Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Calibra C20NE - po nagrzaniu klopoty z rozruchem :(

lopezpb 14 Cze 2004 18:56 9791 17
  • #1 14 Cze 2004 18:56
    lopezpb
    Poziom 10  

    Mam nastepujacy problem z silnikiem C20NE w samochodzie Opel Calibra, a mianowicie na zimno super odpala bez problemow, niestety jak sie nagrzeje to trdno go odpalic, nieraz trzeba sporo krecic aby zalapal i gaz wciskac :(. Jak juz zalapie to przez chwile obroty sa bardzo nie rowne, tak pare chwil a pozniej juz jest super ok. Co moze byc przyczyna takiego zachowania silnika po nagrzaniu?

    Czyzby komp szwankowal ?

    0 17
  • #2 15 Cze 2004 06:58
    elektronik12
    Poziom 12  

    A gaz jest zainstolwany czy nie, jeśli tak to szukaj w pompie paliwa lub wtryskiwacze

    0
  • #3 15 Cze 2004 08:39
    ::NokermaN::
    Poziom 12  

    ewentualnie wtryskiwacz rozruchowy cieknie i zalewa świece

    0
  • #4 15 Cze 2004 11:32
    janek11389
    Poziom 42  

    ja miałem tak, że hydrauliczny regulator luzu zaworowego się popsuł i zaworki były zbyt ciasno! efekt taki sam!!!

    0
  • #5 15 Cze 2004 11:44
    andrew751
    Poziom 21  

    Hej, panowie -świece[które nie świecą], trzeba nowe. POzdrawiam.

    0
  • #6 15 Cze 2004 12:21
    lopezpb
    Poziom 10  

    Gaz mam, ale tak juz sie dziala przed zalozeniem, swiece i kable sa nowe.

    0
  • #7 16 Cze 2004 07:54
    firdy
    Poziom 21  

    Sprawdz czy nie przecieka tobie regulator ciśnienia paliwa. W wv gdy się uszkadza to rurką podciśnieniową leci paliwo do silnika i zalewa go.

    0
  • #8 16 Cze 2004 07:57
    dr.Psuja
    Poziom 12  

    No i niezapomnij posprawdzać żeczy związanych z temperaturą jak czujnik tem. wody może dawać zły sygnał

    0
  • #9 17 Cze 2004 10:46
    lopezpb
    Poziom 10  

    ok dzieki posprawdzam to o czym piszecie

    0
  • #10 09 Lut 2005 00:59
    desk
    Poziom 11  

    Witam
    Najprawdopodobniej jest to wina czujnika temperatury , sprawdź czy na wskaźniku temperatura nie jest za niska ,powinna być 94 stopnie. Ale sam wskaźnik może oszukiwać więc najlepiej sprawdzić TECH-em.

    0
  • #11 09 Lut 2005 14:52
    Kajkosz.
    Poziom 2  

    Miałem Vectre A z tym silnikiem i ten sam problem, okazało sie że winny był przekaźnik pompy paliwa - przegrzewał się, po ostudzeniu silnik odpalał bez problemu. Po wymianie na drugi problem znikł.

    0
  • #12 09 Lut 2005 23:03
    Mariuszczs
    Poziom 19  

    oporności dla sprawdzenia czujnika temperatury cieczy :

    Temperatura oporność

    0 4,8-6,6 k
    20 2,2-2,8
    40 1-1,4
    80 270-380

    i jeżeli np silnik zimny ok 20 stC to powinien mieć oporność powyżej 2 kohm
    a nagrzany powyżej 380 ohm
    tym prostym sposobem dokładnie sprawdzisz ten czujnik, ale
    pewnie jest dobry jeżeli ci się nie pali check engine
    a jak się pali to sprawdź jakie są kody usterek w kompie

    i zapraszam na forum klubowe calibra team

    http://www.calibra.09.pl/

    eventualnie na forum klubowe vectra unlimited

    http://www.forum.vectra-unlimited.pl/

    tam chłopaki takie problemy na co dzień rozwiązują

    Dodano po 2 [minuty]:

    zapomniałem dodać, że są dwa czujniki tremperatury cieczy
    od wskaźników - ten nie ma wpływu na prace silnika
    od kompa - ten ma i to duży wpływ

    0
  • #13 12 Kwi 2006 19:33
    tomasz0703
    Poziom 25  

    Tez mialem ten problem i czujnik temperatury cieczy byl walniety ten dwu pinowy ale u mnie swiecil check kod 0115

    0
  • #14 20 Wrz 2008 11:09
    Sebastain
    Poziom 20  

    Właśnie wymieniłem czujnik temp. wody, sprawdziłem go, sprawdziłem przewody i mam podobnie - to znaczy - jak zapalam nagrzany to silnik zaskoczy i zaraz gaśnie. Muszę przytrzymać na gazie lekko i wtedy zaskoczy ale chodzi bardzo nierówno , jak stary jelcz, jak puszczę gaz to gaśnie, po kilku - kilkunastu sekundach już jest w miarę ok. Na gazie jest to samo, tyle, że jak już się wszystko ustabilizuje to na gazie chodzi równiej. Przeczytałem chyba wszystkie wątki na ten temat na Vectra Unlimited i Forum KTK i poza tym nieszczęsnym czujnikiem temperatury, nikomu nic więcej o głowy nie przychodzi.

    0
  • #15 20 Wrz 2008 17:08
    rx7hew
    Poziom 16  

    Czujnik obrotów na wale sprawdż

    0
  • #16 21 Wrz 2008 12:04
    AAnnddrrzzeejj
    Poziom 18  

    Witam.
    Wciśnij pedał gazu do połowy i próbuj zapalić (na gorącym silniku).
    Napisz jaki skutek.
    Andrzej.

    0
  • #17 21 Wrz 2008 17:47
    Sebastain
    Poziom 20  

    AAnnddrrzzeejj napisał:
    Witam.
    Wciśnij pedał gazu do połowy i próbuj zapalić (na gorącym silniku).
    Napisz jaki skutek.
    Andrzej.


    Odpali i przez chwilę chodzi jakby na 3-ech cylindrach, albo jakby wypadały mu zapłony. Jak puszczę gaz to chodzi jak jelcz ale.. jak przymknę lekko klapę przepływomierza (mam zdejmowaną górną pokrywę) to zaczyna chodzić równo i około 1200 obr. trzyma. Pop minucie chodzi ok. Może to czujnik temperatury powietrza w przepływce??

    0
  • #18 23 Gru 2009 23:36
    mariuszek1978
    Poziom 14  

    u mnie jest to samo - sprawdzałem kts-em i tam doszedłem że czujnik temperatury powietrza wskazuje -56 stopni... stawiam więc na ten czujnik, ale nie wiem gdzie go szukać... skoro nie ma go ania na rurze, ani w/na kolektorze - to pewnie jest w przepływomierzu. chciałbym by ktoś to potwierdził

    0