Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A Rezystor wentylatora chłodnicy, gdzie szukać?

JanuszB307 24 Wrz 2009 19:30 9796 22
  • #1 24 Wrz 2009 19:30
    JanuszB307
    Poziom 10  

    Witam,
    posiadam samochodzik: Opel Vectra A z silnikiem 2.0 Benzyna.
    Mam problem ze znalezieniem rezystora / opornika do wentylatora chłodnicy,
    chodzi tylko bieg 2 i załącza się przy około 100°C .
    Czujnik płynu chłodzącego jest sprawny, po wyjęciu wtyczki zrobiłem zworkę na 1 i 2 bieg i chodzi tylko 2.
    Na wentylatorze chłodnicy nie ma zamontowanego rezystora, dochodzą do niego tylko 2 piny / kable + i - .
    Stawiam także że może być walnięty przekaźnik ale nie mam pojęcia gdzie może się znajdować także moje dwa pytania:
    1. Gdzie znajduje się rezystor / opornik biegu 1
    2. Gdzie znajdują się przekaźniki od wentylatora i chyba powinny być 2 sztuki na 1 i na 2 bieg.

    Wszystkim z góry dziękuję za porady.

  • #2 24 Wrz 2009 19:40
    1078231
    Usunięty  
  • #3 24 Wrz 2009 20:05
    JanuszB307
    Poziom 10  

    Niestety kolo mocowania wiatraka nie ma nic :/
    Do wiatraka dochodzą tylko 2 kable + i - nic poza tym.

    O tym cygarze co piszesz to widziałem w Vectrze B że takie występuje i jest mocowane na obudowie wentylatora i do niego dochodzą 3 kable.

    W mojej VA instalacja jak i wentylator jest wszystko fabrycznie oryginalne, bez żadnych przeróbek.

    Jak to coś pomoże to jest to Vectra z dość sporą ilością elektroniki:
    - ABS
    - Elektr. szyberdach
    - Elektr. szyby 2x
    - Elektr. lusterka
    - Halogeny
    - Centralny zamek z Alarmem fabrycznym
    - Wspomaganie
    - Dużo czujników i lampek których w innych VA nie ma.

    Może te parametry pomogą w odnalezieniu tych 2 rzeczy jeśli nie to proszę je ignorować :)

    Czekam na dalsze podpowiedzi ...

  • #4 24 Wrz 2009 20:11
    1078231
    Usunięty  
  • #5 24 Wrz 2009 20:22
    JanuszB307
    Poziom 10  

    Tak mam czujnik 2 biegowy i dochodzą do niego 3 kable,
    pisałem już że robiłem zworkę na 1 bieg i na 2 bieg.

    Dwa kable grubsze i jeden minimalnie cieńszy ( + 12V ) który łączyłem z tymi dwoma grubszymi, oczywiście osobno i na wszystkie możliwe sposoby, nawet te dwa grubsze razem tak dla pewności.

    Diagnoza --> Brak biegu 1

    Pomoże ktoś w znalezieniu tego przekaźnika i rezystora ???

  • #6 08 Paź 2009 15:45
    xkrzysiek20
    Poziom 1  

    kolego te przekaźniki są w skrzynce nad serwem na forum elektrody jest opis przekaźników bardzo czytelny z pewnością ci pomoże

  • #7 08 Paź 2009 17:22
    JanuszB307
    Poziom 10  

    Witam,
    niestety nad serwem nie ma żadnych przekaźników,
    jest tam czarna skrzynka w której powinny być ale była ona przystosowana do starszych VA a w mojej wersji jest ona pusta i nic w niej nie ma i nigdy nie było ( gumy na kable całe nie dziurawione itd..).

    Także proszę jeszcze o jakieś inne porady gdzie można znaleźć te przekaźniki a szczególnie chodzi mi o ten rezystor ??

    Dzięki za próbę pomocy ...

  • #8 08 Paź 2009 18:54
    marck1
    Specjalista od sprzętów RTV

    Z którego roku jest ta VA i jaki typ silnika?

  • #9 08 Paź 2009 20:01
    JanuszB307
    Poziom 10  

    Opel Vectra A
    Rok produkcji: 1992

    Jeśli chodzi o typ silnika to nie bardzo wiem i nie wiem skąd to odczytać, z dowodu:
    Opel Vectra 2,0
    1998,00 cm³
    85,00 kW

    Jeśli to nie wystarczy to proszę powiedzieć skąd odczytać ten typ silnika...

  • #10 08 Paź 2009 21:17
    marck1
    Specjalista od sprzętów RTV

    Jeżeli prawda, że 85kW (115kM) to powinien to być silnik C20NE, ale w nich silnik wentylatora był jedno biegowy. Podnieś maskę i nad prawym reflektorem na poprzeczce powinna być tabliczka znamionowa, a na niej typ silnika.

  • #11 08 Paź 2009 21:32
    JanuszB307
    Poziom 10  

    W tej chwili nie mam samochodu bo jest w trasie, sprawdzę jutro popołudniu i dam znać czy jest ten typ i jaki jest.

    Ale mam pytanie odnośnie tego wentylatora:
    do wentylatora dochodzą 2 kable także można by twierdzić że jest jedno biegowy ale dlaczego jest czujnik 2 biegowy, dochodzą do niego 3 kable ( 1 cieńszy +12V i 2 grubsze - rozumiem że odejście na dwa biegi 1 i 2 , tylko gdzie jest rezystor pierwszego biegu? ), wiec jak to w końcu jest ?

    Jutro napisze ten typ jaki jest ...

  • #12 08 Paź 2009 21:34
    rico37p
    Poziom 28  

    Z tyłu za skrzynką bezpiecznikową są przekażniki dodatkowego wyposażenia i tam szukaj .Odłącz wtyczkę z silnika i z czujnika temp na chłodnicy. Zwieraj przewody zdjęte z czujnika i nasłuchuj gdzie będzie słychać tykanie przekażnika (potrzebna pomoc drugiej osoby). Prawdopodobnie będzie miniaturowy przekażnik w czarnej obudowie. Powodzenia.

  • #13 08 Paź 2009 22:10
    JanuszB307
    Poziom 10  

    Jutro będę tam szukał ... mam nadzieję że tam są bo w końcu gdzieś muszą być :)

    Kolego: rico37p , wiesz może coś na temat tego rezystora ?? czy jest i gdzie może być ??
    Przekaźniki wydaję mi sie że powinny być 2 szt, bo kiedyś taki problem rozwiązywałem w BMW i tam były dwa przekaźniki osobno na każdy bieg.

    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, jutro popołudniu się odezwę i dam znać co i jak.
    Pozdrawiam.

  • #14 08 Paź 2009 22:47
    marck1
    Specjalista od sprzętów RTV

    JanuszB307 napisał:
    Jutro będę tam szukał ... mam nadzieję że tam są bo w końcu gdzieś muszą być

    .

    No właśnie nie muszą, to zależy jaki jest typ silnika, a były ich w VA 2.0 cztery rodzaje, z tym że w tym przypadku w rachubę wchodzą trzy.

  • #15 09 Paź 2009 08:10
    lgrzeg
    Poziom 14  

    sprawdz kontrolka przy jakiej tem zalacza sie I i II bieg jedz na zlom poszukaj jakiegos rezystora za 2 piwa go dostaniesz zamontuj przekaznik bezpiecznik rezystor i ma dzialac a sprawdzales bezpieczniki ??

  • #16 09 Paź 2009 19:31
    rico37p
    Poziom 28  

    Są dwa przekażniki w zależności od typu silnika. Przy silniku X20XEV są dwa jednakowe przekażniki plus opornik, przyC20LET dwa różne plus opornik.Do opornika dochodzą przewody czerwonożółty i czarnozielony (wg schematu).Przypominam sobie że w którymś z aut opornik był zamontowany przed chłodnicą z przodu.Moja rada iść po kolorach przewodów. Powodzenia.

  • #17 09 Paź 2009 20:54
    marck1
    Specjalista od sprzętów RTV

    No, no, dobrze prawisz, tyle tylko że silnik X20XEV występował dopiero w 1994r, a C20LET (turbo) to 204 KM.

  • #18 09 Paź 2009 22:41
    rico37p
    Poziom 28  

    Do Marck1 informacje brałem ze schematu (brak tam r.p. i mocy silnika ). Najlepiej gdyby właściciel odczytał typ silnika i podał,

  • #19 10 Paź 2009 01:02
    marck1
    Specjalista od sprzętów RTV

    Tak, domyślam się że opierałeś się na schematach, obstawiam, że jest to silnik C20NE, wiatrak jedno biegowy, bez rezystora - poczekajmy co nam powie autor tego tematu, bo nie ma sensu gdybać.

  • #20 10 Paź 2009 02:11
    Usunięty
  • #21 10 Paź 2009 17:23
    rico37p
    Poziom 28  

    Jechać po przewodach w tym przypadku niestety nie możemy, zostaje gdybanie i pisanie. Tylko szkoda że autora tematu wcięło.

  • #22 10 Paź 2009 22:43
    ociz
    Moderator Samochody

    Jak jest rezystor to musi być koło wiatraka żeby miał chłodzenie, proste i logiczne. Ja mam C20NE w Astrze F, mam 2 biegi prosto z czujnika, bez przekaźników, a rezystor jest zamontowany przy samym silniku wentylatora.

  • #23 12 Paź 2009 13:55
    JanuszB307
    Poziom 10  

    Witam,
    przepraszam za moją nie obecność, miałem pilny wyjazd w trasę.

    Dziękuję za zainteresowanie tematem, dołączę zdjęcie tej tabliczki znamionowej i drugiej innej która też jest na poprzeczce, ja nie potrafię tam odczytać modelu silnika.
    Jeśli potrzeba to mogę też wrzucić zdjęcie silnika i wiatraka ale jeśli chodzi o wiatrak to na nim nie ma rezystora, dochodzą do niego tylko 2 kable + i - .

    Odpowiedź dla: lgrzeg
    Tak, bezpieczniki są wszystkie sprawdzone i sprawne.

    Co do przekaźników to chyba ich znalazłem, są pod skrzynką bezpieczników schowane głęboko ale na razie nie udało mi się do nich dobrać i stwierdzić jakie są i do czego.
    Postaram się to zrobić na dniach.

    Opel Vectra A Rezystor wentylatora chłodnicy, gdzie szukać?


    Czekam na pomocne wypowiedzi w ustaleniu jaki to silnik i odnośnie tego wiatraka ....
    Dzięki !!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME