Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra 1,7TD Isuzu - niedziałający obrotomierz

ocio 15 Jun 2004 23:17 14003 18
  • #1
    ocio
    Level 11  
    Witam. Niedawno nabyłem Asterke 1,7TD z silnikiem Isuzu i nie działa w niej obrotomierz. Mam pytanko jak sprawdzić czego to może być wina: altek czy sam obrotomierz. Połączenie pomiędzy altkiem a obrotomierzem jest ok. Proszę o poradę.
  • #2
    dr.Psuja
    Level 12  
    jaki rocznik jest tej Astry
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    meczete
    Level 12  
    Witam!
    Ja też mam astrę 1,7 TD ISUZU. Do obrotomierza jest brane napięcie z ośki olternatora. Tam jest oprócz alternatora pompa "WAKUM" (tak niby się nazywa?) i "prądniczka" dająca napięcie na obrotomierz.
    Jak miałem już słaby pasek od alternatora to nie pokazywał, jak się ślizgał, i jak poszła dioda w altern. też nie chciał pokazywać obrotów. Szukaj tu uszkodzenia. Dalej to idzie kablami razem z tymi od alternatora do wiązki i po deskę rozdzielczą. Sprawdź czy masz ładowanie. Jak ja miałem kłopoty z tym, to przez pierwszych ładnych parę minut nie ładowało akku. Dopiero później. Tu jest jakieś chińskie rozwiązanie.
    Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań kabelków.
    MECZETE
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    ocio
    Level 11  
    Pomierzyłem posprawdzałem i tak połączenie pomiędzy zielonym kablem a obrotomierzem jest ok, napięcie też jest na zielonym kablu. Wiec co dalej?
  • #7
    meczete
    Level 12  
    Dobra, sorry. Tak mi powiedział mechanik co robił alternator, bo tam ciężko jest go wyjąć. Widocznie mnie ściemniał...
    Pozdrawiam
  • #8
    ocio
    Level 11  
    Witam ponownie. Kupiłem nowe zegary ale niestety obrotomierz nadal nie chce drgnąć. Może to wina altka. Nie wiem gdzie mam szukać usterki. Proszę o pomoc.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    ocio
    Level 11  
    Ładowanie jest. Przewód zielony też ma przejście. Odpiołem go od altka i sprawdziłem omomierzem. Nawet sprawdzałem napięcie na obrotomierzu na zielonym kablu jest 12V podczas pracy silnika.
  • #12
    ocio
    Level 11  
    Obrotek już chodzi. Były zamieszane kable wychodzące z altka do złącza. Założyłem oryginalny przewód i jest ok. Ale narodził się następny problem cały czas grzeją się świece żarowe. Narazie rozłączyłem je przekaźnikiem podając na niego sygnał z altka. Tylko zastanawia mnie co będzie jak temperatura spadnie( zimą) , czy silnik będzie równo pracował i nie gasł. Co może być przyczyną że świece cały czas się grzeją: sterownik czy czujnik temperatury?
  • #13
    Marcin.Marcin
    Level 1  
    Witam... sprowadzilem tak Astre 1.7 TDI Isuzu. Jestem zielony jak ten kabelek :P a mam ten sam problem z alternatorem i wymienilem od razu na inny... on jest w dodatku inny nie pasuje... no i elektryk probuje poskladac stary bo go rozebralem... i z tego co piszecie dowiaduje sie ze musialem wylacznie wymienic diody... bo juz wrzucilem 400zl, dlatego ze oprocz tego wszystkiego walniete bylo uzwojenie... slyszalem ze podobno to jest standard?? niektorzy porobani elektrycy twierdza ze trzeba co roku wymieniac alternator do Isuzu.. powiedzcie mi ze to nieprawda... ;o/ ze to sa napewno jakies blachostki.. mam nadzieje itd.
  • #14
    gumiś_rzesz
    Level 25  
    Faktycznie ISUZU maj ą kiepskie alternatory ale z tą wymianą co rok to pprzesada.
    Do ocio :arrow: Isuzu grzeje świece tyle aż silnik osiągnie 60 stopni wtedy dopiero świece się wyłączają.
    POZDRAWIAM
  • #15
    janplus
    Level 1  
    Alternator musi być jak oryginalny a nie jakiś dopasowany. Sygnał na obrotomierz jest pobierany bezposrednio z alternatora dodatkowym stykiem/ wtyczka trzy pinowa/. Inaczej nie będzie działać obrotomierz.
    W Isuzu nie ma lipy.
    Pozdrawiam
    Janplus
  • #16
    Tony J.
    Level 20  
    Rzeczywiście to grzanie świec jest przyczyną nagminnych uszkodzeń tych alternatorów. Kiedyś tak myślałem żeby zadć zwykły przekaźnik do świec żarowych od jakiegoś VW.
  • #17
    ponar
    Level 21  
    Ale to dogrzewanie jest idealną sprawą a co do alternatoró źle działa na nie woda z pod auta jak w starych isuzu był okryty płytą to chodził wiecznie nawet w starych trooperach jest wieczny to poprostu niemcą nieudało się zamontować idealnie motoru.
  • #18
    -Paolo-
    Level 10  
    Ja także mam autko z tym silnikiem i zrobiłem sobie osłonę na alternator poprostu ze starego nadkola wyciołem osłonę i po sprawie troszkę pomysłu i jest ok.
  • #19
    kmitki
    Level 22  
    Alternator hitachi to najgorszy alternator jaki znam.pada w nim wszystko uzwijenia diody regulator.trzeba uważać przy zakupie części czy są właśnie do tego modelu.Bardzo często sprzedają do alternatora 50A a w Astrze jest 70A i to njczęściej jest przyczyna wszystkich awarji.Poza tym woda bardzo psuje te alternatory Trzeba robić osłonki i to pomaga.