Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Vectra x20DTL - 1125 , 0400 (zawór upustowy)

24 Wrz 2009 18:41 20486 36
  • Poziom 14  
    Witam

    Zastanawiam się co steruje elektrozaworkiem od cięgna turbiny ? ( mam na myśli elektrykę)

    Jakiś czas temu pamiętam ze podczas przygazowania do około 2000obr cięgno się ruszało , już nie pamiętam czy wciągało czy co ale było w ruchu a obecnie jest tak ze zaraz po odpaleniu silnika , pręt zostaje wciągnięty i bez względu na obroty w tej pozycji już zostaje .

    Aby upewnić się jak powinno być sprawdziłem to w samochodzie kolegi ,u niego po dodaniu gazu cięgno ruszyło zostało zassane .

    Czasem autko łapie "muła" wolno reaguje na pedał gazu i podczas ruszanie nie ma mocy a wręcz gaśnie . Po ponownym odpaleniu jest OK.

    Odczytałem nastepujące błędy
    P1125
    P0400

    Obejżałem dokładnie układ podciśnień i wężyki , kolanka wszystko OK

    Gdzie szukać przyczyny tego problemu /
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Pompa sprawna 0,9 bara .
    Układ podciśnień szczelny

    3 elektrozawory sprawdzone i są w sprawne ,

    Najbardziej dziwi mnie fakt stale wciągniętego cięgna od zaworu upustowego (bez względu na obroty) . Po odłączeniu wtyczki od elektrozaworu od turbiny napięcie na biegu jałowym wynosi 6,6V między pinami w wtyczce .
  • Poziom 18  
    zrób odczyty dawki, ciśnienie itd przy przegazowaniu na postoju i pod obciążeniem a te będy wywala ci cały czas ?
  • Poziom 14  
    CZEK zapala sie sporadycznie i właśnie wtedy auto ma strasznego muła ze nie idzie ruszyć bo gaśnie . Po ponownym odpaleniu wszystko OK .
    Czasem podczas ruszania czuć że silnik traci moc , szarpnie i później wolniej reaguje na pedał gazu.

    P1125 - Otwarty obwód zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania lub za mocne wejście zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania, bądź wadliwe działanie układu krytycznego 1 lub układu krytycznego 2.
    Obieg zaworu regulującego ciśnienie ładowania - uszkodzone części składowe: próżniowy element nastawczy - zawór regulacyjny ciśnienia ładowania lub zwarcie w obwodzie prądowym modułów sterujących zacisk 96.


    Sprawdziłem wiązkę od wtyczki elektrozaworu turbiny do ECU i jest OK
  • Poziom 14  
    EGR sprawdzony , membrana szczelna .

    Dopatrywałbym sie bardziej problemu z zaworem upustowym turbiny z jego sterowaniem stąd też błąd 1125 . Dawniej podczas dodawanai gazu pozycja zaworu się zmieniała a teraz nie i jest cały czas otwarty .

    Jeszcze mały problem z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego ten przed przepływką pokazuje tmp 677 stopni . Po odłączeniu wtyczki wskazanie identyczne wiec musze przejzec przewody - błąd nie wyskakuje.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Test robiłem opel scanerem
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    w zasadzie tak to standard dla przeciętnego zjadacza chleba . TECH 2 raczej mi nie potrzebny
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    i 12000zł mniej w kieszeni heh to bym inną furę kupił bez tego problemu.
    Dlatego korzystam z pospolitego fejsu do potrzeb domowych.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Testu zaworów nie zrobie tym czymś ale technicznie sa sprawne .

    Odczytam te parametry .
    A co z tmp powietrza zasysanego bo wychodzi na to ze jest tak 677 stopni , czy to ma jakis wpływ na prace silnika ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    dobra kupie jutro autobosa który pewnie tez nie ma takich opcji wiec zostaje doskladac na TECHa lub jechać do specjaliści którzy tradycyjnie wykasują 50-100zł i nic nie zrobią i stwierdzą CIĘZKI przypadek.
  • Poziom 14  
    To już sam nie wiem czym to sprawdzać.

    przepływka
    bieg jałowy 310mg/
    3000 obr 430mg/
  • Poziom 42  
    Szanowny Kolega Motronic zapomniał podpowiedzieć o przecierających się "schlauhach" podciśnienia , przy poprzeczce nad chłodnicą.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Podciśnienia sprawdzone wakuometrem i wszystko jest OK
  • Poziom 18  
    zamela napisał:
    Podciśnienia sprawdzone wakuometrem i wszystko jest OK


    No chyba nie OK skoro jest problem kolega dobrze napisał "nie sam sprzęt czyni mistrza" jak bys kumał o co loto to byś zrobił
  • Poziom 14  
    Wszystko OK z podciśnieniami znaczy sie nie ma nieszczelności a pompa wytwarza dobre podciśnienie.

    To może kolega napisze gdzie i jak szukać przyczyny problemu wtedy napewno skumam o co loto :)

    Podciśnienie na wyjsciu vacumpompy -0,98bara
    na wejsciach do poszczegolnych elektrozaworów -0,8
  • Poziom 12  
    Sprawdź czy czujnik ciśnienia w kolektorze nie zalepił się nagarem.
  • Poziom 14  
    czujnik OK , z 2 miesiace temu czyściłem kolektor i czujnik raczej byl czysty ale dla pewnosci spr go tydzien temu i wyglądał OK

    Po odpaleniu zimnego silnika troche nierowno pracuje przez kilkanascie sekund ale to raczej wina nie grzejących jeszcze świec (5-10 stopni )
    Czasem podczas jazdy na zimnym motorze gdy włącze tempomat np na 3 biegu przy predkosci 50km/h czuć szarpnięcia , nierowną pracę silnika ale po przegazowaniu OK i dzieje sie to sporadycznie .
  • Poziom 12  
    Czasami takie objawy może powodować przepływomierz powietrza - błąd 1125 rejestruje się też przy złej dawce paliwa
  • Poziom 14  
    Przepływkę wymieniałem z pol roku temu bo kolega mi ją mechanicznie uszkodzil .
    Kupilem oryginalną uzywkę i wszystko bylo ok ale wiadomo jak to jest z uzywkami .

    W jaki sposób można sprawdzić przepływkę ?
    odczytac ilosc powietrza przy pomocy jakigos fejsu ?
  • Poziom 14  
    Dodam ze sprawdziłem podciśnienia przed każdym z elektrozaworków i było OK ( -0,9 )

    Podmieniłem elektrozaworki z tym od klapek zawirowań i problem zniknął :)
  • Moderator Samochody