Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Elpigaz - za szybko przełącza z LPG na Pb pod obciążeniem

Zapek90 23 Sep 2009 22:34 3727 2
  • #1
    Zapek90
    Level 10  
    Auto: BMW e34 525i
    Wtryskiwacze: Valtek niebieskie 3 Ohm
    Reduktor: Elpigaz ANA04
    Elektronika: Elpigaz Stella Nord
    Dysze: za wąskie :)
    Pojemność: 2494
    Moc: 192
    Kod Silnika: m50b25
    Rok Produkcji: 1991

    Na wstępie chciałbym powiedzieć, że soft pokazuje że dysze są za małe (mam wkrętki w kolektorze ale bałem się je wykręcać, bo widziałem że jest tam jakieś uszczelnienie - od strony węża mają 4mm), a przy przyspieszaniu zaraz przed przełączeniem sie na benzyne ciśnienei w parowniku wynosi 1,6bar. Na beigu jałowym ciśnienie jest ustawione na 1,2bar.

    Problemy:

    1. Auto przy ostrym przyspieszaniu, przy 4500-5000 obr, przełącza się na benzyne
    2. Gdy silnik jest zimny, ale na tyle ciepły by przełaczyć się na gaz (ustawione na 30st.C) jedzie normalnie (moze troszke poszarpuje przy przyspieszaniu). Problem pojawia się gdy obroty spadną do bieg jałowego (np. na skrzyżowaniu) i wcisne gaz - wtedy autko sie dusi i po jakiś 2s dopiero łapie wyższe obroty. Ten problem ustępuje gdy silnik sie nagrzeje do jakiś 50-60 stopni. Samochód mam jakieś 2 miesiące kupiłem go już z instalacja. Na początku może troche przygasał, ale napewno nie w takim stopniu jak jest teraz. potem miałem problemy z ukłądem chłodzenia, silnik się grzał, padła pompa wody, czyli nie było obiegu. Doszły też problemy z ukłądem zapłonowym. teraz już wszystko naprawione, ale problem się nasilił.
    3. Nie wiem na ile trzeci problem jest związany z poprzednimi, ale na benzynie auto jest słabsze niz na gazie - dlatego wczesne przełaczanie sie na gaz jest tak uciazliwe, bo silnik wtedy szarpie i przestaje przyspieszać. Ponadto na zimnym silniku gdy odpalam na benzynie obroty falują w taki sposób ze z 2 tys spadają powoli poniżej 700 i spowrotem skaczą na 2 tys. Obu tych problemów nie ma, gdy np. dzień wcześniej pokręce samochód na benzynie do odciecia, czyli bardzo ostra jazda przez jakieś 10 minut.

    Niektórzy kazali mi zrobić reset ECU, inni mówili że to bez sensu, bo komp instalacji i tak go przesteruje. Teraz mam interfejs i program więc mogę działać i czekam na porady. Z góry dzięki! :)
  • #2
    krzysiek40
    Level 22  
    Witam. Jeśli chodzi o ciśnienie to powinno być w zakresie 1.00 do 1.05 na wolnych obrotach. Jak przyciśniesz (ostre przyspieszanie) to może lekko spaść do ~0.95. Co do średnicy dysz to chodzi tu o średnicę otworu dyszy od strony węża i u Ciebie chyba około 2.6mm powinno być.
  • #3
    Zapek90
    Level 10  
    Wszystkie moje problemy rozbijały się o niewydolne wtryskiwacze. Miałem Valteki, moze były rozkalibrowane, jednak wszyscy zawsze narzekali więc nie miałem zamiaru ich reanimować. Nawet gdybym rozwiercił ich dysze do 4.0 to też by były za małe. Zmieniłem wtryskiwacze na MagicJet z dyszami 2.4 i wszystko jest idealnie i na benzynie i na gazie (w przypadku Elpigazu mapa benzynowa dostosowuje sie do gazowej - gdy gazowa jest wydłużana aby nadrobić za wąskie dysze, to samo dzieje się z benzynową i cylindry sa zalewane).