Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Voyager 3.0V6 92r. automat nie zmienia biegów

mmarek15 19 Sep 2009 15:03 14714 10
Texa Poland
  • #1
    mmarek15
    Level 10  
    Witam serdecznie!
    Mojego Chryslera kupiłem 3tyg. temu, wszystko było w porządku, niestety do dzisiaj..
    Otóż jechałem rano do pracy, po przejechaniu 500m przy dojeździe do skrzyżowania automat przy redukcji w dół nagle szarpnął. Zatrzymałem się. Gdy chciałem ruszyć automat zachował się tak jakby był w pozycji N, tzn jakby bieg nie był wrzucony, a był rzecz jasna na D. Następnie bieg wszedł, ale skrzynia przestała zmieniać biegi, tzn jedzie tylko i wyłącznie na 1. Żaden inny bieg nie wchodzi, nie zmienia się na wyższy, cały czas tylko 1. Od razu wróciłem do domu i chciałem zaparkować, to znowu R nie chciało "wejść" tylko znowu zachowywało się jakby było na N. Gdy wreszcie się udało, przy przełączeniu na D ponownie bieg się nie wrzuca. I tak cały czas.. A jeśli uda mu się już "wskoczyć" po chwili "wypada" i tak cały czas, auto szarpie, po przejechaniu paruset metrów nie przełącza biegów, tylko ciągle jest na 1. Po przełączeniu skrzyni na P, zgaszeniu samochodu, ponownemu zapaleniu przez parę sekund wydaję się, że wszystko jest ok, ale po zatrzymaniu problemu zaczynają się od nowa.
    Co może być tego przyczyną? Czy może to mieć jakiś związek z olejem w skrzyni (nie mam pojęcia kiedy/czy był wymieniany)?
    Korzystając z okazji jakby ktoś wiedział jaki typ skrzyni jest w tym samochodzie i jaki olej najlepiej zastosować to proszę dać znać.
    Proszę o pomoc, pozdrawiam.
  • Texa Poland
  • #2
    kkurc
    Level 12  
    kolego ja używam mobila do skrzyn automatycznych , sprawdż czy w ogóle masz poziom oleju w skrzyni
  • #3
    mmarek15
    Level 10  
    Poziom oleju ok.
    Dodam, że poprzedni właściciel, z którym rozmawiałem przez telefon powiedział, że jest tam wtyczka na 20 pinów, która jeśli jest zanieczyszczona to może powodować takie objawy. Wtyczkę wyjąłem, wyczyściłem i wszystko było w porządku przez ok 1km jazdy, później wróciło tylko do pierwszego biegu i znowu nie zmieniało. Wypiąłem wtyczkę ponownie, znowu trochę przejechało, zmieniało biegi, żeby po chwili ponownie stanąć. Aha i owa wtyczka nie wypada, jest solidnie zamocowana na śrubie. Dalej jestem w kropce..
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #4
    automix
    Level 19  
    TYp skrzyni to A604 jeśli 4 biegowa lub A404 jeśli 3 biegowa. Olej syntetyczny ( osobiście do tych skrzyń zalewam olej oryginalny ). Cena może trochę duża ale jakoś nie lubie eksperymentować. Co do tego problemu.... Polecał bym odczytać błędy jakie zostały zapisane w sterowniku to by wiele wyjaśniało. W tej chwili nie pamiętam jak można było odczytać w tym samocodzie błędy bez onieczności użycia komutera diagnostycznego ( na 100% jest taka możliwość - sprawdzane już wiele razy ).
  • #5
    mmarek15
    Level 10  
    Pojechałem do warsztatu, który zajmuje się tylko naprawą automatycznych skrzyń. Błędów żadnych nie było zapisanych. Niestety powiedzieli, że skrzynia nadaje się do remontu :/
    PS Dzięki za info o typie skrzyni i oleju :)
  • #6
    automix
    Level 19  
    coś mi się zabardzo w to niechce wierzyć. Objawy które opisałeś bardziej wyglądają mi ( a osobiście naprawiam automaty - zapraszam na moją strone ) na uszkodzenia elektroniczne ( elektryczne ). Podjedź sobie jeszcze gdzieś kto dysponuje jakimś skanerem, komputerem diagnostycznym ( ja ze swojej strony jutro spojrzę w kwity jak można było odczytać błędy bez komputera i podam Ci na maila ) ale nie naprawia skrzyń ( znam to niestety z autopsji że nie którzy wymyślają cuda żeby szybką kase zarobić ). Gdyby coś to służe radą.
  • #7
    mmarek15
    Level 10  
    Szkoda, że tak późno przeczytałem tego posta, bo teraz jest już raczej za późno. Konkretnie chodzi o to, że w warsztacie mają skrzynie wymontować, sprawdzić co się dzieje i sporządzić kosztorys (koszt 450zł). Wtedy powiedzą co i jak.
    Olej okazał się przepalony, był bardzo ciemnego koloru, więc tu mieli rację. Powiedzieli też, że sama wymiana może pogorszyć sprawę, bo nowy olej może tam wszystko przeczyścić, nie wiem dokładnie o co chodzi, powiedzieli, żeby nie zmieniać.
    A co do objawów. To teraz unikałem jeżdżenia samochodem jak się dało, wiadomo do warsztatu jechać musiałem. Ale co ciekawe, skrzynia na zimnym silniku, przez pierwsze pareset metrów działa bez zarzutów. Dopiero po paru minutach przestaje zmieniać biegi i jest tylko 1. Poza tym R działa też w porządku, niezależnie od sytuacji.
    Błędy sprawdzali w ten sposób, że facet włożył kluczyk do stacyjki, coś tam patrzył przez dłuższą chwilę (nie wiem czy robił coś jeszcze), w każdym razie powiedział, że żadnych błędów nie sygnalizuje.
    Później odbyłem rozmowę z szefem tego warsztatu, który po usłyszeniu objawów z całą pewnością stwierdził, że skrzynia się "ślizga", dlatego nie zmienia biegów i że trzeba rozbierać. A że warsztat jest popularny, obecny w internecie, mający sporo klientów - wiadomo, stwierdziłem, że znają się na rzeczy, poza tym ja nie mam na ten temat zielonego pojęcia, więc mają wyciągnąć tą skrzynię i sprawdzić.
    Cóż, najlepiej by było, żeby się okazało, że są to tak jak mówisz, objawy elektroniczne. Bo jakbym miał płacić 2500-3000zł za remont skrzyni, to pewnie lepiej byłoby wyzłomować samochód, albo sprzedać stanie obecnym, przecież kosztował niewiele więcej..
    Zobaczę co mi powiedzą po rozebraniu skrzyni, będę odzywał się na bieżąco.
  • #8
    marcys20
    Level 18  
    >Olej okazał się przepalony, był bardzo ciemnego koloru, więc tu mieli rację.

    o rany kupiles automata i nawet nie sprawdziles jakiego koloru jest olej?? no gratuluje :-)
    a tak na powaznie wg mnie powinienes jako pierwsza rzecz wymienic olej i filtr!
    Sciagnac miske i dokladnie obejrzec co ci na magnesiku zostalo! jesli bedzie troche mulu to OK, jesli opilki to juz nie bardzo....
    olej to ATF 3+ (dla tej skrzyni mineral! i raczej nie zaden o specyfikacji dextron..najlepszy poprostu ATF3+ jak radzi producent :-) poszukaj na allegro oleju midland bo jest najtanszy w tej specyfikacji).
    do wymiany statycznej powinno wejsc (zalezy od czasu sciagniecia miski i tego "ile jeszcze wykapie" ale w 6l smialo sie zmiescisz :-)
    Po wymianie oleju skontrolowac prawidlowy poziom (silnik na P, dobrze rozgrznaa skrzynia i podczas pracy silnika sprawdza sie poziom! powinien sie zawierac pomiedzy skala "HOT")
    Potem trzeba wlezc pod samochod i dokladnie obejrzec i wyczyscic wszystkie wtyczki i gniazda od elektroniki skrzyni!! te skrzynie sa naprawde bardzo czule na elektronike i lubia wariowac a 99% wariowania to wlasnie zalane lub zasniedziale wtyczki (juz nie pamietam ile ich jest ale napewno kilka sztuk, a ty czysciles tylko jedna...)

    no a jesli to nie pomoze to wtedy dopiero rozgladac sie za ew.naprawa czy remontem!
    na www.asu.pl masz pare informacji o tych skrzynkach i wogole o wojagerku
  • #9
    pol77wind
    Level 1  
    Witam
    Jestem nowy na tym forum, ale znalazłem się tu, ponieważ chciałbym sie podzielić moimi spostrzezeniami dotyczącymi automatów w chryslerach, i tymi starszymi, i tymi nowszymi. Otóż zwykle skrzynie siadają już po przejechaniu ok.250 tys., jeśli nie wcześniej, o ile są użytkowane na polskich zatłoczonych drogach. W moim przypadku dzieje sie tak po raz czwarty z kolei i ponownie jestem zmuszony do naprawy lub wymiany skrzyni na używkę. Z tym jednak nigdy tak do końca nie wiadomo. Może jednak jest ktoś zorientowany, czy do voyagera 3,8 l ' 97 mogę włożyć skrzynię z voyagera 3,8 l 2006 :|
    Z góry dziękuję za info
    Pozdrawiam
  • #10
    marcys20
    Level 18  
    ale co ci pada w skrzyni? z tego co wiem skrzynie chryslera sa przewidziane na 150kkm - po tym przebiegu trzeba wymienic tarczki (kpl ok 900zl do A604) i smiga sie dalej nastepne 150kkm (no oprocz tarczek warto wymienic/zregenerowac konwerter).
    No chyba ze cos sie urwie - ale to sie moze zdazyc zawsze od zlegop montazu lub wad matarialowych i przewidziec sie nie da ;/
    PS.a olej w skrzyni wraz z filtrem wymieniasz co ile kkm i na jaki?
  • #11
    vip19821216
    Level 1  
    Witam.
    Posiadam Chrysler Le Baron 3.0V6 z 1993, coupe.
    Mam podobny kłopot ze swoją skrzynią.
    Nagle przestaje wrzucać wyższe biegi.
    W zeszłym roku wymienione wszystkie sprzęgiełka, ponoć się rozeschły bo auto długo stało, koszt ponad 2500PLN.
    Po roku problem powrócił. Czy to będzie powtórka z rozrywki czy problemu szukać gdzieś indziej?