Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Leganza, brak ładowania

26 Wrz 2009 18:29 3809 14
  • Poziom 9  
    Witam, mam poważny problem z ładowaniem. Zaczęło się od żarzenia kontrolki od ładownia wraz z kontrolką hamulca ręcznego po przekręceniu stacyjki. Po uruchomieniu silnika dalej żarzyło się ladowanie do momentu przygazowania silnika. Po przygazówce ładowanie gasło i alternator ładował na ok 13,5V bez obciążenia. Po włączeniu świateł i klimatyzacji np spadało do ok 12,6V. Pomyślałem, ze to wina alternatora. Oddałem go do regeneracji. Po zamontowaniu tego zregenerowanego alternatora jest całkowity brak ladowania, nie zapala się nawet kontrolka. Wyjąłem zegary i żarówka jest ok. Jest jeszcze gorzej niż było wcześniej. Nie wiem co mam już robić, nie znam się na elektryce. Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Alternator to już i łożyska miał głośne więc nie zastanawiałem się długo i oddałem do regeneracji. Wymontowałem go sam i zamontowałem. Przy montażu nie było czego nawet uszkodzić, ponieważ tam jest tylko kabel z wtyczką i przykręcana masa. I teraz nie wiem, czy to wina źle zregenerowanego alternatora (robiony był w zakładzie zajmującym się alternatorami)czy coś w instalacji się dzieje. No teraz nawet nie zapala się kontrolka od ladowania. Jak klemy są zdjęte to na akumulatorze jest 12,5V a po podlączeniu klem ~11,8V. Nie znam się i wydaje mi się, że np immobiliser zabiera troche prądu. Co mozna ewentualnie pomierzyć, żeby cos zdiagnozować?
  • Użytkownik usunął konto  
  • spec od auto-elektro
    Alternator źle naprawiony jeżeli napięcie spada i kontrolka nie świeci uszkodzony prostownik. W swoim zakresie to - sprawdź na wtyczce - szeroki pin zasilanie stałe 12V ,środkowy pin zasilanie 12V po przekręceniu kluczyka ,pin skrajny kontrolka dotknij do masy przy przekręconym zapłonie ma świecić. Jeżeli wszystko masz demontuj alternator i na reklamację.P
  • Poziom 9  
    Jutro sprawdzę tą wtyczkę. No właśnie wcześniej nie chciał się sam wzbudzić, ale po przygazówce trochę ladował a teraz to nic. Alternator zaniosłem do faceta co zajmuje się regeneracją. Na następny dzień oddal mi zrobiony. Mówił, że z diodami coś było, szczotka się kończyła no i łożyska były głośne. Podjechał bym do niego, ale bez ładowania raczej nie dojadę. Wymontuje go pewnie i zawiozę, żeby posprawdzał. Regulator napięcia jest w alternatorze? Dziękuje za podpowiedzi
  • spec od auto-elektro
    mn87 napisał:
    . Regulator napięcia jest w alternatorze?



    Tak właśnie do niego podpinasz wtyczkę.P
  • Poziom 36  
    mn87 napisał:
    Przy montażu nie było czego nawet uszkodzić, ponieważ tam jest tylko kabel z wtyczką i przykręcana masa. IJak klemy są zdjęte to na akumulatorze jest 12,5V a po podlączeniu klem ~11,8V.

    w oryginale nigdy nie było masy na alternatorze,gdzie przykręciłeś przewód łączący alternator z akumulatorem?
  • Poziom 9  
    Podłączyłem go identycznie jak był wcześniej. Wtyczka w gniazdo i gruby przewód zakończony oczkiem na srube na alternatorze.
  • Poziom 9  
    Zdjąłem kostke z alternatora. W alternatorze sa 3 piny, jeden szeroki i 2 wąskie. Kostka z przewodami jest zakonczona 2 pinami. Jeden jest z zasilaniem po stacyjce a drugi do kontrolki. I właśnie zwarłem go, to zapaliła się kontrolka od ladowania wraz z hamulcem recznym. Zaciągająć ręczny kontrolka od ręcznego świeci się jeszcze mocniej. Juz nie wiem co mam z tym robić...
  • spec od auto-elektro
    To jak nie wiesz ,wyciągasz alternator i wieziesz do naprawy w samochodzie jest w porządku.P
  • Poziom 9  
    czyli wygląda, że instalacja w samochodzie w porządku, a coś jest nadal z alternatorem? Trochę to dziwne, ponieważ facet mówił ze z moich gratów została tylko obudowa, wirnik i stojan. Czy coś jeszcze w własnym zakresie coś mogę sprawdzić? Obawiam się, że facet powie ze alternator jest ok a jakaś usterka jest w samochodzie. W takim razie jutro reklamuje alternator.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    wirnik i stojan mogą mieć zwarcie do masy lub nawet uzwojenia zwierają sie do siebie co jest częste przy zbyt dużym obciążeniu alternatora (np zapalaniem na kable z uruchomionym silnikiem) lub przepalonym mostku prostowniczym to też warto sprawdzić poprzez zmierzenie uzwojeń co elektryk powinien zrobić
  • Poziom 27  
    barzo możliwe że skończył ci się mostek prostowniczy najpierw i jego wymiana winna załatwić temat ale jak teraz nie masz ani ładowania ani kontrolki to trzeba by się zatanowić czy faktycznie alternator jest dobrze naprawiony . Jeśli naprawiał go fachowiec i miał stosowny stół do Alternatora był w stanie stwierdzić po naprawie czy alternator działa czy nie . Jeśli u niego faktycznie działał a znów przestał po włożeniu przez ciebie do Auta to obawiam się że coś źle podłączyłeś natomiast jeśli okazało by sie że takowy elkromechanik nie ma ani stołu ani nie badał alternatora po naprawie to znaczy że to hohsztapler nie mechanik . Inną kwestią zaś jest wątek podniesiony przez jednego z poprzedników w temacie i tu przyznać mu trzeba racje ,że dlaczego wziełeś sie za wymontowanie alternatora nie mając pojęcia ? Ja bym na twoim miejscu podjechał samochodem do gościa co elektromechanike robi zrobiłby od początku do końca i byłoby wszystko wiadomo. twoja szansa nie ruszać tego co zrobił podjechać na szrot kupić noewy za 50 złotych założyć i sprawdzić czy ładuje jak ładowanie wróci znaczy że alternator źle naprawiony jak nie wróci to błąd w aucie w intalacji albo nawet twój przy montażu