Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra x20DTL - 1125 , 0400 (zawór upustowy)

zamela 24 Wrz 2009 18:41 20012 35
  • #1 24 Wrz 2009 18:41
    zamela
    Poziom 14  

    Witam

    Zastanawiam się co steruje elektrozaworkiem od cięgna turbiny ? ( mam na myśli elektrykę)

    Jakiś czas temu pamiętam ze podczas przygazowania do około 2000obr cięgno się ruszało , już nie pamiętam czy wciągało czy co ale było w ruchu a obecnie jest tak ze zaraz po odpaleniu silnika , pręt zostaje wciągnięty i bez względu na obroty w tej pozycji już zostaje .

    Aby upewnić się jak powinno być sprawdziłem to w samochodzie kolegi ,u niego po dodaniu gazu cięgno ruszyło zostało zassane .

    Czasem autko łapie "muła" wolno reaguje na pedał gazu i podczas ruszanie nie ma mocy a wręcz gaśnie . Po ponownym odpaleniu jest OK.

    Odczytałem nastepujące błędy
    P1125
    P0400

    Obejżałem dokładnie układ podciśnień i wężyki , kolanka wszystko OK

    Gdzie szukać przyczyny tego problemu /

    0 29
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 24 Wrz 2009 19:33
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 25 Wrz 2009 00:38
    zamela
    Poziom 14  

    Pompa sprawna 0,9 bara .
    Układ podciśnień szczelny

    3 elektrozawory sprawdzone i są w sprawne ,

    Najbardziej dziwi mnie fakt stale wciągniętego cięgna od zaworu upustowego (bez względu na obroty) . Po odłączeniu wtyczki od elektrozaworu od turbiny napięcie na biegu jałowym wynosi 6,6V między pinami w wtyczce .

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #4 25 Wrz 2009 01:03
    kamil II
    Poziom 18  

    zrób odczyty dawki, ciśnienie itd przy przegazowaniu na postoju i pod obciążeniem a te będy wywala ci cały czas ?

    0
  • #5 25 Wrz 2009 01:07
    zamela
    Poziom 14  

    CZEK zapala sie sporadycznie i właśnie wtedy auto ma strasznego muła ze nie idzie ruszyć bo gaśnie . Po ponownym odpaleniu wszystko OK .
    Czasem podczas ruszania czuć że silnik traci moc , szarpnie i później wolniej reaguje na pedał gazu.

    P1125 - Otwarty obwód zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania lub za mocne wejście zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania, bądź wadliwe działanie układu krytycznego 1 lub układu krytycznego 2.
    Obieg zaworu regulującego ciśnienie ładowania - uszkodzone części składowe: próżniowy element nastawczy - zawór regulacyjny ciśnienia ładowania lub zwarcie w obwodzie prądowym modułów sterujących zacisk 96.


    Sprawdziłem wiązkę od wtyczki elektrozaworu turbiny do ECU i jest OK

    0
  • #7 27 Wrz 2009 11:38
    zamela
    Poziom 14  

    EGR sprawdzony , membrana szczelna .

    Dopatrywałbym sie bardziej problemu z zaworem upustowym turbiny z jego sterowaniem stąd też błąd 1125 . Dawniej podczas dodawanai gazu pozycja zaworu się zmieniała a teraz nie i jest cały czas otwarty .

    Jeszcze mały problem z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego ten przed przepływką pokazuje tmp 677 stopni . Po odłączeniu wtyczki wskazanie identyczne wiec musze przejzec przewody - błąd nie wyskakuje.

    0
  • #8 27 Wrz 2009 11:43
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 27 Wrz 2009 11:59
    zamela
    Poziom 14  

    Test robiłem opel scanerem

    0
  • #10 27 Wrz 2009 12:42
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 27 Wrz 2009 13:17
    zamela
    Poziom 14  

    w zasadzie tak to standard dla przeciętnego zjadacza chleba . TECH 2 raczej mi nie potrzebny

    0
  • #12 27 Wrz 2009 13:21
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 27 Wrz 2009 13:24
    zamela
    Poziom 14  

    i 12000zł mniej w kieszeni heh to bym inną furę kupił bez tego problemu.
    Dlatego korzystam z pospolitego fejsu do potrzeb domowych.

    0
  • #14 27 Wrz 2009 13:29
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 27 Wrz 2009 13:35
    zamela
    Poziom 14  

    Testu zaworów nie zrobie tym czymś ale technicznie sa sprawne .

    Odczytam te parametry .
    A co z tmp powietrza zasysanego bo wychodzi na to ze jest tak 677 stopni , czy to ma jakis wpływ na prace silnika ?

    0
  • #16 27 Wrz 2009 13:37
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 27 Wrz 2009 13:43
    zamela
    Poziom 14  

    dobra kupie jutro autobosa który pewnie tez nie ma takich opcji wiec zostaje doskladac na TECHa lub jechać do specjaliści którzy tradycyjnie wykasują 50-100zł i nic nie zrobią i stwierdzą CIĘZKI przypadek.

    0
  • #18 27 Wrz 2009 14:20
    adam7009
    Poziom 38  

    opelscaner ma większe możliwości jak autoboss,w samochodach bez can.
    nie sam sprzęt czyni mistrza.

    0
  • #19 27 Wrz 2009 14:42
    zamela
    Poziom 14  

    To już sam nie wiem czym to sprawdzać.

    przepływka
    bieg jałowy 310mg/
    3000 obr 430mg/

    0
  • #20 27 Wrz 2009 17:00
    emeryt2
    Poziom 42  

    Szanowny Kolega Motronic zapomniał podpowiedzieć o przecierających się "schlauhach" podciśnienia , przy poprzeczce nad chłodnicą.

    0
  • #21 27 Wrz 2009 17:04
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 27 Wrz 2009 19:14
    zamela
    Poziom 14  

    Podciśnienia sprawdzone wakuometrem i wszystko jest OK

    0
  • #23 02 Paź 2009 15:02
    kamil II
    Poziom 18  

    zamela napisał:
    Podciśnienia sprawdzone wakuometrem i wszystko jest OK


    No chyba nie OK skoro jest problem kolega dobrze napisał "nie sam sprzęt czyni mistrza" jak bys kumał o co loto to byś zrobił

    0
  • #24 02 Paź 2009 16:07
    zamela
    Poziom 14  

    Wszystko OK z podciśnieniami znaczy sie nie ma nieszczelności a pompa wytwarza dobre podciśnienie.

    To może kolega napisze gdzie i jak szukać przyczyny problemu wtedy napewno skumam o co loto :)

    Podciśnienie na wyjsciu vacumpompy -0,98bara
    na wejsciach do poszczegolnych elektrozaworów -0,8

    1
  • #25 04 Paź 2009 12:17
    pawelxxx25
    Poziom 12  

    Sprawdź czy czujnik ciśnienia w kolektorze nie zalepił się nagarem.

    0
  • #26 04 Paź 2009 12:21
    zamela
    Poziom 14  

    czujnik OK , z 2 miesiace temu czyściłem kolektor i czujnik raczej byl czysty ale dla pewnosci spr go tydzien temu i wyglądał OK

    Po odpaleniu zimnego silnika troche nierowno pracuje przez kilkanascie sekund ale to raczej wina nie grzejących jeszcze świec (5-10 stopni )
    Czasem podczas jazdy na zimnym motorze gdy włącze tempomat np na 3 biegu przy predkosci 50km/h czuć szarpnięcia , nierowną pracę silnika ale po przegazowaniu OK i dzieje sie to sporadycznie .

    0
  • #27 04 Paź 2009 12:28
    pawelxxx25
    Poziom 12  

    Czasami takie objawy może powodować przepływomierz powietrza - błąd 1125 rejestruje się też przy złej dawce paliwa

    0
  • #28 04 Paź 2009 12:31
    zamela
    Poziom 14  

    Przepływkę wymieniałem z pol roku temu bo kolega mi ją mechanicznie uszkodzil .
    Kupilem oryginalną uzywkę i wszystko bylo ok ale wiadomo jak to jest z uzywkami .

    W jaki sposób można sprawdzić przepływkę ?
    odczytac ilosc powietrza przy pomocy jakigos fejsu ?

    0
  • #29 15 Mar 2010 22:23
    zamela
    Poziom 14  

    Dodam ze sprawdziłem podciśnienia przed każdym z elektrozaworków i było OK ( -0,9 )

    Podmieniłem elektrozaworki z tym od klapek zawirowań i problem zniknął :)

    0
  • #30 15 Mar 2010 23:40
    tzok
    Moderator Samochody

    ...czyli teraz nie działają Ci klapy, bo elektrozawór (attuator) Ci się zacina.

    0
  Szukaj w 5mln produktów