Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel vectra 2.0 dti 2000r problemy podczas jazdy

anych kko 22 Wrz 2009 22:10 15662 24
  • #1 22 Wrz 2009 22:10
    anych kko
    Poziom 9  

    Witam.mam problem z w/w samochodem.auto pali bez zarzutów,nie kopci ale za to szarpie i odcina dawkę paliwa po przejechaniu ok 20km albo przekroczeniu temp 70-90st.paliwo zostaje odcięte na 1-2 sek auto przechodzi w tryb awaryjny a po zdjęciu nogi z ngazu wraca do normy.Parę razy również zgasło przy dynamiczniejszej jeździe ale po 1-2 min odpaliło na dotyk.Sprawdziłem przelewy,wtryski,filtr paliwa,transformatorki na pompie wtryskowej i wszystko jest w porządku.Proszę o pomoc.pozdrawiam i dziekuje.Może to wina jakiejś błachostki,albo moze lepiej wymienic pompe.

    3 24
  • #2 22 Wrz 2009 22:42
    Krick1987
    Poziom 24  

    A ile auto ma przebiegu??? pewnie ponad 200 tyś :)
    Możliwe że pompa już ma dosyć ( jak to jest w oplach) być może przepływomierz... bez podłączenia do komputera można duzo wymyslać...

    0
  • #3 22 Wrz 2009 23:03
    anych kko
    Poziom 9  

    autko ma przebiegu 165tyś ORYGINALNEGO.Posiadam pełną książkę serwisową z serwisu Opla w Niemczech do przebiegu 155tyś.auto było podłaczane do kompa i wyskakuje bład 1220.

    Dodano po 1 [minuty]:

    moze ktoś zna jakiegos dobrego pompiarza w okolicy wrocławia?bede bardzo wdzięczny.

    0
  • Pomocny post
    #4 23 Wrz 2009 07:07
    niuniu36

    Poziom 27  

    Witam po prostu czeba to naprawić zadzwoń to pogadamy

    0
  • #5 23 Wrz 2009 09:44
    anych kko
    Poziom 9  

    dodam też że auto pali na zimnym i ciepłym silniku tak samo.

    0
  • #6 23 Wrz 2009 10:38
    Kanar
    Poziom 11  

    Błąd 1220?
    Nie mam takiego błędu w swoim spisie?

    0
  • #7 23 Wrz 2009 10:43
    anych kko
    Poziom 9  

    podobno jest to błąd pompy wtryskowej.ale może też zawierać szereg innych błędów

    0
  • #8 23 Wrz 2009 10:48
    Kanar
    Poziom 11  

    Ok, tyle że nie ma takiego błędu jak 1220.(oczywiście wg moich danych)
    Może 1230?
    "1230- Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika"

    0
  • #9 23 Wrz 2009 12:31
    gregorianin
    Poziom 27  

    jak go ostro zbutujesz 1,2,3 to zaraz zgaśnie jak puścisz nogę z gazu?

    0
  • #10 23 Wrz 2009 15:57
    anych kko
    Poziom 9  

    na zimnym silniku można ostro jechać nawet do 5tyś obrotów i nic sie nie dzieje.Dopiero po przekroczeniu temperatury 70-90st przy dynamiczniejszej jeździe i czasem przy obciążeniu pod jakieś wzniesienia auto zaczyna szarpać.Od dwóch dni nie zgasło.

    Dodano po 3 [minuty]:

    dzisiaj podpinałem kompa pod auto.Sprawdzaliśmy z kumplem wszelkie możliwe uszkodzenia i możliwe złe wartości pomiarowe.Wszystko począwszy od temp paliwa,przepływomierz,kąt wtrysku jest tak jak w książkach piszą.Jedyna zła rzecz jaka sie ujawnia to KOMPLETNE ODCINANIE DAWKI paliwa przy ciepłym silniku.Dawka z 40mg przy normalnej jeździe spada po odcięciu do zera mimo że pedał gazu jest w podłodze.

    Dodano po 1 [minuty]:

    auto nie gaśnie tylko przechodzi w tryb awaryjny z zapaleniem kontrolki włącznie.po zdjęciu nogi z gazu i delikatnym naciśnięciu wszystko wraca do normy.POMOCY

    Dodano po 2 [minuty]:

    a jedyny błąd jaki się pojawia na kompie to 1220.Komunikat mówi o krytycznej wartości.

    2
  • #11 24 Wrz 2009 09:26
    gregorianin
    Poziom 27  

    (P1220 Fuel Quantity Adjustment Control - malfunction)

    0
  • #12 25 Wrz 2009 12:31
    Stiwen1
    Poziom 21  

    Witam kolegów włączę się do tematu ja mam identyczne objawy co u kolegi anych kko i chciałbym się też dowiedzieć co z tym fantem dalej robić kolego anych kko czy coś już wymyśliłeś na ten temat pozdrawiam i pomocy.

    0
  • #13 25 Wrz 2009 14:11
    anych kko
    Poziom 9  

    Witam kolego Stiwen1.Niestety pomimo usilnych prób naprawy tego tanim kosztem nie udało się.Uszkodzona pompa wtryskowa:(.Na podstawie podłączenia się pod komp BOSHA bezpośrednio pod pompę usterki są następujące:

    52 czujnik kąta obrotu/system IWZ
    53 czujnik kąta obrotu /system IWZ
    57 regulacja przestawiacza wtrysku - stałe odchylenie regulacji
    50 magnetyczny zawór regulacji dawki - usterka stopnia końcowego

    czyli kup pompę.Najlepiej całą.mechanika i elektronika.Zobacz jaki masz numer BOSHA na pompie i szukaj w necie.Ja obdzwoniłem pół Polski i znalazłem na forum za ok.1200zł.Do tego założenie ok 200 i autko powinno jeździć.Czekam na pompę więc nie napiszę czy usterka naprawiona.Jak założe napiszę.

    PZDR

    Dodano po 1 [minuty]:

    ainal napisał:
    (P1220 Fuel Quantity Adjustment Control - malfunction)



    po naszemu - P1220 - regulacja początku wtrysku - odchyłka regulacji

    0
  • #14 25 Wrz 2009 14:35
    Kanar
    Poziom 11  

    Miałem podobną historię.
    Wysłałem pompę do regeneracji, 1400 zł.
    Pompa wróciła, montaż i wyszła reszta: kolektor do czyszczenia, uszczelki pod wtryskami, czujnik ciśnienia doładowania, przelewy. Nawet stacyjka padła- nie ma związku ale koszty były.
    To co wyszło zrobione i co??
    Nic, dalej to samo. Opadły mi ręce, brak pomysłów- albo ta cała regeneracja to wielki...; też słyszałem takie opinie, albo to coś innego.
    Kasy poszło a karawan stoi.
    Tak więc kolego anych kko, jeśli jesteś pewien na 100%, że to pompa to działaj. Pamiętaj też że używka to kot w worku.
    Pompę podpinałeś w serwisie Boscha?

    0
  • #15 25 Wrz 2009 14:42
    anych kko
    Poziom 9  

    tak.pompa podpięta w serwisie BOSHA.reszta niby w porzadku.

    0
  • #16 06 Paź 2009 20:23
    anych kko
    Poziom 9  

    Witam.Usterka w samochodzie została usunięta.Ewidentnie padła pompa wtryskowa vp-44.Uszkodzona została mechanika pompy - trzpień jak i elektronika - sterownik.Samochód [b]pali bez zarzutów,nie kopci i co najważniejsze nie szarpie.

    Zainteresowanym podam adres zakładu,który nie wymienia a naprawia SOLIDNIE.

    pozdrawiam

    1
  • #17 07 Paź 2009 12:15
    anych kko
    Poziom 9  

    Dziś rano dodam że samochód odpalił na "strzała".Żadnych problemów z zapalaniem,bo jak wiadomo i takie usterki mogą się pojawiać.Do tej pory również żadnych problemów podczas jazdy na zimnym jak i ciepłym silniku.

    Koszt całkowity naprawy to 1400zł.Jest to stosunkowo niewielka cena ponieważ obdzwoniłem pół Polski w sprawie regeneracji.Ceny wachały się od 1700-4000tyś.Oczywiście trzeba było również dostarczyć samochód a to dodatkowe 300zł.

    0
  • #18 07 Paź 2009 20:36
    robixxxx
    Poziom 9  

    Witam.
    Kolego daj mi namiar na tego mechanika od pomp na robixxx(malpa)wp.pl .

    Pozdrawiam

    0
  • #19 09 Paź 2009 21:00
    anych kko
    Poziom 9  

    namiar kolego wysłany mailem

    0
  • #20 16 Paź 2009 00:57
    marar
    Poziom 10  

    Ja też proszę o ten kontakt mare.k(malpa)wp.pl

    0
  • #21 16 Paź 2009 17:41
    Jezdzacy Vectrami
    Poziom 2  

    coprawda mieszkam za Granica ale mam rowniez znajomych ktorzy jezdza na tych silnikach i moze im sie przydac namiar na kogos kto jest w stanie im pomoc kiedy zajdzie potrzeba.
    A czy ktos z przebywajacych tu kolegow mial problemy z samym sterownikiem pompy???
    Tesciowa wrocila do domu wieczorem i rano Autko juz nie odpalilo,w/g Fachowcow pompa do wymiany( Kod 1651) chyba jakies moce piekielne?? bo skoro dotychczas nie bylo absolutnie zadnych problemow no i przeciez wrocila do domu.

    0
  • #22 16 Paź 2009 17:53
    boguś 20000
    Warunkowo odblokowany

    Witam , potwierdze to tak jak wcześniej było mówione , że najprędzej pompa szwankuje ewentualnie przepływomierz

    0
  • #23 06 Gru 2009 23:02
    zabers
    Poziom 1  

    Witam serdecznie
    Kolego Anych Kko, podaj proszę namiar na tego mechanika od pompy na mejla zubek55(małpa)wp.pl

    0
  • #24 07 Lis 2010 22:32
    anych kko
    Poziom 9  

    witam.mechanik z szalejowa górnego.jedyny zakład w tym miescie.tel dla zainteresowanych w pkt.pzdr:)

    0
  • #25 09 Lis 2010 07:07
    marar
    Poziom 10  

    Miałem problem,że nie odpalała rano. Po podłączeniach do komputerów wniosek był jeden wymiana pompy -czytaj ok. 4000 zł.
    Zmieniłem mechanika.Ten wymienił mi uszczelki pod wtryskami + czyszczenie kolektora. Po tej naprawie od dwóch lat pali bez zarzutów.
    Być może mój przypadek jest odosobniony ale pytajcie innych mechaników bo nie zawsze wymiana pompy jest jedynym rozwiązaniem.

    0