Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 1,7TD Isuzu - niedziałający obrotomierz

ocio 15 Cze 2004 23:17 11216 18
  • #1 15 Cze 2004 23:17
    ocio
    Poziom 10  

    Witam. Niedawno nabyłem Asterke 1,7TD z silnikiem Isuzu i nie działa w niej obrotomierz. Mam pytanko jak sprawdzić czego to może być wina: altek czy sam obrotomierz. Połączenie pomiędzy altkiem a obrotomierzem jest ok. Proszę o poradę.

  • #2 16 Cze 2004 07:49
    dr.Psuja
    Poziom 12  

    jaki rocznik jest tej Astry

  • #3 16 Cze 2004 08:28
    Usunięty
  • #4 16 Cze 2004 08:39
    meczete
    Poziom 11  

    Witam!
    Ja też mam astrę 1,7 TD ISUZU. Do obrotomierza jest brane napięcie z ośki olternatora. Tam jest oprócz alternatora pompa "WAKUM" (tak niby się nazywa?) i "prądniczka" dająca napięcie na obrotomierz.
    Jak miałem już słaby pasek od alternatora to nie pokazywał, jak się ślizgał, i jak poszła dioda w altern. też nie chciał pokazywać obrotów. Szukaj tu uszkodzenia. Dalej to idzie kablami razem z tymi od alternatora do wiązki i po deskę rozdzielczą. Sprawdź czy masz ładowanie. Jak ja miałem kłopoty z tym, to przez pierwszych ładnych parę minut nie ładowało akku. Dopiero później. Tu jest jakieś chińskie rozwiązanie.
    Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań kabelków.
    MECZETE

  • #5 16 Cze 2004 10:33
    Usunięty
  • #6 16 Cze 2004 22:23
    ocio
    Poziom 10  

    Pomierzyłem posprawdzałem i tak połączenie pomiędzy zielonym kablem a obrotomierzem jest ok, napięcie też jest na zielonym kablu. Wiec co dalej?

  • #7 17 Cze 2004 07:44
    meczete
    Poziom 11  

    Dobra, sorry. Tak mi powiedział mechanik co robił alternator, bo tam ciężko jest go wyjąć. Widocznie mnie ściemniał...
    Pozdrawiam

  • #8 24 Cze 2004 22:40
    ocio
    Poziom 10  

    Witam ponownie. Kupiłem nowe zegary ale niestety obrotomierz nadal nie chce drgnąć. Może to wina altka. Nie wiem gdzie mam szukać usterki. Proszę o pomoc.

  • #9 24 Cze 2004 22:46
    Usunięty
  • #10 24 Cze 2004 22:56
    ocio
    Poziom 10  

    Ładowanie jest. Przewód zielony też ma przejście. Odpiołem go od altka i sprawdziłem omomierzem. Nawet sprawdzałem napięcie na obrotomierzu na zielonym kablu jest 12V podczas pracy silnika.

  • #11 24 Cze 2004 23:19
    sigi
    Spec od samochodów

    Jakie jest napięcie na zielonym kablu bez podłączenia do obrotomierza,
    zrób pomiar przy pracującym i nie pracującym silniku, następnie zmierz jaki sygnał leci od obrotomierza do alternatora.

    (do pomiarów rozłącz zielony kabelek w kostce )

  • #12 25 Cze 2004 23:39
    ocio
    Poziom 10  

    Obrotek już chodzi. Były zamieszane kable wychodzące z altka do złącza. Założyłem oryginalny przewód i jest ok. Ale narodził się następny problem cały czas grzeją się świece żarowe. Narazie rozłączyłem je przekaźnikiem podając na niego sygnał z altka. Tylko zastanawia mnie co będzie jak temperatura spadnie( zimą) , czy silnik będzie równo pracował i nie gasł. Co może być przyczyną że świece cały czas się grzeją: sterownik czy czujnik temperatury?

  • #13 20 Gru 2005 21:20
    Marcin.Marcin
    Poziom 1  

    Witam... sprowadzilem tak Astre 1.7 TDI Isuzu. Jestem zielony jak ten kabelek :P a mam ten sam problem z alternatorem i wymienilem od razu na inny... on jest w dodatku inny nie pasuje... no i elektryk probuje poskladac stary bo go rozebralem... i z tego co piszecie dowiaduje sie ze musialem wylacznie wymienic diody... bo juz wrzucilem 400zl, dlatego ze oprocz tego wszystkiego walniete bylo uzwojenie... slyszalem ze podobno to jest standard?? niektorzy porobani elektrycy twierdza ze trzeba co roku wymieniac alternator do Isuzu.. powiedzcie mi ze to nieprawda... ;o/ ze to sa napewno jakies blachostki.. mam nadzieje itd.

  • #14 20 Gru 2005 21:37
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Faktycznie ISUZU maj ą kiepskie alternatory ale z tą wymianą co rok to pprzesada.
    Do ocio :arrow: Isuzu grzeje świece tyle aż silnik osiągnie 60 stopni wtedy dopiero świece się wyłączają.
    POZDRAWIAM

  • #15 20 Gru 2005 21:45
    janplus
    Poziom 1  

    Alternator musi być jak oryginalny a nie jakiś dopasowany. Sygnał na obrotomierz jest pobierany bezposrednio z alternatora dodatkowym stykiem/ wtyczka trzy pinowa/. Inaczej nie będzie działać obrotomierz.
    W Isuzu nie ma lipy.
    Pozdrawiam
    Janplus

  • #16 20 Gru 2005 22:41
    Tony J.
    Poziom 20  

    Rzeczywiście to grzanie świec jest przyczyną nagminnych uszkodzeń tych alternatorów. Kiedyś tak myślałem żeby zadć zwykły przekaźnik do świec żarowych od jakiegoś VW.

  • #17 22 Gru 2005 08:41
    ponar
    Poziom 21  

    Ale to dogrzewanie jest idealną sprawą a co do alternatoró źle działa na nie woda z pod auta jak w starych isuzu był okryty płytą to chodził wiecznie nawet w starych trooperach jest wieczny to poprostu niemcą nieudało się zamontować idealnie motoru.

  • #18 15 Sie 2006 15:23
    -Paolo-
    Poziom 10  

    Ja także mam autko z tym silnikiem i zrobiłem sobie osłonę na alternator poprostu ze starego nadkola wyciołem osłonę i po sprawie troszkę pomysłu i jest ok.

  • #19 18 Lis 2006 23:27
    kmitki
    Poziom 22  

    Alternator hitachi to najgorszy alternator jaki znam.pada w nim wszystko uzwijenia diody regulator.trzeba uważać przy zakupie części czy są właśnie do tego modelu.Bardzo często sprzedają do alternatora 50A a w Astrze jest 70A i to njczęściej jest przyczyna wszystkich awarji.Poza tym woda bardzo psuje te alternatory Trzeba robić osłonki i to pomaga.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME