Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen c5 mk2 2005 czujnik położenia kierownicy

xepa 27 Wrz 2009 23:27 15726 9
  • #1 27 Wrz 2009 23:27
    xepa
    Poziom 10  

    Po podłączeniu mojej cytryny do przyrządu diagnostycznego z programem Lexia pokazuje błąd czujnika skrętu kierownicy(samochód słabo zbiera się z miejsca przy skręconych kołach) Odczytałem wartość kąta kierownicy ustawionej na wprost - okazało się że jest 120 stopni (powinno być 0) Czujnik położenia jest prawdopodobnie w przełączniku zespolonym pod kierownicą ,ale nie znalazłem żadnej regulacji może ktoś doradzi jak to skalibrować kąt na "0" mechanicznie czy wyłącznie programem w serwisie citroena (lub czy może jest uszkodzony czujnik)

    0 9
  • #2 28 Wrz 2009 00:34
    kybernetes
    Poziom 39  

    Rozebrac, sprawdzic przy prostych kolach czy jest na zerze (widac w okienku najpierw D - droite, G - gauche a miedzy nimi polozenie zerowe) i ew. ustawic. Jesli wszystko w porzadku - wykonac przuczenie za pomoca Lexii.

    Przed rozgrzebywaniem wszystkiego sprawdzic jeszcze raz dokladnie wszystkie parametry. Gdyby byl problem z czujnikiem powinna sie zapalic kontrolka ESP o czym nie piszesz.

    Pozdrawiam

    0
  • #3 28 Wrz 2009 00:57
    xepa
    Poziom 10  

    Kontrolka ESP paliła się wcześniej jak zakupiłem samochód na początku roku,jednak po skasowaniu błędu już się więcej nie zapaliła lecz samochód stopniowo zaczynał mieć znowu problemy z ruszaniem przy skręconych kołach Po ponownym podłączeniu wskazuje ten sam błąd .Położenie w okienku w wyłączniku zespolonym pokazuje prawidłowo "0" a w Lexii 120 stopni (kręcąc kierownicą kąt zmienia się płynnie) - czy jest jakaś regulacja ,bo na wyłączniku zespolonym po wyjęciu taśmy do poduszki nic takiego nie widać

    0
  • #4 01 Paź 2009 12:24
    xepa
    Poziom 10  

    Po odłączeniu akumulatora na kilka godzin kąt kierownicy powrócił do ustawienia prawidłowego (0 stopni w programie Lexia).Serwisant z ASO powiedział że może być uszkodzony przełącznik zespolony w którym jest czujnik - okresowy brak kontaktu z komputerem. Sprawdziłem styki-muszę obserwować błędy.

    1
  • #5 30 Maj 2010 01:15
    slawarek
    Poziom 16  

    A w mk1 2.0 hdi, który bezpiecznik odpowiada za zasilanie? bo taki błąd mi wyszedł i sygnał stale jest na -128 bez względu na obrót kierownicy(hydro bez sport).

    Według lexii trzeba sprawdzic bezpieczniki tylko które?
    To złącze 32V NR to jest przy elektrycznej pompie wspomagania ?
    Ten czujnik skrętu jest na oporniku ? i jakie powinien miec wartości ?.

    -1
  • #6 09 Cze 2010 02:35
    xepa
    Poziom 10  

    Po rozebraniu przełącznika zespolonego Valeo okazało się że czujnik skrętu to:
    4 specjalistyczne transoptory szczelinowe montowane powierzchniowo na płytce przełącznika
    5 halotronów do ilości obrotów
    wszystkie te czujniki sterują bezpośrednio procesor na płytce.
    myślę niestety o wymianie przełącznika (brak odpowiednich części zamienny).

    0
  • #7 11 Sty 2011 22:06
    Krzysiekrw23
    Poziom 10  

    Witam mam ten sam problem po podłączeniu z Lexia wartość kąta kierownicy ustawionej na wprost jest 120 stopni i po skręceniu w prawo lub lewo nic się nie zmienia w stopniach ? :?
    Wyskoczyły mi takie błędy https://obrazki.elektroda.pl/5348338200_1294774629.jpg
    Dodam że błąd wyskoczył po ściągnięciu kier.i bez kier. włączyłem zapłon od tamtego czasu świeci kontr.błąd ESP.
    W okienku położenia kier. na prostych kołach mam literkę D? pewnie źle
    Lexią nie skasuje błędu bo pisze ze usterka trwała i ze brak kalibracji jak tą kalibracje wykonać? może zresetować?

    W czym problem ? Pozdrawiam :puppydogeyes:

    0
  • #8 15 Sty 2011 00:12
    kybernetes
    Poziom 39  

    Źle ustawiona spirala, ma być literka "0" ("D" - droite, prawo).
    Kalibrację czujnika wykonuje się wchodząc w komputer ABS/ESP.

    0
  • #9 22 Lut 2011 19:26
    dues
    Poziom 28  

    Witam,
    Miałem ostatnio wymieniane sworznie wahaczy przednich, podnoszenie samochodu na podnośnikach doprowadziło do błędów w czujnikach zawieszenia co skutkowało brakiem działania zawieszenia hydroaktywnego. Podjechałem do warsztatu gdzie zajmują się elektryką i usterkę udało się usunąć. Co ciekawe wykryli że kąt kierownicy pokazuje wartość 0 gdy w rzeczywistości kierownica przekręcona jest prawie 90 st. w prawo. Nie zmieniali niczego ponieważ wcześniej (zrobiłem to dziś) chciałem ustawić zbieżność, sprawdziłem także hamulce przednie i wszystko ok. Nigdy nie pojawiały się błędy związane z ESP czy ABS. Problem (występuje od wymiany sworzni) polega na tym że przy hamowaniu na prostej czuje iż prawa strona hamuje pierwsza, samochód przekręca się jakby na prawo po chwili prostuje. Wcześniej tego nie było. Czy możliwe że jest to spowodowane złym ustawieniem kąta i czy mogło dojść do usterki podczas wymiany sworzni? Ponieważ ściągany był także przedni lewy zacisk myślałem że w tym problem lecz po sprawdzeniu na diagnostyce oba koła hamują z równą siłą.

    1
  • #10 12 Lip 2013 21:12
    aristo666
    Poziom 11  

    Citroen C5, 2006r
    mam u sibie podobny problem : sciągałem koło kierownicy, spadła mi tasiemka, poskładałem ją. Niestety po odpaleniu zgłasza bład czujnika położenia i bład ESP. W Lexii widać cały czas ten sam kąt wogóle się nie zmienia jak kręcę. Czy jest możliwe że coś poskładałem nie tak i cały czas jest ten sam kąt. Chyba że go uwałiłem. KAlibracja nie przynosi pozytywnych rezultatów.
    Proszę o pomoc.

    5