Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW golf 2 1.3 wtrysk problem z sondą lambda

19 Wrz 2009 15:23 6533 24
  • Poziom 12  
    Witam

    Posiadam golfa jak w temacie i mam z nim problem. A mianowicie gdy go dopale to ok. 5 sek chodzi dobrze, po tym czasie zaczyna nierówno chodzić jakby się dusił. Czasami nawet zgaśnie. Tak samo podczas jazdy gdy chcę jechać np. na 2 biegu i na pół gazu to się nieda bo szarpie i się dusi. Podmieniłem przepływomierz i nic się nie zmieniło. Zauważyłem jednak że gdy odepnę sonde lambda to objawy te znikają, więc wziąłem multimetr i zmierzyłem napięcie na przewodzie sygnałowym sondy. Podczas pomiaru napięcie wahało się od 0.92v do 1.12v. Czy po tym można stwierdzić że sonda jest uszkodzona i jakie powinno być napięcie??
  • Poziom 16  
    Z tego co wiem to sonda lambda daje napiecie do 0,8V.Przy ubogiej mieszance od 0 do 0,1V.Przy bogatej od 0,7 do 0,8V.Jezeli stosunek mieszanki paliwo-powietrze jest prawidlowe,sonda powinna wskazywac okolo 0,5V.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Czyli jest zły stosunek mieszanki paliwa i powietrza bo wskazuje od 0.92v do 1.12v.
  • Poziom 22  
    sonda dobrze pokazuje, widzi ze za bogata, szukaj gdzie indziej
  • Poziom 42  
    Napięcie sondy lambda , jeżeli "stoi" to znaczy jest uszkodzona. Ma pracować /falować/ napięcie pomiędzy zakresem 0,2V do 0.9 V , z częstotliwością 1 Hz.
  • Poziom 12  
    To co może jescze być przyczyną??
  • Poziom 39  
    najpierw sprawdź tą sondę w innym aucie (nie musi być takie samo) albo z innego sprawnego wkręć do swojego - sprawdzaj na gorącym silniku powyżej 60st)
    na moje oko sonda raczej jest ok tylko z jakiegoś powodu sterownik podaje za dużo paliwa
    sprawdź jeszcze czujnik temp i styk przepustnicy
    jakie jest napięcie na sondzie gdy jest zimna (bez odpalania - tylko sam zapłon)?
  • Poziom 16  
    Pojedz na badnie spalin.Powinno sie duzo wyjasnic.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Proponuje jeszcze dokladnie sprawdzic zaplon.
  • Poziom 12  
    kwok napięcie na samym zapłonie bez odpalania 0.78v
  • Poziom 12  
    Napięcie ze sterownika czyli z tej kostki którą wpina się w kostke sondy??
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    czyli dobrze
    sprawdź jeszcze raz napięcie z podłączoną sondą (dla potwierdzenia czy napięcie się zmieni)
    jeśli będzie dobrze to go zapal i obserwuj napięcie sondy do jej rozgrzania (jeśli silnik będzie gasł to po prostu nie daj mu zgasnąć)
    dobrze byłoby gdybyś nagrzał silnik do ponad 60st (rozumiem że wtedy wolne obroty są już stabilne) i sprawdził czy sonda oscyluje
    przypomniało mi sie że te sterowniki mają takie humorki że czasami wystawiają dobre napięcie (0,45V) a czasami mniej albo więcej więc dobrze byłoby gdybyś mierzył co jakiś czas to napięcie dla potwierdzenia
    jeśli wyjdzie tak jak mówię to przyczyna za bogatej mieszanki jest gdzie indziej
    pomierz jeszcze rezystancję czujnika temp (niebieski) jak silnik będzie nagrzanyy
  • Moderator Samochody
    Czepiacie się sondy, a autor pisze, że silnik zaczyna nierówno pracować 5 sek po odpaleniu, to chyba za wcześnie aby sonda się nagrzała i dawała wiarygodne wskazania.
    Ja bym się przyglądnął ciśnieniu paliwa (regulatorowi) i czujnikowi temp cieczy
  • Poziom 22  
    "sonda powinna skakac" tak jak mieszanka jest ok ale w tym przypadku nie jest mieszanka ok, autor pisze ze silnik tak jakby sie dusił. Więc sodna dobrze widzi i przekazuje silnikowi ze bogata, trza szukac gdzie indziej.
    Napięcie moze stac to nie znaczy ze sonda jest uszkodzona !!!

    Sprawdz układ paliwowy
  • Poziom 16  
    Takie objawy moze dac rowniez zle ustawiaony lub uszkodzony zaplon.Niedokladne spalanie mieszanki i sonda moze tak reagowac.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie pisales czy sprawdzales swiece przewody WN itd.
  • Poziom 12  
    Zmierzyłem rezystancje czujnika temp cieczy(niebieski). Gdy silnik jest zimny ma 2200Ω a po nagrzaniu 225Ω. Czyli to oznacza że czujnik jest sprawny?? A czy to że wskaźnik temp nic nie pokazuje ma jakiś wpływ??
  • Poziom 42  
    Nie , bo inny jest czujnik wskażnika temperatury.

    Dla Marcina , poczytaj trochę o sondach 1 V , a póżniej udzielaj rad.
  • Poziom 12  
    A jak będę jeździł z odłączoną sondą to może coś się stać??
  • Poziom 42  
    Większe spalanie paliwa , zużycie silnika , uszkodzenie katalizatora ,brak komfortu jazdy / praca silnika/.
  • Poziom 12  
    To dziwne bo z odłączoną sondą chodzi normalnie, trzyma równe obroty i się nie dusi.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Do czasu , jak jest gorący?
    To jest potwierdzenie , że należy wymienić sondę , chcesz to możesz jeżdzić , Twój wybór.
  • Poziom 12  
    Ok to wymienię sondę i napisze czy coś to zmieniło.
  • Poziom 10  
    miałem to samo w Polo - okazał się wadliwy jeden z przewodów wysokiego napiecia - po wymianie kompletu autko odzyskał wigor i sie przestało dusić