Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pulsujące i przygasające światła w motorze...

Bogus105 28 Wrz 2009 15:24 3597 7
  • #1 28 Wrz 2009 15:24
    Bogus105
    Poziom 16  

    Witam,
    próbuję przerobić instalację elektryczną w motocyklu po swojemu ponieważ poprzedni właściciel strasznie namieszał... Problem jest taki że światła główne na tradycyjnych żarówkach żarowych świecą tym jaśniej im szybciej silnik się kręci. Natomiast światła tylko na diodach led, które zamontowałem pulsują (napięcie nie jest wyprostowane widocznie...). No i kierunkowskazy na ledach nie wzbudzają przerywacza i w efekcie nie działają. Denerwuje mnie więc magneto z którego wychodzą (poza częścią odpowiedzialną za układ zapłonowy, który działa prawidłowo) dwa przewody. Czy można te dwa przewody podłączyć do mostka prostowniczego? Jak zrobić samemu regulator napięcia aby nie przekraczało powiedzmy 14V ? Oryginalny mostek/regulator jest za drogi dlatego próbuję zrobić coś samemu... Dodam, że jest to dość prosty motor enduro Yamaha XT350 (dokładnie mix XT350 z TT350).
    :D
    Mam nadzieję, że DIY pasuje bo instalacja jest zrobiona przeze mnie w całości:D:D

    0 7
  • #2 28 Wrz 2009 15:32
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 28 Wrz 2009 15:53
    Bogus105
    Poziom 16  

    Dzięki za odpowiedź.
    Ja podłączyłem w sumie też 6ohm (2x12ohm równolgle) ale tylko 10W i strasznie się grzeje... najwyżej zmienię choć nie o to mi chodziło wsadzając ledy żeby teraz tracić waty na rezystorze:D a jak jest z prostowaniem napięcia? wg oryginalnego schematu jest tak, że jeden przewód idzie do regulatora (regulator ma 4 wyprowadzenia: dwa na przewody z magneto, masę i plus)z magneto, a drugi z magneto idzie do regulatora oraz do światła głównego, które jest największym pożeraczem mocy w całej instalacji. Więc teraz nie wiem czy regulator z mostkiem (na schemacie zaznaczony jako "rectifier/regulator") 'robi' napięcie prostując te dwa napięcia z magneto, czy każdy z tych przewodów względem masy, która jest wspólna... niestety mam tylko jednokanałowy oscyloskop i nie mam jak podejrzeć tych dwóch sygnałów na raz...

    0
  • #4 28 Wrz 2009 16:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 28 Wrz 2009 16:12
    Bogus105
    Poziom 16  

    poniżej przedstawiam kawałek manuala:
    Pulsujące i przygasające światła w motorze...

    czyli są dwie cewki na to wychodzi ale połączone ze sobą...

    0
  • #6 28 Wrz 2009 16:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 28 Wrz 2009 17:06
    MacGyver 7
    Poziom 21  

    Oryginały mają to do siebie, że często są drogie i trudno dostępne. Jeśli masz taką możliwość, to pożycz od kogoś i podłącz dowolny regulator 12V (np. regulator od dużego fiata pasuje do motocykla ETZ).
    Co do przerywacza, to poszukaj na necie schematu przerywaczy na układzie NE555.

    0
  • #8 28 Wrz 2009 21:23
    Bogus105
    Poziom 16  

    zmierzyłem dzisiaj przebieg na tych przewodach z magneta i mniej więcej wygląda tak:
    Pulsujące i przygasające światła w motorze...

    napięcie wynosi mniej więcej 15-20V na wolnych obrotach i po przyspieszeniu wzrasta czyli regulator nie spełnia swojej roli. Jeszcze sprawdzę połączenie dokładnie z regulatorem, bo w zależności od położenia włącznika oświetlenia podłącza on do regulatora albo przewód biały z magneto albo żółto-czerwony z magneto...
    kierunkowskazy chyba zrobię na...akumulatorkach bo ledwo co zużywają energię i rzadko są używane więc nie będę kombinował. Lipa jeszcze jest z klaksonem bo przy takim napięciu po prostu nie działa...

    0