Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAXTOR, SAMSUNG, ScanDisc - problem

15 Cze 2004 09:20 837 4
  • Poziom 26  
    Wczoraj probowalem podlaczyc moj dysk (maxtor 40GB) do innego kompa (z dyskiem Samsung 40GB). Kiedys dzialaly normalnie ale wczoraj w BIOSie pokazywalo 2 dyski tak jak powinno byc (Primiary Master SAMSUNG, Primiary Slave MAXTOR). Wyszedlem z BIOSu i komp wlaczyl sie od nowa. Stawal przez chwile jak byl napis "Detecting IDE drivers" czy jakos tak i pisalo cos tam po angielsku ze nie ma bootsectora na dysku. Odaczylem MAXTORa i tamten poszedl normalnie ale wlaczyl sie Scan DIsc (komp ma win 98) to dalem ENTER zeby nie czekac. Pozniej pokombinowalem jeszcze ze zworkami w SAMSUNGu i komp poprawnie wykryl 2 dyski, zaczal sie uruchamiac W98 (tak jak powinno) ale znowu wlaczyl sie Scan disC i pisalo ze na dysku D moga byc bledy i musi uruchomic gruntowny test sprawdzania bledow, tez nie chcialo mi sie czekac to znow ENTER. Poszedl WIn98 przegralem to co mialem przegrac, odlaczylem moj dysk i wlaczylem kompa z powrotem. Znow Scan DIsc i znow mowi ze musi byc gruntowny test powierzchni na dysku D. Znow ENTER i poszlo. Ale to nie moj komp i nie chce zeby komus za kazdym razem wyskakiwal SCAN DISC. CZy warto poczekac az wykona gruntowny test czy moze jest jakis sposob zeby go wylaczyc na zawsze. Slyszalem kiedys ze do jakiegos pliku chyba .ini wpisuje sie "autoscan=0" i nie bedzie SCAN DISCa przy uruchamianiu. W jakim pliku nalezy to wpisac, bo ja mam WINXP a to juz chyba co innego.

    Konfiguracja kompa do ktorego podlaczalem dysk:
    Plyta: Soltek chyba, wiem ze ma takie cos jak "red storm overclocking"
    Procek: Athlon 1600
    Ram: 256MB
    Graf: GeForce2
    Dysk: SAMSUNG 40GB (nie pamietam modelu)

    Moj dysk: MAXTOR 40GB (tez nie pamietam)
  • Poziom 39  
    Proponuję pozwolić programowi scandisc na aprawdzenie dysku. Na początek nie gruntowne. Jeżeli jednak upomina się o gruntowne, to może świadczyć o wystąpieniu Bad Sektorów.
    Jeżeli są jakieś problemy z MBR, to uruchom: fdisk /mbr. Program odświeży MBR i może być po kłopocie
  • Poziom 14  
    Gdy by scandisc sobie nie poradził z tym możesz spróbować
    Disk Doktorem z Nortona Utilitis uważam że jest lepszy.
  • Poziom 26  
    no to zostawie mu niech se sprawdzi
  • Poziom 26  
    chyba poszlo bo powiedzialem kumplowi zeby poczekal na gruntowne sprawdzenia powierzchni, bo mi sie juz do niego nie chcialo isc, ale wszystko chyba dziala bo nic nie mowil. Dzieki