  
    A sprawdź czy linka ci się nie zacina od gazu.
  • #13
    danieldeni20
    Level 11  
    no wiec tak,zrobilem reset...i dalej to samo..juz mnie to denerwuje..bo czy silnik ma 90 oC czy 100 to obroty gdy jade stoja na 2 tys raz na 100km spadna.ale gdy stoje odrazu pieknie spadna ;(linka od gazu sie nie zacina,czujnik musi byc dobry bo pokazuje 90 i sie wiatrak włacza...a te podcisnienia to nie mam pojecia jak sprawdzic ;S

    Dodano po 2 [minuty]:

    aha i jak go rano odpalam gdy jest całkowicie zimny,obroty wkakuja na 2,5 tys a po chwili sa na 1 tys,bo przy 1 punktowym wtrysku nie ma czegos takiego jak ssanie<kolega mi mowił>,tylko wyzsze obroty
  • #14
    zezuama
    Level 23  
    Jeśli chodzi o podciśnienia to sprawdź czy silnik nie łapie lewego powietrza np.przez przewód serwa,czujnika ciśnienia w ukł.dolotowym itp. Jeśli nie łapie lewego luftu to pozostaje sprawdzić czujnik położenia przepustnicy i czujnik prędkości pojazdu. Sterownik silnika ma osobny czujnik temp. Napisz mi jeszcze dokładną datę produkcji (rok, miesiąc) twojego pojazdu.
  • #15
    danieldeni20
    Level 11  
    polonez Atu 1996 rok 1.6gli kat<kat wyciety,przelot wstawiony ;D >
  • #16
    danio-1979
    Level 11  
    mialem cos takieg. problem ustal po wymianie tps czujnik polozenia przepustnicy
  • #17
    danieldeni20
    Level 11  
    podaj link z allegro,odrazu kupie
  • #18
    DaroMc
    Level 15  
    Bezp paniki. Objawy jak abimex.
    Na początek,tak jak pisał jurekk55. Czujnik prędkości samochodu.
    Zacznij od wjechania na kanał i odpięcia kostki czujnika przy napędzie linki.
    następnie wyczyść siliniczek krokowy.

    a potem kupuj części :)
  • #19
    danieldeni20
    Level 11  
    ja pier..kazdy mowi inaczej.1 osoba napisala ze miala ten sam problem i ze to czujnik polozenia przepustnicy a druga czujnik predkosci.jak ja ci to sprawdze ..jedyne co moge to wypiac i wpiac ;(
  • #20
    DaroMc
    Level 15  
    Nikt Ci zaocznie na 100% nie określi usterki. Przyczyn może być wiele.
    Każdy chce pomóc Ci i podpowiedzieć najbardziej prawdopodobną przyczynę. Nie jest sztuką niepotrzebnie wydać kasę, dlatego zacznij od tego co nic nie kosztuje.
    1)sprawdź błedy.
    2)odłącz na stałe czujnik prędkości samochodu.
    3)oczyść silniczek krokowy i sprawdź czy działa. i przy okazji sprawdź szczelność dolotu.

    Jeśli nie pomoże to będziemy mysleć dalej.
  • #21
    danieldeni20
    Level 11  
    dzis probowałem sie dobrac do komputerka,całego rozebrałem doszczetnie,nie znalazlem zadnego szeregu zeby znalesc jakies piny A I B do spiecia ich razem by odczytac kody z bledow...nie wiem co to za bajka...
  • #22
    DaroMc
    Level 15  
    Złącze znajduje się za schowkiem.
    Jeśli nie wiesz co i jak i nie chce Ci się szukać w wyszukiwarce to może lepiej oddaj samochód mechanikowi.

    zanim napiszesz kolejny post. zajrzyj TUTAJ
  • #23
    danieldeni20
    Level 11  
    chce mi sie,złacze..hmm wyciagnełem cała ta puszke z płyta<komputerek>przeorałem całego i nic
  • #24
    DaroMc
    Level 15  
    To nie w sterowniku tylko obok jest wisząca wiązka przewodów zakończona złączem(kostką). tam spinasz piny A i B
  • #25
    pawelgli
    Level 13  
    Może to banalne ale zobacz jeszcze termostat powietrza czy działa ja kiedyś tak miałem że mi to nie działało i mi głupiały obroty - raz były wysokie a raz spadały
  • #26
    danieldeni20
    Level 11  
    tylko ze ta kostka ma 2 zedy.widzialem tam a i B ale nie ma szans trafic ,10 mozliwosci,wolałem tego nie spalic bo od lewej masz a i od prawej a
  • #28
    zezuama
    Level 23  
    danieldeni20 wrote:
    tylko ze ta kostka ma 2 zedy.widzialem tam a i B ale nie ma szans trafic ,10 mozliwosci,wolałem tego nie spalic bo od lewej masz a i od prawej a

    Tak ta kostka ma dwa rzędy po pięć pinów.
  • #29
    danieldeni20
    Level 11  
    polonez dalej mi sie nie dogrzewa 70 stopni i stoi
  • #30
    DaroMc
    Level 15  
    danieldeni20 wrote:
    polonez dalej mi sie nie dogrzewa 70 stopni i stoi

    i co my z tym zrobimy???????????? :) mam jeszcze cierpliwość....

    kup i wymień termostat.