Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mam poprowadzić lekcję informatyki na temat Linuxa

HaPe 28 Wrz 2009 13:02 2614 29
  • #1 28 Wrz 2009 13:02
    HaPe
    Poziom 17  

Witam,

Jestem uczniem gimnazjum. Pan z informatyki poprosił mnie bym poprowadził lekcję informatyki na temat systemu operacyjnego Linux, mogę wziąć ze sobą jakąś dystrybucję Live, będę miał też do dyspozycji rzutnik.

I teraz do Was pytanie, o czym proponujecie bym wspomniał prowadząc tą lekcję?
    Chcę dodać, że z mojej klasy zaledwie kilka osób miało kiedykolwiek możliwość zetknięcia się z tym systemem operacyjnym?

Myślałem by zainstalować programy biurowe itd. i pokazać, że możemy zrobić to samo co w systemach M$; zainstalować Wine i uruchomić µTorrent i pokazać, że lżejsze aplikacje Windowsowe też da się uruchomić na Linuxie.

Nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Liczę na Waszą poradę.

Chcę dodać, że mam do dyspozycji 2*45 minut (pod rząd z 10 minutową przerwą pomiędzy).

Pozdrawiam, pomocne odpowiedzi będę nagradzał.:D

0 29
  • #2 28 Wrz 2009 13:17
    natan14
    Poziom 21  

Na pewno możesz wspomnieć o popularnych odpowiednikach programów z windows np.

Gadu-Gadu - Kadu
    Winamp - Amarok
    Mozilla Firefox - Mozilla Firefox (xD)
    Office - Open office

itp.

Dużo tego a ich na pewno zainteresuję. Wspomnij także że wszystkie (no prawie) dystrybucje linuksa są darmowe oraz że nie ma praktycznie na nim zagrożeń wirusami.

0
  • #3 28 Wrz 2009 13:35
    Mery84
    VIP Zasłużony dla elektroda

Opowiedz na temat architektury plików - podkreśl gdzie zapodział się mój komputer i gdzie są dyski bo tego wielu się do dziś boi jak dostać się do plików.
    Podkreśl bezpieczeństwo, opowiedz o uprawnieniach, koncie roota. Nie zapomnij, że wirusy w Linuksie są jak krasnoludki podobno są ale nikt ich nie widział :P.