Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zatarcie silnika do c-360 na korbowodach

24 Wrz 2009 21:53 16620 21
  • Poziom 9  
    Witam.Mam mały problem z c-360.Po kapitalnym remoncie silnika(wymianie tuleji i tloków,szlifie walu korbowego,,glowne czopy 3 szlif,korbowody 1 szlif)po okolo 200 moto godzinach zatarl sie na korbowodach(najbardziej na 1 i 4 cylindrze glowne czopy walu byly ok)Po sprawdzeniu wszystkiego nie znalazlem zadnej przyczyny.Sprawdzalem nawet korbowody czy sa idealnie okragle.Moze ktos mial taki przypadek????
  • Użytkownik obserwowany
    Za ciasno spasowane albo nie dotarty silnik pracujący z obciążeniem, albo smarowanie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Zaslepek nie wybijalem ale wal mylem i dmuchalem sprezonym powietrzem.Opilkow raczej nie powinno byc a poza tym to dopiero po takim czasie by sie zatarl?Troche dostal w przyslowiowa dupe ale nic mu sie nie powinno dziac
  • Użytkownik obserwowany
    A chodził z 24h luzem najlepiej w nocy wtedy tak fajnie echo niesie.....
  • Użytkownik obserwowany
    E gdzie tam, po prostu ktoś przyszedł i go zgasił.
  • Poziom 39  
    Piszesz o rzeczach niemożliwych. Chodzi mi o to, że przyczyna być musi. Nie wiem, czy to nie ty pytałeś kilka dni wstecz dlaczego zanika ciśnienie oleju w układzie. W każdym razie obstawiałbym wadliwy montaż panewek. Zakładam, że nie były montowane niewłaściwe panewki, czyli uzyskano swobodny obrót oraz, że nigdy nie zabrakło oleju silnikowego. A gzdieś dalej coś mi wygląda, że może masz coś niedobrze z pompą olejową. Tyle, że ty jesteś przekonany o poprawności.
    Jak piszesz "złe panewki" mogły być w związku z faktem, że spotkało to wszystkie. Ale muszą być bardzo złe i nie wiem jak to udowodnisz. Dlatego kombinowałem, że mogły być źle ustawione otwory olejowe.
  • Poziom 9  
    Panewki byly dobrze spasowane dlatego ze po szlifie walu dostalem kartke z wymiarami po czym w sklepie facet dobral mi odpowiednie panewki(1szlif 0,25),nie raz robilem silniki nie tylko sobie i bylo wszystko ok.Raz tylko mialem przypadek ze byl blok krzywy,wal obracal sie z lekkim opore.Po kilku minutach pracy zaczol slabnac,pomoglo wtedy honowanie bloku a przy okazji korbowodow.Moj silnik nie mial problemmow z cisnieniem,pompa olejowa jest starszego typu(szersza)zawor zostal zalozony nowy a cisnienie oleju w momencie zatarcia bylo okolo 6 atmosfer(tak duzo bo mial podwyzszone obroty w momencie duzego obciazenia)normalnie na wolnych obrotach ma cos kolo 4.Moja opina na ten temat jest taka ze byly badziewne panewki

    Dodano po 21 [minuty]:

    Motronic.Wał do c-360 nie posiada zaslepek ktore mozna wybic tak jak np.we fiacie 126p:D Sa tylko sruby ktore wo wywierceniu kanlu olejowego przez producenta zostaja wkrecone,obciete i zapunkowane zeby sie nie odkrecily.Nigdy nie widzialem walu do c360 z zaslepkami nawet w starym typie ze duzymi przeciwwagami
  • Użytkownik obserwowany
    Masz na stałe manometr ciśnienia oleju?
    Taki manometry sie montuje jak silnik sie zatarła i właściciel dmucha na zimne i patrzy na ciśnienie.
    Wielokrotnie widywane są własnie w 60'tkach i kombajnach zbożowych.
  • Poziom 9  
    Tak jest ale ja sam go zamonotowalem,czasmi dobrze wiedziec co sie dzieje z motorem.Jutro go odpalam,pojezdzae troche i zobacze co sie bedzie dzialo
  • Poziom 24  
    Nie widzę nic złego w tym że zamontował manometr wszystkie duże ursusy,mtezety i małe iwany go mają seryjnie montowanego i co wszystkie się zacierają?A bizon ma nawet 2 czujniki jeden na zegar a drugi na klakson.Zegar jest o wiele lepszy od kontrolki zwłaszcza jak się jeździ starym rupem bez obrazy.Miałeś 6 atm przy zatarciu trochę to dziwne motor był zimny czy dół w tak idealnym stanie?
  • Poziom 21  
    Miałem kiedyś co prawda w innym ciągniku a tym samymi silniku podobną przygodę. Silnik po remoncie chodził dobrze aż tu podczas jazdy z agregatem zaczął gwałtownie słabnąć po kilku minutach zgasł. Jak się później okazało panewka na czopie głównym stopiła się. Wyciągnąłem a właściwie wyrwałem taki cieniutki placuszek. Przyczyna - "mechanik" podczas składania silnika nie sprawdził drożności magistrali olejowej w kadłubie silnika. Znalazłem tam nakrętkę M8. To ona narobiła bigosu.
  • Poziom 13  
    Podczas docierani śilnika powinien być wkręcony manometr aby mozna było sprawdzić czy wszystko jest ok. Możliwe że olej był pod słabym ciśnieniem dałeś mu buta doszła temperatura i efekt jest.
  • Poziom 13  
    Witam, przyczyną zatarcia silnika był źle zrobiony szlif, kilka razy już taki przypadek miałem. Szlifierz źle zamontował wał w maszynie i zrobił jajowate czopy. Najczęściej dzieje się to z korbowymi czopami gdyż na nich jest najciężej ustawić oś wału. dlaczego 1 i 4 się zararł, bo szlifierz ustawiał wał według wewnętrznych czopów.
  • Poziom 39  
    Panowie. Przecież tzw jajowate czopy można wykryć przy montażu. Po drugie to bardzo źle świadczyłoby o szlifierzu, chociaż możliwe. Ja dalej podejrzewałbym drożność smarowania.
  • Poziom 9  
    Watpię zeby wał byl zle wyszlifowany,robila mi to firma ktora zajmuje sie tylko i wylacznie remontami silnikow do ciagnikow.Gdyby oni chcieli dawac ciala przy czyms takim to napewno by do tego czasu upadła ich firma.Wał bez tlokow obracal sie idealnie potem tez tylko bylo ciezej.Narazie silnik dziala,dam mu jeszcze troche czasu na dotarcie a potem go sprobuje przy ciezkiej pracy.Jak bedzie wszystko ok to tak zostanie jesli nie to sie mowi trudno:D
  • Poziom 13  
    Panowie najlepiej taki wał po szlifie skręcić na sucho wszystkie panewki i obrócić kilka razy, po wymontowaniu widać czy jest dobrze wyszlifowany czy nie.Wał dobrze zrobiony nie ma prawa zrobić nawet ryski na panewce. Wiadomo również że mało który szlifierz prostuje tarczę przed szlifem każdego wału, efektem tego są niedoszlifowane skrajne powierzchnie czopów.
  • Poziom 33  
    Panowie odgrzeje temat ale czy przyczyną takiego stanu rzeczy nie może być zużyty wałek rozrządu, bo z tego co pamiętam wałek i wał mają wspólne kanały smarowania w bloku , i tak jeśli wałek zużyty to nie ma ciśnienia na czopach wału bo całe ucieka na wałku rozrządu. Czy może źle kombinuję?
  • Poziom 1  
    kolega niema racji zafsze zrobi ryse ale docieranie dopasuje na panewkach
  • Poziom 13  
    matkod napisał:
    kolega niema racji zafsze zrobi ryse ale docieranie dopasuje na panewkach
    :D



    hahaha
  • Poziom 9  
    Cos koledzy slabo sie znacie.moze w koncu nadszedl czas zeby samodzielnie naprawic silnik a nie pompowac sobie glowy jakimis pierdolami.:D:D:DBez urazy oczywiscie