Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterownik 18 wyjść względem 6 wejść PLC ?

23 Wrz 2009 11:21 3197 12
  • Poziom 12  
    Witam !

    Proszę o pomoc przy wybraniu sposobu sterowania lub rodzaju sterownika PLC.
    Układ ma załączać wybrane wyjścia 1-18 - przekaźnikowe na podstawie sygnałów pojawiających się na wejściach 1-6.
    Np. pojawienie się sygnału na WE1, WE2, WE3 = załączenie WY7, WY10 itp.
    Napięcie zasilania 12V - zastosowanie w samochodzie.
    Ewentualnie wchodzi w grę opcja wyprodukowania kilkudziesięciu urządzeń realizujących te funkcje w oparciu o mikroprocesor.

    Pozdrawiam Grzegorz.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 32  
    Wystarczy najzwyklejszy PLC np. simens - s 200 ale musisz zobaczyć ile ma wejść i wyjść bo nie pamiętam i odpowiednio go zaprogramować to droższa wersja, a tańsza to mikro kontrolerze kilka linijek programu :)

    Pozdrawiam.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 16  
    A może jakiś jednak tani sterownik PLC, np. Fatek już za kilka setek masz sterownik o takiej konfiguracji.
  • Poziom 12  
    Z tego co widzę to najbardziej elastycznym rozwiązaniem będzie użycie ATMEGi i wystukanie jakiegoś programu. Osobiście o programowaniu nie mam zielonego pojęcia ale pewnie znajomi pomogą. Ewentualnie proszę o sugestie jak skonfigurować porty wejściowe aby były odporna na zakłócenia z instalacji elektrycznej samochodu, przypominam iż mają rozpoznawać tylko stan na wejściu 6 portów 12V lub 0V pochodzący a wyłącznika 7 pozycyjnego.
  • Poziom 12  
    Witam,
    Tak prosto to bedzie kupic jakis tanszy PLC i modłuł rozszerzeń do niego. A jak to bedzie problem to możesz wykorzystac 2 sterowniki tańsze (jednej firmy) i połączyć w sieć. Napewno w sterownikach moellera jest taka opcja i jest to dziecinnie proste.
  • Poziom 20  
    A może układzie na programowalnym, czy z wykorzystaniem pamięci EEprom.
  • Poziom 12  
    Jeżeli chodzi o PLC wszystko wygląda prosto oprócz tego, że układ ma być zasilany napięciem 12V a większość zasilana jest napięciem 24V bądź 230V.
  • Poziom 16  
    gery napisał:
    Jeżeli chodzi o PLC wszystko wygląda prosto oprócz tego, że układ ma być zasilany napięciem 12V a większość zasilana jest napięciem 24V bądź 230V.


    są zasilane 12V np unitronics
    u innych producentów na pewno też się coś znajdzie
    sprawa dobrania wejść > poziomy wejściowe

    pozdrawiam
    elezibi
  • Poziom 32  
    Jeżeli to mam być proste to najlepiej logikę zrobić na diodach 1N4148 Minusem tego rozwiązania jest problem z "przeprogramowaniem"
    Najrozsądniej będzie na procku to zrobić, bo PLC do tego to jak armata na muchę. Jedynie musisz mieć doświadczenie w projektowaniu urządzeń odpornych na zakłócenia.
  • Poziom 10  
    Całą gamę sterowników PLC i akcesoriów do nich masz na stronach a2s .

    Bardzo polecam.
  • Poziom 12  
    Kolego gery,
    jeśli to ma być w samochodzie - to zwróć uwagę PRZEDE WSZYSTKIM na zakres temperatury pracy tego sterownika!!!
    Z napięciem poradzisz sobie za pomocą np przetwornicy, ale jeśli ŻYWOTNE FUNKCJE SAMOCHODU będą musiały być sterowane/włączane/blokowane przez ten sterownik, a temperatura otoczenia tego sterownika UNIEMOŻLIWI mu właściwą pracę - to to jest katastrofa!!!
    Sam kiedyś budowałem sterowanie żywotnymi funkcjami samochodu na PLC. Wybrałem wersję 12-voltową. Wszystko chodziło pięknie - aż do pierwszego przymrozku w nocy. Nad ranem nie mogłem otworzyć central-zamka, potem nie mogłem rozrusznika uruchomić. Jak już wszystko ruszyło, tak koło poludnia, i jechałem już samochodem - nagle, tak "sam-z-siebie" włączył się rozrusznik i już nie wyłączył!!!
    Kryminał - auto do garażu. Wiosną wywaliłem tę moją elektronikę i powróciłem do starej instalacji. Od tego czasu - ŻADNYCH własnych komputerów w samochodzie, które mają wpływ na ISTOTNE FUNKCJE ŻYCIOWE. Przestrzegam wszystkich kolegów, tutaj, przed takimi eksperymentami.
    Owszem - jakieś tam szyby, otwieranie klapy, wysuwanie anteny, wizualizacje, programowane wycieraczki i tym podobne bajery - ale NIC ŻYWOTNEGO!
    Żadnych tam własnych ABS'ów, rozruszników i tym podobnych.