Auto: BMW e34 525i
Wtryskiwacze: Valtek niebieskie 3 Ohm
Reduktor: Elpigaz ANA04
Elektronika: Elpigaz Stella Nord
Dysze: za wąskie
Pojemność: 2494
Moc: 192
Kod Silnika: m50b25
Rok Produkcji: 1991
Na wstępie chciałbym powiedzieć, że soft pokazuje że dysze są za małe (mam wkrętki w kolektorze ale bałem się je wykręcać, bo widziałem że jest tam jakieś uszczelnienie - od strony węża mają 4mm), a przy przyspieszaniu zaraz przed przełączeniem sie na benzyne ciśnienei w parowniku wynosi 1,6bar. Na beigu jałowym ciśnienie jest ustawione na 1,2bar.
Problemy:
1. Auto przy ostrym przyspieszaniu, przy 4500-5000 obr, przełącza się na benzyne
2. Gdy silnik jest zimny, ale na tyle ciepły by przełaczyć się na gaz (ustawione na 30st.C) jedzie normalnie (moze troszke poszarpuje przy przyspieszaniu). Problem pojawia się gdy obroty spadną do bieg jałowego (np. na skrzyżowaniu) i wcisne gaz - wtedy autko sie dusi i po jakiś 2s dopiero łapie wyższe obroty. Ten problem ustępuje gdy silnik sie nagrzeje do jakiś 50-60 stopni. Samochód mam jakieś 2 miesiące kupiłem go już z instalacja. Na początku może troche przygasał, ale napewno nie w takim stopniu jak jest teraz. potem miałem problemy z ukłądem chłodzenia, silnik się grzał, padła pompa wody, czyli nie było obiegu. Doszły też problemy z ukłądem zapłonowym. teraz już wszystko naprawione, ale problem się nasilił.
3. Nie wiem na ile trzeci problem jest związany z poprzednimi, ale na benzynie auto jest słabsze niz na gazie - dlatego wczesne przełaczanie sie na gaz jest tak uciazliwe, bo silnik wtedy szarpie i przestaje przyspieszać. Ponadto na zimnym silniku gdy odpalam na benzynie obroty falują w taki sposób ze z 2 tys spadają powoli poniżej 700 i spowrotem skaczą na 2 tys. Obu tych problemów nie ma, gdy np. dzień wcześniej pokręce samochód na benzynie do odciecia, czyli bardzo ostra jazda przez jakieś 10 minut.
Niektórzy kazali mi zrobić reset ECU, inni mówili że to bez sensu, bo komp instalacji i tak go przesteruje. Teraz mam interfejs i program więc mogę działać i czekam na porady. Z góry dzięki!
Wtryskiwacze: Valtek niebieskie 3 Ohm
Reduktor: Elpigaz ANA04
Elektronika: Elpigaz Stella Nord
Dysze: za wąskie

Pojemność: 2494
Moc: 192
Kod Silnika: m50b25
Rok Produkcji: 1991
Na wstępie chciałbym powiedzieć, że soft pokazuje że dysze są za małe (mam wkrętki w kolektorze ale bałem się je wykręcać, bo widziałem że jest tam jakieś uszczelnienie - od strony węża mają 4mm), a przy przyspieszaniu zaraz przed przełączeniem sie na benzyne ciśnienei w parowniku wynosi 1,6bar. Na beigu jałowym ciśnienie jest ustawione na 1,2bar.
Problemy:
1. Auto przy ostrym przyspieszaniu, przy 4500-5000 obr, przełącza się na benzyne
2. Gdy silnik jest zimny, ale na tyle ciepły by przełaczyć się na gaz (ustawione na 30st.C) jedzie normalnie (moze troszke poszarpuje przy przyspieszaniu). Problem pojawia się gdy obroty spadną do bieg jałowego (np. na skrzyżowaniu) i wcisne gaz - wtedy autko sie dusi i po jakiś 2s dopiero łapie wyższe obroty. Ten problem ustępuje gdy silnik sie nagrzeje do jakiś 50-60 stopni. Samochód mam jakieś 2 miesiące kupiłem go już z instalacja. Na początku może troche przygasał, ale napewno nie w takim stopniu jak jest teraz. potem miałem problemy z ukłądem chłodzenia, silnik się grzał, padła pompa wody, czyli nie było obiegu. Doszły też problemy z ukłądem zapłonowym. teraz już wszystko naprawione, ale problem się nasilił.
3. Nie wiem na ile trzeci problem jest związany z poprzednimi, ale na benzynie auto jest słabsze niz na gazie - dlatego wczesne przełaczanie sie na gaz jest tak uciazliwe, bo silnik wtedy szarpie i przestaje przyspieszać. Ponadto na zimnym silniku gdy odpalam na benzynie obroty falują w taki sposób ze z 2 tys spadają powoli poniżej 700 i spowrotem skaczą na 2 tys. Obu tych problemów nie ma, gdy np. dzień wcześniej pokręce samochód na benzynie do odciecia, czyli bardzo ostra jazda przez jakieś 10 minut.
Niektórzy kazali mi zrobić reset ECU, inni mówili że to bez sensu, bo komp instalacji i tak go przesteruje. Teraz mam interfejs i program więc mogę działać i czekam na porady. Z góry dzięki!
