Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Najtrudniejszy do naprawy telewizor w kraju! (Schneider)

Aktor 21 Sty 2003 02:47 6377 34
  • TermoPasty.pl
  • #32 21 Sty 2003 03:43
    Aktor
    Poziom 17  

    Ten OTVC nie jest wyposażony w PIP. Jak na razie wszystko wskazuje na uszkodzony VCU 2136 ale nie jestem pewien. Jest to drogi układ, więc chcę się upewnić, czy to na pewno jego wina. Może ktoś wie, gdzie kupić ten układ najtaniej?

  • TermoPasty.pl
  • #33 21 Sty 2003 14:06
    eugene
    Poziom 26  

    Jeszcze raz przestudiowalem ten temat i widze duzo sensownych rad, lecz zero dzialan w kierunku usuniecia usterki.
    Czy dysponujesz oscyloskopem ? -bo pominmy programator.
    Czy obejarzales przebiegi z zasilacza i na PK ?
    Smugi takie jesli pochodza z sygnalu wizyjnego, to sa doskonale na osc. widoczne. Jadac od PK wstecz mozna ustalic gdzie sa dokladane.
    Ich geneza moze miec rowniez charakter emisji wtornej (zla polaryzacja kineskopu -napiecia anody i siatek) Nie chce sie powtarzac ale koledzy radzili juz jak to sprawdzic przy pomocy dostepnych regulacji.

    Co mozemy jeszcze zrobic w tym temacie ?-chyba juz tylko zrzutke na procesor na zakup w North Service Koszalin !!

    Mimo licznych sugestii nasza wiedza w tym temacie nie wzrosla ani na jote.A moze temat jest czysto teoretyczny ?

  • #34 21 Sty 2003 19:51
    Aktor
    Poziom 17  

    Niestety obecnie nie dysponuję oscyloskopem, przez co nie mogę dokonać żadnych pomiarów oscyloskopowych. Wszystkie wskazówki kolegów, do sprawdzenia których nie potrzeba oscyloskopu ani programatora sprawdziłem, ale nie przybliżyło mnie to do wykrycia usterki. Pozostało mi albo wymienić vcu 2136 (co wiąże się z ryzykiem niepotrzebnej wymiany, jeśli usterka tkwi gdzie indziej) albo postarać się o możliwość skorzystania z oscyloskopu. Tak więc temat jest ciągle aktualny, ale braki (w sprzęcie pomiarowym i doświadczeniu) powodują, że wykrycie usterki się przedłuża. Zresztą gdyby to była łatwa usterka, to nie poruszałbym jej na forum. Jeżeli uda mi się go naprawić lub będę miał jakieś dodatkowe informacje, to oczywiście niezwłocznie o tym napiszę. Wykaż trochę cierpliwości i zrozumienia eugene! Pozdrawiam Cię i dzięki za zainteresowanie!

  • #35 04 Lut 2005 09:35
    maciekbazyl
    Poziom 17  

    witam i jak naprawa TV potrzebuje pan jeszcze teg układu bo mam 100% sprawny jeszcze kilka innych układow cyfrowych od tego TV ale mam VCU2136???jesli jeszcze potrzebny prosze o kontakt na GG 1071477 pozdro