Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

daf xf105 problem z adblue

24 Wrz 2009 09:42 13240 11
  • Poziom 10  
    mam problem z daf xf 105 z 2007 roku nie pobiera mi adblue jak podłączyłem tester to wyświetliło komunikaty :względne ciśnienie powietrza po otwarciu /włącznik AdBlue blokowany podczas rozruchu
    dodatkowo wyświetla jeszcze :
    czujnik ciśnienia oleju silnikowego F744 napięcie na pin C33 EUS zbyt niskie z powodu :-wadliwego czujnika ciśnienia oleju, (F744)-zwarcie do masy na pin C33 EUS-zwarcia między C34 EUS-zbyt niskie ciśnienie oleju P0524 pojawiły się błędy numeru 64.
    Czujnik poziomu oleju F673 włączona wraz z zapłonem ostrzeżenie o niskim poziomie.
    Niski poziom podczas rozruchu P150F pojawiły się błędy numer 64.
    Czujnik poziomu oleju F673-przerwa w przewodach na pin B13 ECU (P250F nr 64)
    Czujnik wału silnika
    Czujnik wału korbowego F552 ostrzeżenie o nadmiernych obrotach (P0219 nr 64)
    Ponadto po przekręceniu kluczyka w samochodzie wyświetla na czerwono komunikat (Centralne urządzenie sterujące pojazdu)
    Czekam na jakieś podpowiedzi co z tym zrobić i gdzie szukać przyczyny.
  • Testo
  • Moderator - Na Wesoło HydePark
    Sprawdź wiązkę idącą z ECU do silnika.
  • Poziom 10  
    wiązka ecu to jest ta co dochodzi do modułu (kasety) na silniku po lewej stronie ,
    bo wtyczki sprawdzałem i wygląda wszystko dobrze
    gdzie jest pin C33 ECU i B13 ECU
  • Testo
  • Poziom 14  
    Witam, piotr682 bierzesz się za elektrykę a nie wiesz co to jest wiązka ecu to możesz mieć spore problemy.Czym diagnozowałeś? jeśli orginałem to masz tam wszystkie dane tobie potrzebne.
  • Poziom 10  
    Witam, myśle że mam trochę pojęcia o elektryce samochodowej ale jak mam możliwość to wole zapytać i się upewnić
    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    ja bym sprawdził dysze na tłumiku albo moduł dozucjacy ;]
  • Poziom 10  
    dokłądnie ;] dysza albo moduł dozujacy . m,oduł tylko nowya dysze wyczyscic goraca woda ;]
  • Poziom 1  
    Witam mam pytanie co było przyczyną tych blędów ,ponieważ mam ten sam problem pali sie kontrolka centralne urzadzenie sterujace pojazd na zielono a tester pokazał takie same błedy co pana ?
  • Poziom 10  
    problem polegał na zabrudzonej wtyczce modułu adblue
    temat zamykam
  • Specjalista - DAF Trucks
    d_a_f napisał:
    dokłądnie ;] dysza albo moduł dozujacy . m,oduł tylko nowya dysze wyczyscic goraca woda ;]


    Wreszcie post gościa, co zna się na rzeczy, pewnie, że to Dosing module albo wtryskiwacz adblue!, tylko ten fejsik coś kulawo przetłumaczył błąd : 74-5 air pressure after orifice value too high during operation"
    D_A_F szacun dla ciebie.
    p.s. tylko dzisiaj znalazłem przyczynę malfunkcji w systemie adblue w dwóch Dafach, tyle, że ten ostatni (FTG cf 85), ma dopiero pół roku :wink:

    Dodano po 2 [minuty]:

    nikus5 napisał:
    Witam mam pytanie co było przyczyną tych blędów ,ponieważ mam ten sam problem pali sie kontrolka centralne urzadzenie sterujace pojazd na zielono a tester pokazał takie same błedy co pana ?


    Przekaznik G126 jako pierwszy na odstrzał!
  • Specjalista - DAF Trucks
    czujnik temp. spalin za katalizatorem to bardzo zawodny i czesto psujacy sie element i fakt, ze jego wskazania sá niezbédne do uruchomienia wtrysku adblue.Do aktywowania systemu muszá byc spelnione scisle okreslone warunki pracy silnika, m.in. temperatury za i przed katalizatorem conajmniej 250 st.celsjusza, o ile pamietam, na dodatek obroty silnika w wáskim zakresie, moment obrotowy powyzej ilustam niutonometrow itd.
    poza tym my tu w tym poscie piszemy o module dozujácym (tym przy resorze), a nie o glownym zespole kontrolujacym AdBlue, o ktorym piszesz, ze naprawiajá.
    BTW, jak to mozliwe, ze naprawiajá cos, do czego nie ma nigdzie czesci zamiennych, jest nierozbieralne i precyzyjne jak zegarek???
    Polecam wymiane glownego zespolu kontrolujácego na najnowszy, nowy, ktory jest pozmianowym, ulepszsonym zespolem.Przede wszystkim jest bardziej tolerancyjny na zanieczyszczenia olejem napédowym.
    Tylko w tym tygodniu wymienilem trzy.Wiem ze jest drogi, ale z perspektywy niezawodnosci a wiec ciaglosci w transporcie, to najbardziej niezawodne wyjscie.