Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford mondeo 99r gaz sekwencja - dławienie silnika na wolnych

kazek 25 Wrz 2009 10:40 3854 6
  • #1 25 Wrz 2009 10:40
    kazek
    Poziom 9  

    Witam

    Założyłem w lipcu gaz do autka, ale odrazu po założeniu miałem problemy.
    A mianowicie jak silnik się nagrzeje to na wolnych obrotach(skrzyrzowanie, korek lub nawet jak wcisne na dłużej sprzegło to obroty szybko spadają) zaczyna dławić silnik (zamiast utrzymywac obroty na ok 900 RMP to spadaja on do ok 500 RMP, potem spowrotem wracaja na 900 i znowu spadają. Tak 4-5 wahńięć i stabilizuje sie na 900).
    Dzieje sie to tylko na gazie i przy nagrzanym silniku.

    Instalacja gazowa w autku to:
    - centralka zenit JZ-2005
    - listwa wtryskowa matrix mj-xjm
    - reduktor wg świadectwa homologacji to AT 07

    zrobiłem screeny z programu zenita:
    - konfiguracji

    Ford mondeo 99r gaz sekwencja - dławienie silnika na wolnych

    - odczytu

    Ford mondeo 99r gaz sekwencja - dławienie silnika na wolnych

    - modelu


    Ford mondeo 99r gaz sekwencja - dławienie silnika na wolnych

    - mapy

    Ford mondeo 99r gaz sekwencja - dławienie silnika na wolnych


    Jaka może byc przyczyna takiego zachowania?
    Czy jakies parametry poprawić?

    pozdrawiam

    0 6
  • Texa Poland
  • #2 25 Wrz 2009 22:28
    dariusz105
    Poziom 26  

    zgadując co jest powodem stawiam na kiepsko nawiercony kolektor i długie wężyki.sprawdz co jest pod maską (foto) bo na pewno nie AT 07.

    0
  • Texa Poland
  • #3 25 Wrz 2009 22:58
    s.q
    Poziom 21  

    Dla tego silnika jest potrzebny lubryfikator to po pierwsze, a po drugie zrób analize spalin to wszystko wyjdzie samo.

    0
  • #4 26 Wrz 2009 23:04
    manio123
    Poziom 34  

    lubryfikator , kupa śmiechu :D:D:D:D:D:D:D:D , wszyscy druciarze to pchaja zamiast ustawić sterownik , albo choćby przeczytac instrukcję.Niepiśmienni?
    Wszystko widac bez analizatora bo po to jest sterownik i mapy. Mapę gazu masz nad benzynową - czyli na gazie za ubogo. Jak się nagrzeje to zenit ma słabo zrealizowane korekcje od temperatury (o ile wogóle jest włączona) i jest jeszcze bardziej uboga mieszanka = silnikiem rzuca . Nagrzej dobrze silnik i zrób autokalibracje na najwyższej temperaturze jaka będziesz w stanie uzyskać.W zakładce ekspert zaznacz korekcje od temperatury gazu i ciśnienia. Zbierz mape gazową i jeśłi trzeba to przesuń model tak aby punkty mapy gazowej zachodziły na punkty mapy benzynowej. Skasuj mapę gazu i zbierz ponownie. Sprawdź czy korekta modelu zadziałała .... i tak aż do skutku. Żaden lubryfikator niepotrzebny i nic tu nie zmieni czarowanie. Zamiast przesuwac model możesz też zwiększyć cisnienie do 1,1 a nawet 1,2 bara. Patrząc na króciutką mapę to jeźdzsz jak emeryt. Pociśniej do odcięcia i pozbieraj całą napę tak do 15 ms, Wtedy zobaczysz co wart reduktor bo jest on co najwyżej na styk. Zobacz jak spadnie ciśnmienie przy maksymalnym bucie.
    Inna sprawa to montaż , nawiercenie kolektora. Jeśłi takie ustawienia wypuścił gazownik to i tu czarno widzę :|

    0
  • #5 27 Wrz 2009 20:21
    michalziolo1
    Poziom 14  

    Co do lubryfikacji do zależy od pojemności i koloru pokrywy zaworów (czarna plastik lub srebrna aluminium) a jak kolega manio dobrze zauważył to te auto trzeba napoczątek wyregulować. Twój gazownik zmienił ino parametr offset i nic po za tym. Co do analizy spalin komputer benzynowy dokona korekty czasów wtrysku na gazie i analiza raczej wyjdzie dobrze

    0
  • #6 27 Wrz 2009 21:19
    kazek
    Poziom 9  

    dariusz105 napisał:
    zgadując co jest powodem stawiam na kiepsko nawiercony kolektor i długie wężyki.sprawdz co jest pod maską (foto) bo na pewno nie AT 07.


    z foto trzeba troszkę poczekać, musze sie dostać do tego ustrojstwa.




    Cytat:
    manio123


    co do ustawień to robił wszystko gazownik (partacz). od początku wmawia mi że to wina auta, jak nie kable wysokiego napięcia to teraz zasyfiony układ paliwowy czy jakoś tak (nie wiem co ma układ paliwowy do gazu), a na koniec dodał że gaz to twór obcy i czego chce od tego :).
    Dlatego szukam przyczyny żeby móc do gościa pojechać i powiedzieć co jest zrypane ewentualnie jak nie umie ustawić to żeby pokrył kosztu ustawienia u kogoś innego.

    Cytat:
    Nagrzej dobrze silnik i zrób autokalibracje na najwyższej temperaturze jaka będziesz w stanie uzyskać.W zakładce ekspert zaznacz korekcje od temperatury gazu i ciśnienia. Zbierz mapę gazową i jeśłi trzeba to przesuń model tak aby punkty mapy gazowej zachodziły na punkty mapy benzynowej. Skasuj mapę gazu i zbierz ponownie. Sprawdź czy korekta modelu zadziałała .... i tak aż do skutku. Żaden lubryfikator niepotrzebny i nic tu nie zmieni czarowanie. Zamiast przesuwac model możesz też zwiększyć cisnienie do 1,1 a nawet 1,2 bara. Patrząc na króciutką mapę to jeźdzsz jak emeryt. Pociśniej do odcięcia i pozbieraj całą napę tak do 15 ms, Wtedy zobaczysz co wart reduktor bo jest on co najwyżej na styk. Zobacz jak spadnie ciśnmienie przy maksymalnym bucie.


    z tym tez mogę mieć kłopoty, ustawiać zabardzo nie umiem, dopiero zbieram informacje i czytam instrukcje do zenita. drugim problemem jest brak laptopa żeby tak jeździć i zczytywać mapę. te screeny co zamieściłem to podłączałem stacjonarny komputer pod zenita i zczytałem wszystko co widziałem na ledwo nagrzanym silniku.

    Cytat:
    Patrząc na króciutką mapę to jeźdzsz jak emeryt.

    nie szarżuje jak nie musze, wyszalałem się już teraz wożę dziecko i żonę wiec uważam jak jeżdżę (oczywiście nie daje sobą też pomiatać na ulicy :)


    jeżeli ktoś miał by jeszcze jakieś pomysły lub podpowiedział jak mam coś ustawić ewentualnie sam żeby nie popsuć to bym był wdzięczny.

    pozdrawiam

    0
  • #7 27 Wrz 2009 23:00
    manio123
    Poziom 34  

    laptop niepotrzebny do zbierania map - zbierają sie same w sterowniku. Na stacjonarnym komputerze dokonujesz autokalibracji, regulacji ciśnienia czy przebudowy modelu. Skoro piszesz na elektrodzie to masz jakiś inżynierskie zacięcie a instrukcja obsługi sterownika jest prosta. Bez tego nikt nic Ci nie poradzi bo to jakby mówić ślepemu o kolorach. Przepraszam ślepych.
    Musisz miec podstawy wiedzy jeśli chcesz poprawiac po gazowniku. Jeśli nie to zmień gazownika

    0