Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez gle 1.6, brak iskry

neket 23 Sep 2009 17:21 5406 12
  • #1
    neket
    Level 11  
    Witam,

    Usterka wyglądała tak ze jadę spokojnie i nagle gwałtownie zgasł.

    Sprawdzone:
    - moduł wymieniony
    - niebieski kabelek wymieniony (ten co leci z modułu na kopułkę)
    - cewka jest zasilana
    - całkowity brak iskry na świecach, żeby wykluczyć winę kopuli sprawdziłem tez czy będzie iskra miedzy kablem WN z cewki a masą - nie było iskry (podobno jeśli jest ok to spokojnie powinna mieć około 1 cm)



    Jak już pisałem cewka jest zasilana, rezystancja miedzy plusem i minusem na cewce jest znikoma a miedzy minusem a tym "gniazdem" WN okolo 7kOhm.

    Mam inna cewkę (stara ale była sprawna) i na niej jest ok 5kOhm, pytanie jest takie czy mogę wsadzić na probe te z mniejsza rezystancja i nic sie nie uszkodzi (chodzi mi o moduł)?
    Jak mniemam mój poldek skoro ma moduł to jest z zapłonem elektronicznym a nie przerywaczowym wiec w najgorszym razie jeśli uzyje cewki z przerywaczowego to będzie słabsza iskra ale powinna być, tak?

    Niestety nie jestem w stanie odczytać jaka mam cewkę :/ domyślam się ze będzie to typu 4226, z tej starej odczytałem ze producent to Ducellier (Francja) a nr 520067b pisze na niej 12V.

    Pozdrawiam
  • #2
    markus15021959
    Level 16  
    W cewce WN jest olej , ktory chlodzi uzwojenia przed przegrzaniem i rowniez izoluje. Mialem taki przypadek ze olej wyciekal po kropelce przez gniazdo gdzie podlaczasz kabel WN . Tam jest wkret , ktory byl nie dokrecony i stad wyciek oleju , bo cewka jest skierowana gniazden WN w dol. Poczatkowo po nagrzaniu tylko przerywala jakis czas , potem po ostygniecia ,znowu sie pojawiala iskra . Gdy olej wyciekl calkowicie nastapilo przebicie zwojow i iskra calkowicie znikła. Nowa cewka tzw. elektroniczna / do zaplonu z modulem/ koszt 85pln /calkowicie naprawiła tę usterke. zwykla cewka do klasycznego zaplonu nie bedzie wspolpracowac z modulem . Idz na szrot i kup uzywana od zaplonu z modulem 20-30 pln.
  • #3
    neket
    Level 11  
    aha, czyli jest szansa ze doszlo do przebicia i cewka jest do niczego

    wiesz moze czy mozna uzyc tej 5kOhm? doszperalem sie ze to jest cewka z poloneza z silnikiem rovera 1.4 na wtrysku, gdzies na elektrodzie czytalem ze w polonezie z modulem pójdzie kazda cewka (opla, fiata itp) byle nie nie byla przeznaczona do ukladu z przerywaczem.

    jutro sie skocze na szrot zobaczyc czy cos tam stoi chociaz niestety watpie bo poldkow juz malo :/

    mi w sklepie zawolali 120zl, masakra
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    neket
    Level 11  
    pasek jest ok,

    jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić ale skoro zrobiłem tak ze odpiąłem od aparatu przewód idący od cewki i podczas kręcenia nie było iskry pomiędzy masa a końcówka tego przewodu (podłączonego do cewki) to można wykluczyć winę przerywacza?

    mam nadzieje ze wyjaśniłem się jasno bo trochę wyszło z tego masło maślane
  • #6
    balonika3
    Level 37  
    Wcześniej stwierdziłeś, że nie masz przerywacza. Może lepiej zdejmij kopułkę i zajrzyj.
  • #7
    neket
    Level 11  
    przepraszam przejęzyczenie, myślałem o rozdzielaczu (najwyższy czas iść spać bo już pierdoły pisze)
    mam moduł zapłonowy wiec wiec nie mam ukladu z przerywaczem

    sorry za wprowadzenie w błąd

    znalazłem na forum info ze jezeli cewka ma rezystancje uzwojenie pierwotne ponizej jednego ohma to nadaje sie do elektronicznego zapłonu a jezeli około 3 to do klasycznego (przerywaczowy)
    tylko nikt tego nie potwierdził :/


    -------------------------------------------------------------------------

    dzis cewke zamienilem na ta 5k i tez nie ma iskry

    jak juz wyjalem ta co byla przy silniku (ta 7k)to podpialem ja pod aku z podlaczona jedna swieca i krótko stykajac z minusem na swiecy pojawiala sie iskra czyli cewka jest ok :/ .... sprobowalem tez bez swiecy (troche marna a iskra ale jest)

    jak juz pisalem cewka jest zasilana (po zmierzeniu przychodzi prawie 12V), przeczyscielem wszystkie styki miedzy cewka i modulem sterujacym (sprawdzilem kable i wszystkie maja przejscie).

    jedyneczego jeszcze nie ruszlame to ten kondensatorek co jest przy plusie, tylko ze bez niego z aku byla iskra wiec czy to moze byc jego wina? wyglada ok, da sie go jakos sprawdzic bo nie mam narazie nic na podmiane?

    ma ktos jakies pomysly bo to paradoks przy zasilaniu bezposrednio z aku jest iskra a jak sie podepnie po 12V w miejscu zamocowania cewki to jest dupa (moduly mam dwa jeden na ktorym jezdzilem i drugi nowy, na obu to samo)
  • #8
    cezars65
    Level 24  
    Witam!

    Jeśli mogę w czyms pomóc, zamieszczam kilka zdjęć. Są na nich strony ze starych numerów 'Motoru' z początku lat 90. i ksiązki o naprawie Poloneza. Mam nadzieję, że coś to pomoże.

    Pozdrawiam ;)

    Polonez gle 1.6, brak iskry
    Polonez gle 1.6, brak iskry
    Polonez gle 1.6, brak iskry
    Polonez gle 1.6, brak iskry
    Polonez gle 1.6, brak iskry
  • #9
    balonika3
    Level 37  
    A zmierz napięcie na cewce podczas chechłania rozrusznikiem. Coś mi mówi, że będzie grubo poniżej 12V.
  • #10
    neket
    Level 11  
    1. Aparat sie obraca ok
    2. Zmierze napiecie na wejsciu do cewki i na aku jak krece, napisze co i jak (mam nadzieje ze bedzie cos widac w sensie ze wartosci beda skakac jakos sensownie)
    3. Wielkie dzieki za zdjecia zwlaszcza te z gazet, napewno beda bardzo pomocne.


    ----------------------------------------------------------------------


    ok to jak narazie zdazylem pomierzyc tak:

    Akumulator:

    - normalne napiecie 12,3
    - napiecie jak krece 10,8

    Cewka:

    * niewiedzielm jak zmierzyc napiecie wiec zrobilem tak (na kropki nie zwracajcie uwagi, uzylem ich zeby odsunac znaki od krawedzi):


    .............___V___
    .............|...........|
    .............|...........|
    modul---------------- + z cewki


    a) stary modul
    - na zaplonie jak nie krece ok. 0,2V
    - jak krece tez 0,2V
    b) nowy modul
    - na zaplonie jak nie krece ok. 0,17V
    - jak krece tez 0,17V

    * i tak:


    modul --------------- + cewki
    ...................|
    ...................|
    ...................V
    ...................|
    ...................|
    ............masa (blacha)

    a) stary modul
    - na zaplonie jak nie krece ok. 11,75V
    - jak krece spada do 9,6V
    b) nowy modul
    - na zaplonie jak nie krece ok. 11,75V
    - jak krece spada do 10V
  • #11
    neket
    Level 11  
    dobra panowie znowu jestem bez auta wiec wracam do reanimacji poldka

    zmierzyłem napięcie na wyjściu z niebieskiego kabelka i na jakimś aparacie zapłonowy znalezionym w garażu po "pokręceniu" ręką widać ze jakieś napięcie się pojawia a jak sie podepnę do tego w aucie i krece rozrusznikiem to 0 czyli wiadomo co :)

    tylko mam pytanie jak to wymienić żeby ten wieloklin wszedł prawidłowo :/ bo pewnie to ma duże znaczenie ... jest jakis myk? żadnego nacięcia czy nacechowania nie widzę

    Polonez gle 1.6, brak iskry
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    neket
    Level 11  
    odpowiedz jak krowie na rowie czyli idealna dla mnie, dzięki !!


    -----------------------

    mam jeszcze jedno pytanie, przy okazji problemów z cewka przypadkiem dotknąłem zaworka benzyny (ten co jest w okolicach miedzy cewka a kopułką) i mam go po przekręceniu stacyjki gorący jak cholera? jest to normalne, bo coś nie sadze :/