Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

URSUS C360 3p padł podnośnik

jarmusch 23 Wrz 2009 21:20 6172 10
  • #1 23 Wrz 2009 21:20
    jarmusch
    Poziom 8  

    w ciagniku c360 3p padł podnośnik i nie dziala wom - co moglo paść? sprzeglo wał, czy jakis trybik? pilnie potrzebuje rady

    0 10
  • #3 23 Wrz 2009 21:43
    harnasx
    Poziom 22  

    wrózenie z fusów :(

    oczywiście teoretycznie mogło paść sprzęgło II stopnia ale mogło też zupełnie coś innego np "trybik"

    sprawdz krecąc recznie WOMem (załóż sam wałek albo podepnij jakąś lekką maszynę napedzaną przez WOM) i "posłuchaj" co się dzieje - przełacz dzwignię WOMu i zaobserwuj czy nastepuja jakies zmiany w oporze przy kreceniu

    0
  • #4 23 Wrz 2009 22:05
    jarmusch
    Poziom 8  

    wiec tak nie ma rozniczy czy WOM załączony jest czy nie, opory krecenia są kednakowe, a właściwie ich brak :(

    0
  • #5 23 Wrz 2009 22:39
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Wajchę reduktora ustaw na neutral wrzuć czwórkę i wajchą od wałka i pompy poszukaj zależnego wałka bądź zależnej pompy jak się odezwie to tarcza do wymiany.

    0
  • #6 24 Wrz 2009 09:11
    harnasx
    Poziom 22  

    a jak to nie pomoze to wykręć "zamek" od wom/pompa (mam na myśli pierwszą z tych "srubek" których masz pięć na skrzyni gdy patrzysz od góry ;) i sprawdz ruszając dzwignią czy wodzik się przesuwa gdy zmieniasz połozenie drzwigni wom


    jeśli to wszystko co wyżej sprawdzisz to nalezy wykluczyć uszkodzenie sprzęgła i zabrać sie za "trybiki" :(

    mogłbyś dla jasności opisać w szczegółach w jakich okolicznościach Ci się to uszkodziło!

    0
  • #7 24 Wrz 2009 09:57
    jarmusch
    Poziom 8  

    to było tak...
    jade sobie z kawałka pola na inny kawałek z talerzówką i nagle słysze jak ona sie za mną toczy i juz sie podnieść nie chciała... i musiala opaść tak "cichaczem" bo nie towarzyszyły temu żadne dźwięki poza lomotem toczącej się po kamieniach talerzówki...

    0
  • #8 24 Wrz 2009 12:05
    jurekj1
    Poziom 15  

    Wałek jest dwuczęściowy, łączony tuleją napędu pompy. Lubi czasem zerwać zęby sprzęgięłka na wałkach i w tulei.Tylną część WOM można wysunąć po odkręceniu pokrywy.Jeśli to nic nie da to pokrywy skrzyni i mostu do góry ,spuścić olej i wszystko widać.

    0
  • #9 24 Wrz 2009 14:21
    jarmusch
    Poziom 8  

    tak na marginesie całe zdarzenie miało miejsce podczas jazdy pod góre

    a co do próby na 4 biegu to podnośnik podnosi, wałek się obraca ale da się go zatrzymać reką

    0
  • #10 24 Wrz 2009 21:25
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Na mój gust wywalaj tarczę WOM.

    0
  • #11 27 Wrz 2009 20:37
    jarmusch
    Poziom 8  

    okazało się, że nity zerwały się na tarczy WOM...
    pozdrawiam i dzięki za porady

    0