Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 2001 błąd 01185 tylna dmuchawa V80 nie działa.

pawel951 28 Wrz 2009 12:02 3720 6
  • #1 28 Wrz 2009 12:02
    pawel951
    Poziom 9  

    Witam
    Jak w temacie błąd 01185.
    Zdjęty tylny boczek wentylator podpiety na "krótko" do akumulatora i hula aż miło
    Masa pojawia się na wtyczce wentylatora po przekręceniu stacyjki a masę wysterowuje w tamto miejsce prawdopodobnie (J391) rezystor wentylatora (taki w czerwonej obudowie) przykręcony do całej tej tylnej obudowy nagrzewnicy. Do J391 wchodzą 3 przewody 2 masy i jeden plusik czarno/żółty. Zanim przekręcę kluczyk to masa jest tylko na pinie nr 3 (po kluczyku tez jest), dodatkowo po kluczyku jest (~ +7.4V na zgaszonym silniku) na pinie 1, a na pinie 2 pojawia się masa (z mojego rozumowania przekazywana na "-" do wentylatora) problem jest z "+" na wentylatorze. Sprawdziłem kabel "+" od wentylatora do wejscia do klimatronika (J255) (miernikiem) i przejście jest natomiast nawet jak zwiększę obroty na klimatroniku napięcie wynosi 0.0V. Teraz już tylko podejrzewam awarię klikatronika J255.
    Załączam link do podobnego problemu, który nie został na forum rozwiązany, tam byl problem znowu z masą : Link

    jest tam link do schematu (stona chematu 7)
    mam kolegę z takim samych sharanem, czy mogę bez problemu zamienić panele klimatronika? dla próby?
    Mam VCDS`a i błędy sam sobie mogę pokasować. Dziś jeszcze sprawdze modół vcds`em i blok 003 pozycja 2 tam ma być napięcie wysylane do wentylatora V80.
    pozdrawiam i czekam na pomoc.

    0 6
  • #2 28 Wrz 2009 21:26
    Ireek
    Poziom 14  

    Witam.
    Proponuję podstawić drugi regulator (ten w czerwonej obudowie z radiatorem) i wtedy sprawdzić czy działa, jeżeli nie działa to dopero szukać przyczyny w klimatroniku. Regulator taki masz przy przednim wentylatorze jest taki sam jak tylni.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 29 Wrz 2009 00:47
    pawel951
    Poziom 9  

    ok dzięki, spróbuję się tam jakoś dostać, pewnie trzeba wyjąć schowek. powalczę z tym ale wskazówka cenna bo nie mam drugiego takiego luzem.
    pozdrawiam

    Dodano po 2 [godziny] 31 [minuty]:

    Nie daje mi to spokoju więc jeszcze teraz to zrobiłem, zamieniłem i nic z tego: przednia dmuchawa działa na jednym i na druim a tylna wcale nie działa ani na swoim ani na sterowniku z przedniej.

    ps. ktoś tu pisał że tylny wentylator załącza się jak temperatura (chyba płynu chłodzącego osiągnie 55 oC. Dziwne to jakieś bo niby dlaczego? Z tego co pamiętam to działała kiedy chciałem.
    pozdrawiam

    0
  • #4 06 Paź 2009 16:08
    Ireek
    Poziom 14  

    Tak w rzeczywistości jest załącza się jak rozgrzeje się samochód
    Pozdrawiam.

    0
  • #5 08 Paź 2009 11:28
    pawel951
    Poziom 9  

    Ireek napisał:
    Tak w rzeczywistości jest załącza się jak rozgrzeje się samochód
    Pozdrawiam.


    Witam, nie wiem skąd masz te wiadomości i jakiego dokładnie dotyczy samochodu lub ustawień klimatronika w danym momencie ale u mnie wcale nie muszę czekać aby ruszyła - ręcznie w każdym momencie w trybie ECON (bo wiadomo w trybie AUTO sterowanie wszystkim oprócz temp. jest automatyczne) mogę jej zmienić obroty klawiszami. Teraz mi przyszło do głowy, że może masz na myśli to iż ona stoi jak silnik jest zimny a samoczynnie się uruchamia jak silnik osiągnie jakąś tam temperaturę o ile wymagamy nawiewu ciepłego powietrza co jest potwierdzone ustawieniem na klimatroniku wyższej temperatury. Bo jaki byłby sens czekać na rozgrzanie silnika gdy w upalny dzień chcesz schłodzić kabinę z tyłu? W moim przypadku schłodzić oczywiście tylko powietrzem z zewnątrz bo nie mam z tyłu drugiego parownika klimy.

    U mnie problem jest naprawiony, przyczyną był.... brak bezpiecznika :|(25A) w gnieździe nr 21. Sprawdziłem wszystkie obecne i były ok. Nie wiedziałem, że wolne miejsce odpowiada za tą dmuchawę (V80). W opisie bezpieczników jakim dysponuję pozycja 21 i 22 opisana jest jako klimatyzacja - nie wiedziałem, że 21 obsługuje tylną dmuchawę.

    Dla potomnych:
    Tylna dmuchawa (jej prędkość) sterowana jest tym czerwonym tranzystorem z radiatorem modulacją masy, plus do niej dochodzący ma stałą wartość +12V i pojawia się po przekręceniu stacyjki.

    0
  • #6 09 Paź 2009 08:03
    radekklimat
    Poziom 21  

    to jak ci mogło wczesniej działac jak nie bylo bezpiecznika?

    0
  • #7 09 Paź 2009 08:58
    pawel951
    Poziom 9  

    Doszedłem do wniosku, że wydawało mi się tylko....:D, że działała. Włączałem ją podczas jazdy , zaraz po kupnie i może pomyliłem ją z szumem auta lub po prostu mi się wydawało... Nikt mi raczej bezpiecznika nie wyjął bo nikt prócz mnie tam nie zagląda. Myślałem, że może wypadł ale nigdzie w pobliżu go nie znalazłem.

    0