Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bmw 520i 2 litry 6 cylindrów błąd 201

piotr6500 19 Wrz 2009 07:47 5126 4
  • #1 19 Wrz 2009 07:47
    piotr6500
    Poziom 11  

    Witam znawców tego silnika jak każdy wie jest to silnik 6 cylindrów 2 litry oddzielne cewki zapłonowe.
    objawy są następujące:
    kody błędów 70-sonda lambda 34- przekażnik grzałki sondy 201- zła regulacja składu miesznki.kodu 201 kiedyś nie było.silnik był wymieniopny pół roku temu.
    silnik odpala dobrze jak zimny to ok strzela lekko w tłumik jak sie nagrzeje to kaplica.
    Sprawdziłem przepływomierz nie uszkodzonu czystyn świece kapturki na cewkach wymienione brak oleju w gniazdach świec .sonda podstawiana nic to nie dało.ma instalację sek.gazu lecz na benzynie to samo.ktoś założył reseter pamięci ecu.
    zostało sprawdzić:
    czujnik temperatury płynu
    cewki zapłonowe które podejrzewam jak sprawdzić.
    rok auta to 93 silnik z roku 95 ecu stare nie wiem czy wykrywa wypadanie zapłonu.mieszanka przed wymianą sondu bardzo bogata gryzące spaliny w oczy teraz lepiej ale słabnie po rozgrzaniu.nie mam cewek na podmianę.

    0 4
  • #2 19 Wrz 2009 10:32
    momik12
    Poziom 31  

    Zamiast sie męczyć wejdź jak możesz w parametry , bo pocholere tyle zachodu z podmienianiem wyciąganiem i sprawdzaniem "na oko"

    0
  • #3 19 Wrz 2009 17:20
    kwansterp
    Poziom 22  

    Cytat:
    cewki zapłonowe które podejrzewam jak sprawdzić.
    rok auta to 93 silnik z roku 95 ecu stare nie wiem czy wykrywa wypadanie zapłonu.mieszanka przed wymianą sondu bardzo bogata gryzące spaliny w oczy teraz lepiej ale słabnie po rozgrzaniu.nie mam cewek na podmianę.


    Piszesz okropnie, gdzie kropka, gdzie przecinek?

    Cewkę sprawdzisz wypinając kostkę na zapalonym silniku. Jak będzie pogorszenie pracy silnika po wypięciu, to znaczy że dany gar jest sprawny. Jeśli nie będzie zmiany po wypięciu kostki, to mogła paść cewka lub świeca. Po zamianie miejscami cewek będzie wiadomo co padło.
    Nie pamiętam jak w młodszych autach, ale np w M52 też nie ma monitorowania wypadania zapłonu (czyli pracy świec i cewki). Przy takim jednym M52 padła cewka, a komputer nie wykazał żadnego błędu. Bogata mieszanka wykazana przez sondę no normalne zjawisko przy tej usterce.

    0
  • #4 19 Wrz 2009 17:43
    piotr6500
    Poziom 11  

    fakt masz rację że bogata mieszanka będzie z braku lub nie dostatecznej iskry.Ten sposób zamiany cewek dobry jest, ale są takie zepsucia cewek że nie dasie tak sprawdzić może kupić jedną sprawną cewkę.Myśle że jest tu prosta sprawa tylko nie wiem jaka, samochodu nie mam na codzień.

    0
  • #5 19 Lis 2009 07:37
    piotr6500
    Poziom 11  

    Temat zakończony przyczyną był wypalony przewód za przekażnikiem podgrzewania sondy. sonda była bardzo daleko i nie pracowała

    0