Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Knock sensor - działanie.

24 Wrz 2009 19:56 3420 11
  • Poziom 9  
    Witam koledzy. Jestem tu nowy, od jakiegoś czasu próbuję używać oscyloskopu, bawię się w diagnozowanie silników. Wyczytałem tu (niestety nie potrafię znaleźć) wypowiedź jednego z kolegów, który twierdził że w pewnych stanach sterownik silnika przyśpiesza zapłon aż do momentu wystąpienia spalania stukowego, opóźnia i znowu przyspiesza...Zrozumiałem to tak, jak gdyby sterownik cały czas dążył do maksymalnie przyspieszonego zapłonu. Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić, kiedy się tak dzieje? Czy to prawda?
    Z góry serdeczne dzięki.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dziękuję serdecznie. Możesz mi kolego wyjaśnić, w jakich stanach silnika taka korekcja występuje aż do momentu zadziałania KS? Czy są takie momenty, kiedy sygnał z tego czujnika jest całkowicie ignorowany przez sterownik? Przepraszam za tyle pytań, pozdrawiam.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Widzę, że rozmawiam z fachowcem więc postaram się opisać swój problem bardziej dokładnie. Mam klientkę, Hyundai Getz 1.1 SOHC. Ta pani wraca do mnie ustawicznie, średnio raz na miesiąc. P0325 cały czas. Przemierzone przewody do sterownika, czujnik dokręcony prawidłowo (zero korozji w miejscu styku z blokiem), udaję mi się wzbudzić sygnał stukając młotkiem w okolicy zamontowania. Raz dostałem auto do testów na weekend, przejechałem specjalnie prawie 400 kilometrów, na różny sposób męcząc silnik i nie udało mi się spowodować błędu. Czy to może być wina szemranego paliwa? Z tego co wiem, częściej jeździ jej syn, ona używa auta tylko raz na jakiś czas. Bo elektrycznie to ja już się poddałem.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Albo jej syn potrafi "dobrze" jeździć
    Może po OBD zobaczyć tzw. "zamrozone ramki" kiedy ten błąd występuje
  • Poziom 9  
    Dziękuję Wam za porady i miłe przyjęcie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Bardzo mnie to zaciekawiło, może kolega coś więcej na temat napisać? Bardzo proszę.
  • Poziom 42  
    Też jestem ciekaw, widziałem w Audi dwa czujniki, jeden z wtyczką do góry, a jeden w bok, przesunięcie o 90st.
  • Moderator Samochody
    Hmm, z tą wtyczką to mnie zaciekawiłeś