Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprzet grajacy za ok 2400zl na imprezy

lamaq 30 Wrz 2009 19:51 5503 61
  • #31
    lamaq
    Poziom 11  
    Te LDM niestety poszly i teraz zaluje ze ich nie wzialem... Teraz mam takie pytanie bo w takiej dyskusji sie nie dogadamy.

    Co moge zlozyc za 2400 zeby to dawalo przyzwoicie rade na imprezach do 100os.
    Jak sie plasuje okablowanie takiego sprzetu?

    btw. Jakie znaczenie ma wartosc 4 ohmy a 8 ohmow? Co sie stanie jak do powermixera 4ohms 300rms podepne zestaw 8ohm z 300rms ?

    dziekuje i pzdr
  • #33
    MrKatharsis
    Poziom 19  
    Kolumny 4 Ohmowe łatwiej i taniej napędzić końcówką mocy bo zakładam, że każda PRO, gra przy 4 Ohm w stereo.
  • #34
    lamaq
    Poziom 11  
    Czyli ogolnie lepiej wziasc glosniki 4 ohm bo latwiej o koniec mocy lub powermixer tak? Te LDM sa chyba najsensownejszym wyjsciem chcoiaz budrzet zostanie raczej przekroczony :/ Dobrze to bedzie gralo na imprezach? Taniej mi chyba wyjdzie jak podepne to do powermixera niz do koncowki i mixerem ? Patrze po allegro i na to mi wychodzi. Jak sie plasuja ceny okablowania ?
  • #35
    DjMapet
    Poziom 43  
    Jeśli do wzmacniacza o mocy 2x300W przy obciążeniu 4 Ohm podłączysz kolumny o mocy 300W i impedancji 8 Ohm, uzyskasz z tego wzmacniacza moc ok 2x150W. Ogólnie mówiąc, taniej zasilić dwie kolumny o impedancji 4 Ohm. Inaczej rzecz się ma, jeśli chciał byś (przykładowo) w przyszłości rozbudować nagłośnienie o dwie dodatkowe kolumny, a miał byś do dyspozycji wzmacniacz, który można obciążyć impedancją minimalną 4 Ohm na kanał. Wtedy musiał byś zastosować dwie kolumny (na stronę) o impedancji 8 Ohm połączone z sobą równolegle co pozwoli obciążyć wzmacniacz impedancją 4 Ohm.
    Okablowanie to najmniejsze zmartwienie. Wiele zależy od mocy zestawu. Przypuszczam że wystarczą Ci 2x2,5². Czy zastosujesz energetyczne za 2 zł mb. czy jakieś ekstra za 15 zł, różnicy nie usłyszysz.
    Powermikser to przeżytek :-) , sprzęt niereformowalny (czytaj trudny w rozbudowie). Końcówka + mikser bardziej kojarzy się z estradą i profesjonalizmem, nawet pseudo.
    2x300W na 100 osób to trochę mało. Zależy też jakie to będą imprezy.
    Rozważ zakup PDP- 612. Są sporo skuteczniejsze (głośniejsze) od PXP a i dołem zagrają nie gorzej od kolumn na jednym 15" głośniku.
    Ew pogadaj z użytkownikiem kapitan Planeta, może zrobi Ci kolumny.

    Pozdrawiam.
  • #36
    lamaq
    Poziom 11  
    Wiem ze graja glosniej bo taki sprzet obslugiwalem i byl wykorzystany w polowie gdzies tyle ze impreza byla na 60os i wsumie chodzi mi glownie o takie imprezy 60-80os. Poza tym nie puszcza mnie kasa na taki sprzet bo za kolumnami idzie od razu lepszy wzmacniacz a te pxp mial bym za 1800 i do tego wzmacniacz jakis kupie.

    Przyszlo mi do glowy jeszcze inne rozwiazanie... mianowicie kolumna aktywna
    http://www.malko.pl/go/_info/?id=1503

    oraz kompletowa do tego zwykla plp 312

    Co wy na to?

    btw. z reguly na imprezach jest tak ze nie wszyscy sie bawia w jednym momencie 100os jest orientacyjne bo jak zagra dla takiej ilosci to dla mniejszej nie ma problemu :)
  • #37
    DjMapet
    Poziom 43  
    To jest odsłuch sceniczny. Dołem słabo zagra. Ma wbudowany monofoniczny wzmacniacz o mocy 200W/8 Ohm. Jeśli dołączysz pasywną o impedancji 8 Ohm będzie ok 400W. Wg mnie moc wzmacniaczy w aktywnych paczkach LDM jest trochę papierowa.
    Poszukaj w używkach. Sezon dobiega końca i co niektórzy sezonowi grajkowie wyprzedają się ze sprzętu.

    Pozdrawiam.
  • #38
    lamaq
    Poziom 11  
  • #39
    lamaq
    Poziom 11  
    Jakies inne propozycje? CO myslicie? JBL /c mark sa 2 letnie . Widze ze na allegro wlasnie sie pojawia troche uzywanych zestawow tylko nie wiem na co patrzec bo wydaje mi sie ze firma JBL czy peavey robi dobry sprzet ale z tego co czytalem na forum to zdania sa posiedzilo. Od totaljen krytyki do chwalenia
  • #40
    DjMapet
    Poziom 43  
    Obie firmy produkują sprzęt z najwyższej półki. ale też od jakiegoś czasu niskobudżetowy nie zasługujący na miano estradowego.

    UL-15 - w miarę przyzwoite paczki.
    TR-225 - hmm, taki mały niewypał JBL-a, ale cena przystępna. C mark nie znam, ale gdzieś czytałem że to to samo co t.amp.
    Pozostałymi nie zawracał bym sobie głowy.

    Szukaj dalej.

    Pozdrawiam.
  • #41
    lamaq
    Poziom 11  
    Jestem sklonny wziasc te kolumny peavey ale prosilbym abyscie mi wytlumaczyli jedno ... Jakim sposobem w tak malej kolumnie jest taka moc?:P To az tak dziwnie wyglada jak wpadne na impreeze gdzie jest 100os z 2 takimi kolumienkami :P? Wiem ze to moze glupie pytanie ale no ja mam pojecie takie ze im cos wieksze tym wieksza moc :P

    Dzieki pozdrawiam
  • #42
    lamaq
    Poziom 11  
    W tych peavayach nie ma bassu :|
  • #43
    mirkus
    Poziom 2  
    Kolego,tak sobie czytam te wypowiedzi i nasuwa mi się tylko taka uwaga,otóż sądzę że nie słyszałeś jak grają takie JBL-ki czy UL15,a szkoda,powiem ci jedno,otóż te JBl które podałeś jak propozycje to przy kolumnach UL15 wymiękają,a co do nagłośnienia imprezy na 100 czy więcej osób właśnie UL15 spokojnie sobie poradzą.Otóż byłem kiedyś na pewnej imprezce,gdzie najpierw dawał przedstawienie taki zespół z domu kultury i grali oni na JBL-ach takich wyposażonych w dwa głośniki,dokładnie ci nie powiem co to były za kolumny,ale były duże no i wszystko wydawało się dobrze,aż po paru godzinach gdy ta kapela zakończyła swój występ i całe takie tam przedstawienia,rozstawił się zespół 3 osobowy i co mnie zdziwiło,postawili tylko dwie kolumny miały napis Peavey,pierwszy raz w sumie takie widziałem i czekałem aż zespół coś zagra. Powiem ci tylko,że te dwie kolumny zagrały o stokroć czyściej i głośniej od tych dużych JBL-ów,nie wytrzymałem w końcu i podszedłem w przerwie do tej kapeli bo musiałem się dowiedzieć co to są za kolumny,okazało się że to Peavey UL15,słyszałem wcześniej już o tych kolumnach i wiedziałem że są drogie,ale powiem ci że graja bardzo ładnie i grają szerokim pasmem,i ja tam słyszałem wszystko i bas i wysokie tony,normalnie wszystko było tak ładnie słychać że sam byłem w szoku,jak to 2 kolumny robią taką robotę,ale niestety,dobre rzeczy kosztują i jakby nie było,zawsze pieniądze są wyznacznikiem tego na czym każdy gra.
  • #44
    lamaq
    Poziom 11  
    Heh masz racj zadnej z nich nie slyszalem a opieram sie tylko na waszych opiniach i znajomych ktorzy cos kiedys sie tym zajmowali wiec przepraszam za niektore glupie dla was pytania ale ja jestem zielony. Czyli spokojnie te peaveye moge wziasc za taka cene i nie ebde musial do nich nic kupowac. Zadnych subow zeby mi to dobrze na wszystkich pasmach odbieralo ?
  • #45
    mirkus
    Poziom 2  
    Kolego jak dla mnie,gdy słuchałem tych paczek,to wrażenia były bardzo pozytywne,wokal i muzyka,wszystko ładnie było słychać,czysto i jak piszesz basik także był słyszalny,a zawsze możesz w przyszłości sobie dokupić jak będziesz miał taką potrzebę jeden bas i będziesz stawiał go centralnie na środku,ale takie imprezy jak pisałeś od 100 do 150 osób,spokojnie nagłośnisz takimi kolumnami.bez obawy a do tego masz bardzo dobra jakość brzmienia,to moim zdaniem się liczy najbardziej.Jedno jeszcze ci powiem nie uderzaj czasem w jakieś Wharfedale z serii SVP czy coś w tym stylu bo będziesz żałował tego zakupu już po pierwszej imprezie,wydaj trochę więcej a będziesz zadowolony,przemyśl sprawę i napisz kiedyś co zakupiłeś,sam jestem ciekaw :wink:
  • #46
    lamaq
    Poziom 11  
    Kupilem te peavaye ... Mam nadzieje ze nie bede zalowal i sie nie rozsypia :) jeszczetlyko jakas koncowke do tego i trzeba zrobic probe na imprezie jakiejs :)
  • #47
    mirkus
    Poziom 2  
    Jak nie masz miksera,to może kup jakiś powermikser i masz wszystko w jednym,ale wybór należy do ciebie,znajdziesz coś na pewno na allegro,nara.
  • #48
    lamaq
    Poziom 11  
    Co myslicie o koncowce Crown LPS1500 albo powermixerze BEHRINGER'a? Jakie kable bo niektore ceny to sa astronomiczne :P
  • #49
    DjMapet
    Poziom 43  
    Powermikser sobie odpuść, zwłaszcza Behringer-a. Z Behringer-a tylko EP-2500. Z tanimi Crown-ami nie miałem do czynienia a opinie są podzielone. Poza tym LPS-1500 jest za słaby do tych kolumn. Ja bym odpuścił.
    Poszukaj ew czegoś dobrego na aukcjach.

    Przewody są drogie, zwłaszcza "markowe". Jak Ci starczy kasy to kup Da Vinci 2x4mm, jeśli nie, to zwykły energetyczny w elektrycznym. Różnicy nie usłyszysz. Chociaż w zasadzie, jeśli nie będą dłuższe niż 8-10m to wystarczy 2x2,5mm.

    Pozdrawiam.
  • #50
    lamaq
    Poziom 11  
    http://www.allegro.pl/item759925558_kabel_glosnikowy_do_kolumn_5m_cabletech_spikon.html

    Osoba od ktorej kupuje kolumny uzywala tych kabli

    Wzmacniacz to jest to samo co koncowka mocy?

    Z tego co sie dowiedzialem czytajac forum to koncowki najlepiej ADS , ELMUZ ... cos jeszcze?

    Wiem ze koncowke musze meic 400 i w gore ale np 600 nie bedzie do nich za mocna?

    Jeszcze jedno pytanko :) Jak sie podlacza koncowke do lapka? Chinczami sie nie da chyba nie?
  • #51
    DjMapet
    Poziom 43  
    Hmm, nawet nie podali przekroju żyły. Jak juz napisałem, minimum 2x2,5mm. Pięciometrowe na pewno będą za krótkie. Wzmacniacz to ogólne i wg mnie, prawidłowe określenie. Jeśli jednak mamy na myśli konkretny wzmacniacz do konkretnego zastosowania - np końcówka (wzmacniacz) mocy, power-mikser, wzmacniacz radiowęzłowy, głowa gitarowa (head) itp - to używamy właśnie takiego określenia.
    Nie koniecznie: "najlepiej ADS, Elmuz". Nowe są drogie, używane niewiele tańsze. Można kupić końcówki innych firm o podobnych parametrach i jakości, a niekiedy tanio można ustrzelić "perełkę". Np: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=752420586
    Lub: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=756866656
    Bell-a podaję tylko jako przykład bo mam taki.
    Nawet 2x700W czy 2x1000W będzie ok. jeśli będziesz z "głową" posługiwał się gałami volume. Lepiej zasilać kolumny mocniejszym wzmacniaczem podając im czysty sygnał, niż katować głośniki przesterem z za słabego wzmacniacza.
    Laptop do końcówki najlepiej podłączyć za pośrednictwem miksera. :-) Nawet najprostszego. Poza tym możesz do miksera podłączyć mikrofon itp.

    Pozdrawiam.
  • #52
    lamaq
    Poziom 11  
    Bede czekal na te aukcje

    http://www.allegro.pl/item756862986_ads_pa1200_koncowka_mocy_wzmacniacz_2x600w_4ohm.html

    http://allegro.pl/item758749547_crown_xls_602.html

    Ten crown jest w bdb cenie jak na nowy z taka moca. Taniej tego nie ma nigdzie

    http://allegro.pl/item756373600_crown_lps_2500_za_1099_znajdziesz_taniej.html


    Kolega mi moiwl ze bezposrednio koncowke do kompa mozna podpiac. Nawet zwykly mixer za 100zl to bedzie juz nadszarpniecie budrzetu... Wszystko bez mixera wyjdzie gdzies ok 2800-3000.
  • #53
    DjMapet
    Poziom 43  
    O LPS-2500 była dyskusja na forum. Poszukaj. Z tego co pamiętam zastosowano mało wydajny zasilacz impulsowy.
    Wg mnie końcówki z dwóch poprzednich linków prezentują się solidniej.
    Jak już pisałem, nie wszystko z firmowym znaczkiem to sprzęt najwyższej jakości.
    Jasne że można podłączyć komputer do końcówki. Ja tylko napisałem że: "Laptop do końcówki najlepiej podłączyć za pośrednictwem miksera. Smile Nawet najprostszego. Poza tym możesz do miksera podłączyć mikrofon itp."
    Będzie potrzebny przewód z wtykami: mini jack stereo 3,5mm (laptop) - 2x duży jack mono 6,3mm, ew 2xXLR męski (wzmacniacz).
    Myślę iż z czasem dojdziesz do tego, że mikser jest niezbędny, odrobisz się trochę i kupisz :-)

    Pozdrawiam.
  • #55
    DjMapet
    Poziom 43  
    Mocowo będzie ok. W kraju też można go kupić, ale trochę drożej: http://muzyczny.pl/pokaz.pl?id=112294&grupa=119622
    Jeśli już kupujesz u thommann-a to proponuję rozważyć zakup mocniejszej, solidniejszej końcówki, np Phonic Max-2500 lub Ta-1400.
    Zapasik zawsze się przyda, a i świadomość że podajesz kolumnom odpowiednią dawkę mocy w czystym, nieprzesterowanym sygnale. :-)

    Pozdrawiam.
  • #56
    lamaq
    Poziom 11  
    Dobra to czekam jak sie skoncza te aukcje z allegro i jak nic nie wygram to biore t.ampa :)

    Prosilbym jeszcze o dokladne opisanie jakimi kablami to mam do lapka podlaczyc (chodzi mi o przyklad z allegro bo narazie kolumny puszcze na ads'ie znajomego zeby sprawdzic jak chodza a on ma laczenie przez mixer ktory ma w domu a jest obecnie a granica)
  • #58
    lamaq
    Poziom 11  
    Ok. Dziekuje bardzo wszystkim ktorzy mi pomogli. :) Gdbym cos jeszcze potrzebowal to napisze , a gdzy wszystko ladnie zagra to sie pochwale co to mam :)

    Pozdrawiam i dzuekuje
  • #59
    lamaq
    Poziom 11  
    Heh chyba jeszcze nie koniec :P Z tego co widze to nie wszystkie wzmacniacze maja wejscia na jack'a 6,3mm a kabla 2 x XLR / jack nie moge znalesc.
  • #60
    DjMapet
    Poziom 43  
    Końcówki t.Amp mają gniazda wejściowe jack. Możesz zastosować przejściówki jack mono 6,3mm - XLR męski, lub zrobić kabel.

    Pozdrawiam.