Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna jak obejść immobiliser????

rob8 14 Cze 2004 13:09 86629 37
  • #1 14 Cze 2004 13:09
    rob8
    Poziom 11  

    Właśnie wysiadł mi kluczyk na podczerwień i nie moge otwierać i zamykać auta, a co za tym idzie nie wyłącza sie immobiliser i nie moge odpalić tego cudownego wynalazku.
    Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie??? jak to obejść???
    Kto pomoże??? Please!!! pilnie potrzebuje auto

    1 29
  • #2 15 Cze 2004 06:54
    mariusz

    Poziom 15  

    KTS lub serwis

    6
  • #3 15 Cze 2004 07:54
    mczapski
    Poziom 38  

    Brak informacji o pojeździe (model, rocznik itp). Ale poza tym coś tutaj nie pasuje. Mianowicie standartowo dziłanie immobilizera jest niezależne od działania zamka centralnego. Także jeśli wiem dobrze immobiliser działa bez zasilania z baterii. A więc przypuszczam, że przyczyna lezy w innym miejscu (czyli być może w pracy sterownika).

    0
  • #4 15 Cze 2004 08:06
    mariusz

    Poziom 15  

    Akurat w Renault jest powiązany immobiliser z alarmem i centralnym zamkiem. Czasami zdarza się, że auto nie chce zapalić i wtedy pomaga zamknięcie i ponowne otwarcie auta pilotem w kluczyku, ale jeśli pilot nie działa to może być problem.
    Dlatego podstawowa sprawa to diagnostyka komputerowa.
    Pozdrawiam.

    2
  • #5 15 Cze 2004 12:12
    JackTheNipper
    Poziom 19  

    Zgadza się centralny zamek jest powiązany z immobiliserem który daje sygnał komputerowi. Moja propozycja to wyłączenie całkowite immobilisera a co za tym idzie nie będzie otwierania kluczykiem ani odcięcia zapłonu (to zabezpieczenie jest lipne). Niestety nikt samemu nie wyłączy immobilisera (robimy to bez problemu kontakt na priv podany w opisie). Po całej operacji proponuję aby udać się do zakładu który założy alarm lub sterownik centralnego zamka. Sam mam osobiście tak zrobione w mojej renówce zaraz po kupnie to zrobiłem bo piloty fabryczne siadają w nieoczekiwanym momencie a bez odpowiedniego sprzętu lub kodu fabrycznego się nie odpali na miejscu.

    4
  • #6 15 Cze 2004 14:26
    mczapski
    Poziom 38  

    Niestety opinie są żenujące. Z całą pewnością jedyne powiązanie funkcji zamka i immobilizera to korpus kluczyka. Układami sterują oddzielne układy i faktycznie nie mam pewności czy immobiliser jest zasilany. A wyłączenie immobilisera to faktycznie niełatwe zadanie ponieważ odblokwanie sterownika silnika odbywa się kodem generowanym, kolejno przez klucz i centarlkę. Przerwanie łańcucha nie załatwia sprawy. Jedyne wyjście to przyuczenie sterownika a tego bez specjalistycznej aparatury nie zrobi się. A więc moze jedanak najtańszym sposobem załatwienia sprawy jest zakup i dostosowanie kluczyka w serwisie. Cena ok 600 PLN. Cały czas nie wiadomo o jaki modek chodzi a tutaj występują różnice i to spore.

    2
  • #7 15 Cze 2004 15:41
    JackTheNipper
    Poziom 19  

    Komputer który jest w samochodzie przy pierwszym podłączeniu uczy się immobilisera. Jeśli pomiędzy dwoma takimi samymi autami zamienisz kompy to żaden nie odpali. Dodatkowo w komputerze są zawarte informacje na temat silnika i klimatyzacji. Mnie wystarczy sam komputer i zrobimy wszystko tak żeby było OK i lepiej będzie niż po serwisie autoryzowanym bo bez niespodzianek w przyszłości z następnymi pilotami a często się uszkadzają.

    3
  • #8 15 Cze 2004 20:42
    rob8
    Poziom 11  

    OK, sprawa załatwiona!!! Pojechałem do serwisu, po podaniu nr nadwozia otrzymałem kod 4 cyfrowy, który się wbija przyciskiem od centralnego zamka-koszt kodu -70zł. Po wbiciu kodu można uruchomić auto, a także zaprogramować pilota- co mi się też udało.
    Użytkownicy renówek- dbajcie o te kluczyki bo to delikatne urządzonka, a jak sie zaczynają problemy pędźcie do serwisu po kod bo może się przydać w każdej chwili ( podczas pobytu w serwisie byłem świadkiem podobnej sytuacji jak moja :P )
    Straciłem 70 zł :( ale oszczedziłem 430 bo zawołano mi 500 zł za wyczyszczenie kompa z immobilisera :evil: .
    I nieprawdą jest ze immo to żadne zabezpieczenie bo poruszyłem niebo i ziemie żeby odpalić auto (tylko złodziej specjalizujący sie w danej marce może bez problemu odpalić auto) a inne zabezpieczenie oczywiście można bez problemu dołożyć bo czym więcej i bardziej indywidualnie tym trudniej dla złodzieja.
    W załączniku podaje sposób na zalogowanie kluczyka, pierwsza część to podanie kodu żeby odpalić auto...

    3
  • #9 15 Cze 2004 22:45
    JackTheNipper
    Poziom 19  

    Bzdury piszesz że immobiliser to jakieś zabezpieczenie bo jeśli o to chodzi to możesz go mieć ale jak złodziej weźmie swój komputer wyczyszczony z odciętą nogą immobilisera to się go nie nauczy i odpali zwykłym kluczykiem. Dlatego najlepiej mieć kilka niespodzianek takich jak zamienione piny w komputerze (trzeba wiedzieć które żeby złodziejowi narobić strat) no i dobry alarm montowany w pewnym serwisie. Należy także pamiętać gdzie się oddaje samochód do naprawy bo w międzyczasie warsztat też może przygotować sobie wszystko na odjazd. Dużo ludzi nie zdaje sobie sprawy z takich rzeczy a później się dziwią że zginął samochód i to w ciągu kilku sekund. A wszystko przez oszczędności bo pojechało się do taniego mechanika, blacharza czy lakiernika. W przypadku kolegi to miał fuksa bo kluczyki się wyprogramowały ale jak siądą to serwis kasuje kupę szmalu za to.

    1
  • #10 16 Cze 2004 15:23
    rob8
    Poziom 11  

    To właśnie takie zabezpieczenie, że każdy zjodziej chodzi z plecakiem wyczyszczonych komputerów :D (pomijając to że musi otworzyć maske i podpiąć tego kompa)

    1
  • #11 08 Maj 2006 15:07
    9500
    Poziom 11  

    wystarczy ze sciagniesz schemat alarmu i połaczysz ze soba dwa kable (rozpoznasz je po kolorze) ktore ida do alarmu (seryjnie w megane to sa zielone alarm: Cobra) i odpalasz... bynajmniej u mnie tak da się obejść 2001 rok megane

    2
  • #12 09 Maj 2006 00:07
    bartek_p
    Poziom 31  

    No to ładny pajac ci to zakładał.
    Pożądnie założonego alarmu nieda się obejć, od tak sobie w 15 s. pod marketem.
    Ale to już chyba gdzieś było.

    1
  • #13 09 Maj 2006 00:21
    -grzechu-
    Poziom 11  

    Zalozylem w tym celu osobny post ale moze tu cos mi doradzicie, mam renault lagune z centralnym zamikiem na podczerwien i oczywiscie imobilaizerem chcialem na wlasna reke podlaczyc alarm magicar glownie chodzi mi o to zeby nie bawic sie z tym glupim kluczykiem i miec normalnego pilota na fale radiowe, czy podlaczenie takiego alarmu przedstawia jakis klopot jesli nie to prosilbym o info jak to zrobic, czy moze imobilaizer bedzie mial "cos przeciwko temu" i utrudni znacznie sprawe??
    pozdrawiam

    0
  • #14 22 Maj 2006 08:22
    xwit
    Poziom 33  

    Gratuluje podejście do sprawy.Co ty człowieku robisz na tym forum.Po co rano wstajesz jak wieczorem i tak musisz iść spać???

    0
  • #15 23 Maj 2006 09:20
    xwit
    Poziom 33  

    Czemu jeździsz laguną a nie maluchem.Też samochód a na allegro za lagunę masz dziesięć maluchów.Zastanów się co mówisz człowieku.Faktycznie między GPS'em a alarmem ala magicar nie ma żadnej różnicy,co???

    0
  • #16 23 Maj 2006 14:32
    domelfm
    Poziom 16  

    człowieku ..... 3 min i gps wisi na drzewie i lokalizuje drzewo ... :)
    jak chca ukrasc to ukradna .. :)
    Wiec po co inwestowac w drogie alarmy.. :)
    tylko tyle zeby miec znizki autokasko i po wszystkim .. :)
    ja mam autokasko i tyle... :)
    A co do auta to niemam laguny... Skoda octawia .. :)
    Autokasko to jest zabezpieczenie a nie alarmy... :)

    Moze ktos kto zna temat powie ci ile wart jest alarm dla profesjonalisty... Albo pana z pomocy drogowej ....

    0
  • #17 23 Maj 2006 15:54
    252257
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 23 Maj 2006 23:15
    xwit
    Poziom 33  

    Panie domelfm jak ty gps w trzy minuty wyjmujesz to powinni zabijać się o ciebie wszyscy co żyją z cudzych aut.Ty jesteś geniusz wśród złodziei.Po co pracujesz lepiej kradnij samochody i to w Niemczech najlepiej nowe BMW i Merce.Będziesz taki bogaty jak Bill Geates :D

    0
  • #19 24 Maj 2006 02:04
    domelfm
    Poziom 16  

    moze drobna korekta..
    nie jestem polonista i mam 3 auta.. daweoo skode octawie oraz ww bore ..
    chcesz zobaczyc zdjecia ?
    mieszkam w domku jednorodzinnym i niezalezy mi na formółowaniu wypowiedzi zgodnej z jezykiem polskim
    .. widoczny ma byc jedynie przekaz

    Moze kiedys to sie zmieni.

    P.S
    Te 3 auta to nie tak ze zupelnie moje ...
    Kazdy człoenek rodzinki ma auto ... tata skode 3 mama bora a ja...... :)

    I moze juz skonczcie podwarzanie mojej zetelnosci i wytłumaczcie mi róznice prosto i rzeczowo miedzy alarmem z allegro i alarmem np legranda z servisu za 2000 zl .. ?

    0
  • #20 24 Maj 2006 07:16
    mczapski
    Poziom 38  

    Dołączę się do tej awantury i zapytam: "Po co tobie tłumaczyć skoro ty wszystko wiesz lepiej?" I są w twoich wypowiedziach elementy prawdziwe.Tylko co z tego skoro w życiu trzeba wybierać na własną odpowiedzialność. A to co sam piszesz, że nie warto używać poprawnych , polskich wypowiedzi niestety świadczy o tym , iż jesteś ignorantem w każdym zakresie. Przyjmij zatem do wiadomości, że nie wzysscy chcą dyskutować z analfabetami i awanturnikami. Wolimy dyskusje merytoryczne. Przepraszam za szczerość, ale moze wyciągnij z tego jakieś wnioski.
    Przecież ja ciebie nie zamierzam zmieniać. Dałem tylko znać, że niechętnie postrzegamy kontrowersyjne postawy. W końcu mamy prawo wybierać rozmówców dyskutując na otawrtym forum ale dlaczego mamy być obrażani bez powodów?. Nie neguję twojej wiedzy jeno postawę.

    1
  • #21 24 Maj 2006 09:40
    xwit
    Poziom 33  

    Powiedz mi co yo jest alarm 'legranda' bo tyle lat już w to się bawię i o takim nie słyszałem.Alarm z serwisu nie jest najlepszy.A po drugie to serwisy zakładają tak,że żal na to patrzeć.Nie liczy się koleś cena ale urządzenie i co najważniejsze jego montaż.Jak coś o tom wiesz a widzę,że nie wiesz to n szukasz dobrego sprzętu a nie jak najwyższej ceny.Bo to,że ty dasz 2000zł za badziew w serwisie to nie znaczy,że jest to dobre.A ty miałeś tylko z takim czymś do czynienia i jeździsz po serwisach to znaczy,że nie masz o to zielonego pojęcia by coś samemu zrobić.Więc wniosek:nie wiesz i piszesz bzdury.Mi to osobiście lata co piszesz ale widzisz komentarze o tym :D Każdy by wyciągnął z tego wnioski.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A i u dołu jest takie coś jak PISOWNIA.Zacznij go używać bo to trochę razi i świadczy o tobie.

    0
  • #22 24 Maj 2006 14:52
    muhozol
    Poziom 10  

    Sluchajcie, tu sie nie ma co klocic jaki alarm jest dobry a jaki nie. Bo prawda jest taka ze osoby specjalizujace sie w kradziezach aut obejda wszystkie zabezpieczenia. A jak to robia ? to wiedza nieliczni.Kolega w golfie mial imobilazjer w samochodzie. Pisze mial, gdyz po wyjsciu z hipermarketu juz samochodu nie mial.I to cale zabezpieczenia. Na pewno przecietni zlodzieje nie beda potrafili ukrasc samochodu nawet z najtanszym i z najprostszym alarmem.Ja mam exusa v10 i jestem zadowolony (poki cos sie nie stanie.... tfuj...tfuj...tfuj...) zakladal go facet z serwisu, heh (wspominaliscie cos o tym), osobiscie musialem poprawiac po nim robote bo nawet porzadnie ukryc centralki nie potrafil. I to cala prawda o serwisach. Pozdrawiam

    0
  • #23 25 Maj 2006 00:28
    domelfm
    Poziom 16  

    Mczapski chyle przed toba czola jestem ignorantem w zakresie jezyka ojczystego .. starsznie denerwója mnie o z kreska i u i rz z ch,h nigdy nie bede wiedzial jak sie to pisze ...mam dysortografie.. i jest to dlamnie naprawde trudne dlatego z tym niewialcze. Ale pozdrawiam wkońcu ktos mi rzeczowo odpowiedzial ze kazdy alarm jest do obejscia dla zlodzieja.
    Pytalem dlatego ze tata chce sobie załozyc dobry alarm .
    Tylko niewiedzialem czy inewestowac góre szmalu czy za 200 zl z allegro kupic i po wszystkim.
    A i jeszcze jedno prosze niepodwarzac moich umiejestisci bo prawdopodobnie wiem wiecej niz sie spodziewacie... A tak naprawde nikt mnie niezna...
    Poniewaz dopiero teraz zaczynam pisac bo mam interes aby troszkę wiedzy zdobyc. Jestem elektronikiem i jezeli kogos to interesuje to z zamilowania a nie z papieru... Ale bardziej siedze w tematyce tv sat i dlatego na tematy motoryzacyjne szukam wiedzy bo narazie jej nieposiadam/\ ..

    Pozdrawiam wszystkich.

    0
  • #24 30 Maj 2006 22:57
    slawcio_100
    Poziom 13  

    Czytając to forum zastanawiałem się czy jestem w sejmie czy na elektrodzie.
    Moje doświadzenie z lagunami jest takie imobilajzer wyłączyć a założyć porządnie alarm. Nawet ten z allegro dobrze założony przyspoży problemy jesli jest założony jak trzeba. Złodzie interesuje się autem max 5 min jeśli nie odpali daje spokój - za duże ryzyko. A można nawet w prosty sposób zrobić tak że aby otworzyć auto potrzebne będą rozpieraki strażackie bo wybicie szyby i podniesienie kołka nic nie da.
    Pozdrowienia dla wszystkich

    0
  • #25 09 Sie 2006 23:49
    orzysz
    Poziom 10  

    Witam wszystkich. Mam wielki problem i potrzebuje pomocy. Ukradli mi torbe w krotej mialem kluczyki od samochodu BMW 320i E36 96 rok. Ze mialem jeden zapasowy w domu to samochod otworzylem ale juz do nie odpale bo wogole nie kreci bo ma immobiliser. Kupilem druga stacyjke i zamki wymienione ale co z tego skoro i tak silnika nie odpale. Wiec szukam kogos kto mi moze to zrobi ale na pw powie jak odlaczyc ten immo. Bede bardzo wdzieczny.

    0
  • #26 10 Sie 2006 08:57
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A z kąd jesteś :?:

    0
  • #27 10 Sie 2006 15:40
    orzysz
    Poziom 10  

    Jestem z mazur. Prosil bym o kontakt 508632474

    0
  • #28 12 Sie 2006 12:54
    xawer
    Poziom 15  

    xwit napisał:
    Panie domelfm jak ty gps w trzy minuty wyjmujesz to powinni zabijać się o ciebie wszyscy co żyją z cudzych aut.Ty jesteś geniusz wśród złodziei.Po co pracujesz lepiej kradnij samochody i to w Niemczech najlepiej nowe BMW i Merce.Będziesz taki bogaty jak Bill Geates :D


    nie trzeba być fenomenem aby unieszkodliwić gps...100-500pln i wszyscy złodzieje znają to ''legalne urządzenie''

    0
  • #29 02 Wrz 2006 23:09
    sketh
    Poziom 10  

    Witam
    czy moze ktos mi powiedziec jak zalogowac kluczyki w lagunie kod posiadam a nawet dwa dostalem w servisie jest to laguna 95 rok kluczyk bez transpondera w srodku
    pozdrawiam

    0
  • #30 28 Gru 2006 14:25
    giz
    Poziom 1  

    wkladasz kluczyk do stacyjki wlanczasz zaplon przyciskasz pedal gazu do konca az kontrolka od komp. zaznie i wprowazasz 1 cyfre z kodu klikajac przyciskiem od wycieraczek tyle razy ile wynosi 1 cyfra nastepnie puszczasz gaz znowu wciskasz i robisz tak z reszta cyfr kodu powinno byc ok :-)

    1