Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1.6GLI za wysokie obroty silnika

18 Wrz 2009 23:35 13925 67
  • Poziom 11  
    Witam.Jestem posiadaczem poloneza atu 1.6 GLI kat benzynka bez gazu,przebieg 140tys.mianowicie mam problem,odpalam rano silnik obroty wskakuja po odpaleniu na 2,2tys obr po chwili spadaja do 1 tys czy nawet nizej(na normalne),przejezdzam 200m do drogi i obroty wracaja do 2,2- 2,3 tys tak jest nawet po przejechaniu 20 kilometrow ze obroty sa zawysokie,co jest ;(chek engine nigdy nie zamryga podczas jazdy(tylko raz mial tak ze po odpaleniu nie zgasla),czasem jest tez tak ze odpalam i pali mi sie ze mam polaczona przyczepke (a nie mam podłaczonej) i taka pomaranczowa kontrolka nizej troszke przedstawiajaca jakby pedał gazu. silnik zyleta suchy i idzie jak przeciag az zdziwia,tez dziwi mnie temp silnika,nie wiem jaka powinna byc stala temp na trasie ale wydaje mi sie ze mam ze niska bo wskazowka staje na pomiedzy 0 a 90sC,jak stoje w korku ruszy do 90,aha i te zbyt wysokie obroty spadaja z czasem jesli nie rusze gazu stojac w miejscu,lekko dodam i wracaja ;S spalanie za 30 zl zrobie 60km jadac do 100km/h na trasie ,prosze o pomoc bo nie mam pojecia co zrobic ;(
  • Poziom 23  
    Jeżeli chodzi o temperaturę silnika to są to objawy uszkodzenia termostatu, koszt 20zł i 10min. roboty.
    Zalecam jego wymianę ponieważ niedogrzany silnik jest nieekonomiczny,nieekologiczny i przedwcześnie się zużywa.
    Jeżeli chodzi o kontrolkę "przyczepki" to zwróć uwagę na włącznik tej funkcji, znajduje się on nieopodal włącznika świateł.
    Pomarańczowa kontrolka z pedałem to sygnalizator przepalonej żarówki świateł stopu,
    jeżeli po krótkim wciśnięciu stopu świeci się nadal to musisz sprawdzić żarówki.
    A teraz trochę o wolnych obrotach.
    Jeżeli zdarzyło ci się odłączać akumulator to musisz dokonać tzw.adaptacji.
    Odłącz akumulator na min.30min a najlepiej na całą noc, następnie podłącz akumulator i uruchom silnik.
    Wyłącz silnik gdy osiągnie 75-80stopni,a następnie po 20-30sek.uruchom ponownie do momentu w którym osiągnie 90stopni.
    Jeżeli to nie pomoże to sprawdź wszystkie przewody podciśnieniowe,czujnik położenia przepustnicy i silniczek regulacji wolnych obrotów.
  • Poziom 11  
    postaram sie to zrobic i napewno dam znac,dziekuje

    Dodano po 1 [godziny] 34 [minuty]:

    Włąsnie rozkreciłem termostat bo znalazlem po starym poldku nowy,ten co mialem mial wygieta głowke ktora otwiera i zamyka a po 2 byla wypadnieta i prawie wpadla mi do glowicy...wymienie i zobacze jaki bedzie efekt jezeli chodzi o temperature;)
  • Poziom 11  
    teraz mam wyzsza <niewiele>temp wody na trasie ale obroty podczas jazdy zadko spadaja,ale zaowazyłem ze za kazdym razem jak jade na 1 albo stane w miejscu to obroty fajnie spadaja do normalnych ;(
  • Poziom 23  
    Niewiele rozumiem z ostatniego postu.Domniemam że wszystko OK?
  • Poziom 11  
    chodzi oto ze temeratura wody jest wyzsza,czyli z silnik ma dobra temp.ale obroty podczas jazdy sa nadaj 2,2tys obrotow .ale zaowazylem ze jak jade na 1 biegu powoli i puszcze gaz odrazu schodzi do 1tys obroto<normalnych>,lub gdy sie calkowicie zatrzymam.ale jak jade np rozpedzony na 5 biegu i dam luz bo np z gorki czy cos to obroty stoja na 2,2 tysia.troche to pogmatfane ale tak jest...czy rozumi pan cos ztego?? ;(
  • Poziom 23  
    A czy resetowałeś pan sterownik silnika jak zalecałem?
  • Poziom 11  
    Nie zrobilem tego ale jestem w trakcie bo zdjełem 1h temu klamre z aku.zobacze jaki bedzie rezultat ;)
  • Poziom 36  
    sprawdź czujnik prędkości (VSS)
  • Poziom 13  
    lub czujnik temperatury wody
  • Poziom 23  
    Nie pasuje mi ten czujnik temperatury.Jeżeli byłby uszkodzony to cały czas trzymałby podwyższone obroty. Jeżeli reset nic nie da to posprawdzaj dokładnie wszystkie podciśnienia a jeżeli to nie pomoże to będziemy dalej debatować :)
  • Poziom 20  
    A sprawdź czy linka ci się nie zacina od gazu.
  • Poziom 11  
    no wiec tak,zrobilem reset...i dalej to samo..juz mnie to denerwuje..bo czy silnik ma 90 oC czy 100 to obroty gdy jade stoja na 2 tys raz na 100km spadna.ale gdy stoje odrazu pieknie spadna ;(linka od gazu sie nie zacina,czujnik musi byc dobry bo pokazuje 90 i sie wiatrak włacza...a te podcisnienia to nie mam pojecia jak sprawdzic ;S

    Dodano po 2 [minuty]:

    aha i jak go rano odpalam gdy jest całkowicie zimny,obroty wkakuja na 2,5 tys a po chwili sa na 1 tys,bo przy 1 punktowym wtrysku nie ma czegos takiego jak ssanie<kolega mi mowił>,tylko wyzsze obroty
  • Poziom 23  
    Jeśli chodzi o podciśnienia to sprawdź czy silnik nie łapie lewego powietrza np.przez przewód serwa,czujnika ciśnienia w ukł.dolotowym itp. Jeśli nie łapie lewego luftu to pozostaje sprawdzić czujnik położenia przepustnicy i czujnik prędkości pojazdu. Sterownik silnika ma osobny czujnik temp. Napisz mi jeszcze dokładną datę produkcji (rok, miesiąc) twojego pojazdu.
  • Poziom 11  
    polonez Atu 1996 rok 1.6gli kat<kat wyciety,przelot wstawiony ;D >
  • Poziom 10  
    mialem cos takieg. problem ustal po wymianie tps czujnik polozenia przepustnicy
  • Poziom 11  
    podaj link z allegro,odrazu kupie
  • Poziom 15  
    Bezp paniki. Objawy jak abimex.
    Na początek,tak jak pisał jurekk55. Czujnik prędkości samochodu.
    Zacznij od wjechania na kanał i odpięcia kostki czujnika przy napędzie linki.
    następnie wyczyść siliniczek krokowy.

    a potem kupuj części :)
  • Poziom 11  
    ja pier..kazdy mowi inaczej.1 osoba napisala ze miala ten sam problem i ze to czujnik polozenia przepustnicy a druga czujnik predkosci.jak ja ci to sprawdze ..jedyne co moge to wypiac i wpiac ;(
  • Poziom 15  
    Nikt Ci zaocznie na 100% nie określi usterki. Przyczyn może być wiele.
    Każdy chce pomóc Ci i podpowiedzieć najbardziej prawdopodobną przyczynę. Nie jest sztuką niepotrzebnie wydać kasę, dlatego zacznij od tego co nic nie kosztuje.
    1)sprawdź błedy.
    2)odłącz na stałe czujnik prędkości samochodu.
    3)oczyść silniczek krokowy i sprawdź czy działa. i przy okazji sprawdź szczelność dolotu.

    Jeśli nie pomoże to będziemy mysleć dalej.
  • Poziom 11  
    dzis probowałem sie dobrac do komputerka,całego rozebrałem doszczetnie,nie znalazlem zadnego szeregu zeby znalesc jakies piny A I B do spiecia ich razem by odczytac kody z bledow...nie wiem co to za bajka...
  • Poziom 15  
    Złącze znajduje się za schowkiem.
    Jeśli nie wiesz co i jak i nie chce Ci się szukać w wyszukiwarce to może lepiej oddaj samochód mechanikowi.

    zanim napiszesz kolejny post. zajrzyj TUTAJ
  • Poziom 11  
    chce mi sie,złacze..hmm wyciagnełem cała ta puszke z płyta<komputerek>przeorałem całego i nic
  • Poziom 15  
    To nie w sterowniku tylko obok jest wisząca wiązka przewodów zakończona złączem(kostką). tam spinasz piny A i B
  • Poziom 13  
    Może to banalne ale zobacz jeszcze termostat powietrza czy działa ja kiedyś tak miałem że mi to nie działało i mi głupiały obroty - raz były wysokie a raz spadały
  • Poziom 11  
    tylko ze ta kostka ma 2 zedy.widzialem tam a i B ale nie ma szans trafic ,10 mozliwosci,wolałem tego nie spalic bo od lewej masz a i od prawej a
  • Poziom 23  
    danieldeni20 napisał:
    tylko ze ta kostka ma 2 zedy.widzialem tam a i B ale nie ma szans trafic ,10 mozliwosci,wolałem tego nie spalic bo od lewej masz a i od prawej a

    Tak ta kostka ma dwa rzędy po pięć pinów.
  • Poziom 11  
    polonez dalej mi sie nie dogrzewa 70 stopni i stoi
  • Poziom 15  
    danieldeni20 napisał:
    polonez dalej mi sie nie dogrzewa 70 stopni i stoi

    i co my z tym zrobimy???????????? :) mam jeszcze cierpliwość....

    kup i wymień termostat.