Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 benz. 1.4 16v -nierówna praca, błąd u0500

25 Wrz 2009 19:22 9822 12
  • Poziom 15  
    Auto znajomego. Kupione jako nówka sztuka:
    -silnik 1.4 16v 66kW(90KM)
    -rocznik 2004(podobno w 2005 coś w silnikach 1.4 zmodernizowano. Dla mnie to nieistotne)
    -przebieg ok. 35000 km.
    -instalacja gazowa sekwencyjna "komputer Zenit"(cytuję właściciela). Z tego co wiem większość przebiegu na LPG.
    -auto użytkowane z głową, spokojnie i bez wariactw....co jak się dalej pokaże nie pomogło. Materiały eksploatacyjne na czas.

    Co było z grubsza robione:
    -jakiś czas temu(może 3000km) wymieniono uszczelkę pod głowicą, z musu rzecz jasna, bo stara puściła na zewnątrz olej i to dość znacznie. Z cieczą chłodząca nie byo mieszania. Problemy poniżej opisane zaczęły się na 100% nie bezpośrednio po tej naprawie.
    -nieznane mi bliżej regulacje LPG. Pomogły tak czy siak -LPG działa dobrze
    -sprawdzono świece(mają ok. 15000km) i kable(pewnie "czy nie świecą")

    Powód założenia wątku:
    Auto ciężko odpala na benzynie, po odpaleniu często gaśnie, jeżeli chodzi to szarpie jakby "wypadały zapłony" nieregularnie. Przyśpiesza jednak jakoby w porządku, ogólnie problem wydaje sie tyczyć tylko wolnych obrotów.
    Na LPG jest duuuużo lepiej -nieregularność pracy jest niemal niezauważalna, w zasadzie nie wiem czy nie pomijalna.
    Na LPG w/g właściciela "chodzi mi lepiej niż na benzynie". Raczej wyklucza to moim zdaniem awarię instalacji WN(świece, cewki, kable...) -LPG ma wobec niej wyższe wymagania(a raczej mniejszą tolerancyjność) niż zasilanie benzyną.
    Kontrolka "check engine" świeci.

    Auto zostało mówiąc potocznie wpięte przez znajomego amatora. Podobno uzyskał dwie informacje:
    -za wysoka temperatura paliwa na I cylindrze(?)
    -numer błędu u0500 "nie podlegający serwisowaniu", ze znów posłużę się cytatem.

    Znajomy zastosował klasyczny sposób "przywracania benzyny" -zrobił całkiem sporo kilometrów tylko na benzynie -w kilku ratach ok.1000
    Zmian brak.
    Podobnie bezskuteczne było kilkukrotne wypięcie akumulatora i próby włączenia bez niego urządzeń elektrycznych auta("...żeby mu rozładować i nic nie pomogło...")

    Auto odwiedziło kilku mechaników, każdy miał jeden pomysł "pogoń go pan na benie to mu przejdzie", jeden dodał pęknięcie szyby i tworzyw podszybia co niestety wyszło nie za późno ale...to inna historia.
    Auto nie miało poza LPG żadnych przeróbek.

    Informacje mało może precyzyjne ale podane mi w biegu wraz z prośbą o "poszukaj w sieci proszę". Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 14  
    moja sugestia jedna nieszczesny czujnik temperatury nie zawsze wykrywalny przez komputer diagnostyczny a czyniacy takie wlasnie obiajawy pzdr
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 15  
    Nie omieszkam sprawdzić, bo walka z autem trwa z małymi przerwami. Odwiedziło kolejnych "ooo ten jak nie zrobi to nikt" i ciągle lipa. Ja kompletnie w marce "nie siedzę", nie mam danych dotyczących choćby czujnika -"Sam naprawiam 307" okazało się kilkuzagadnieniowym dziełem entuzjastów Peugeota. Rzecz jasna czujnik wsadzić w ciecz gorącą i miernik podpiąć da radę, lecz wolałbym dokładniejsze dane(oporność przy danej temp. itp.) jeżeli Kolega posiada. Rzecz jasna sam poszukam -może coś trafię
    Dziękuję za odzew i pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Prosze dane do czujnika:
    napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
    opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
    opór: 200 - 300 omów / 90 °C
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Czujnik odpowiedzialny za prace silnika (po części) wysyłający sygnał do sterownika ma cztery piny.
  • Poziom 15  
    Jak tylko wolne chwile będę miał zbieżne z posiadaczem auta to działamy(a zależy koledze, bo dba o auto). Kolego extrafura -zasłużone "pomógł" i dziękuję. Będę słowny i napiszę czy to czujnik ale przynajmniej coś będę działał -najgorzej jak nie ma się pomysłu...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    dokrecacz napisał:

    Oj kolego, jeszcze daleka droga przed Tobą zanim będziesz mógł doradzać w tych sprawach...

    To może coś precyzyjniej? Bo ta uwaga to szczerze przydatna jest...wcale :D
    Chodzi mi w sensie czy ten czujnik sprawdzać.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 36  
    Obejrzyj przekaźnik zespolony,sprawdź działanie zaworu pochłaniacza par paliwa,a zabawę zacznij od odpięcia inst.gazowej żeby nie bruździła.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    dokrecacz napisał:
    Sprawdzaj jeśli potrafisz. Może lepiej jechać do gościa z odpowiednim sprzętem i wiedzą? Ty postanowiłeś uzdrowić to auto, ok. Powodzenia Ci życzę.

    Co z Tobą? Skrytykowałeś wypowiedź kol.extrafura dotyczącą czujnika nie podając powodów krytyki. Taka zwykła paplanina. Ja nie mając auta obecnie "pod ręką" nie mogę nawet zobaczyć wspomnianego czujnika więc poprosiłem o szczegóły. Gość ze sprzętem? Czytałeś chociaż cały wątek? -takich gości (nawet ASO) to auto miało już więcej niż papier toaletowy ....wiadomo czego. A jaki zresztą "sprzęt" do sprawdzenia czujnika -miernik i konkretne dane "ile przy ilu" plus ocena sposobu reakcji na wzrastającą temperaturę. Tu nie trzeba powodzenia -nie wiem to pytam, wiesz coś to napisz ale bez takich górnolotnych uwag ile to jeszcze zejdzie zanim ktoś coś będzie mógł, czy wtrącając zbędny cynizm. Nie masz nic konkretnego do napisania to nie przeszkadzaj -bo jak ktoś pisze źle, a Ty wiesz gdzie się myli to paskudnie, że się z tym kryjesz. Jak zaś nie wiesz to po co nam tu "moderujesz"? Błyśnij wiedzą -to w końcu dział techniczny nie HP...
    Co do odpięcia LPG -było to już robione i to naprawdę solidnie. Auto jeździło z wypiętym LPG kilka dni. Autem kolegi zajmuję się w miarę czasu, do tego jak czegoś nie znam to nie tykam wiec zanim coś będę wiedział nieco zejdzie.